Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 376 ... 501 502
S. Morgenstern

Harper is vooral een klimmer volgens mij. Hij gaf zelf aan dat hij op explosievere klimmetjes wat minder is, dus daar zal in de WT dan sowieso zijn kracht niet liggen.

Die zeven zijn niet de enige renners voor het voorjaar; Groenewegen gaat er weer een aantal rijden, Leezer kan er inderdaad prima uit de voeten, Van Emden zou er weer wat meer de focus kunnen leggen wanneer hij de Tour zou rijden en dan zijn er nog renners als Hofstede en Lindeman om eventueel gaatjes te vullen in de kleinere wedstrijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Daar ben ik 't niet mee eens. Want juist Jos van Emden en Tony Martin zijn de TTT-krachten, die ook dit jaar goed zijn ingezet. Derhalve houden zo. Leezer doet 't goed als wegkapitein, nu ook weer in de Tour of Denmark. Dus die rol ligt hem prima, want in 't Vlaamse werk kan hij worden ingezet, maar hij is niet van het niveau van bijv. die Capiot. Dus als er geld is, dan zou ik die voor Danny halen.
Hofstede noem je wel vaker in deze, maar die heeft juist laten zien, dat het heuvelwerk goed verteerd. Hij en Powless zijn juist de mannen voor de heuvelkoersen zoals de Ruta. Lindeman doet zijn best, maar als er een nog moet worden vervangen, dan lijkt hi mij de kandidaat. Ik zie die echt als teamleider met Wagner voor de Academy. Bert-Jan kan heel goed die jonge gasten begeleiden.

S. Morgenstern

Van Emden is al jaren een motor in de ploegentijdritten en heeft buiten afgelopen seizoen ook altijd de voorjaarsklassiekers gereden. Dat bijt dus elkaar totaal niet. Hij was dit jaar een keer mee op de hoogtestage voor de Giro, dat was de reden waarom hij nu geen enkele Vlaamse klassieker reed.

Hofstede heeft geen rol die hem exclusief op één traject plaatst. Totaal onzinnig om het goed verteren van koersen als Ruta (!?) te zien als een argument om hem niet ook in een ander soort koersen te gebruiken. Uitstekende knecht om gaatjes mee te vullen. Evenals Lindeman.

Wat jouw mogelijk ontgaat is dat dit laatste niet voor iedereen is weggelegd. Het is één van de redenen dat je een niveau lager genoeg 'betere' renners aantreft, dan die renners binnen een WT-selectie. Daarmee zijn die betere renners echter nog niet geschikter voor een plek in de WT. Vooral ook omdat ze er zelf vaak weinig voor voelen om een vrije rol en het rijden voor uitslagen op te geven voor een rol als pure knecht.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat bijt elkaar wel. Want hij rijdt bijv. de T/A met Martin en Milano-San Remo, dan lijkt mij de Vlaamse koersen te veel van het goede. Dit jaar heeft hij die koersen ook niet gereden. Nee TJV heeft dat goed gezien, dat hij juist in rondjes de T/A en die nieuwe UWT UAE goed tot zijn recht komt. Lennard Hofstede rijdt juist een stuk beter de berg op dan Bert-Jan. Hij gaat niet voor niets mee naar de Vuelta ipv Lindeman, Wat betreft is ook bijv. Martijn Tusveld een betere renner voor dat werk.
TJV heeft Stef Krul beloond met ..; wat dat betreft hadden zij beter die Lars van den Berg een stage kunnen aanbieden.

.

S. Morgenstern

Tirreno, San Remo en de Vlaamse klassiekers is teveel van het goede!??? Oké..

Mijn passage over Hofstede heb je niet helemaal begrepen, wanneer je er uit denkt te halen dat ik hem bergop even goed vindt als Lindeman.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Tirenno/Parijs nice plus klassiekers is juist een hele populaire combi om te maken voor klassieker renners

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Random
Jos Van Emden reed na de T/A ook San Remo en daarna heeft hij de Vlaamse klassiekers niet gereden. Want zijn volgende rit was de AGR {verkeerde keuze} en Romandië in voorbereiding van de Giro. Dan die combinatie Par-Nice prima is voor de klassieke renners als Jansen en Teunissen is natuurlijk duidelijk. Maar welke klassieke renners reden in de T/A?

S. Morgenstern

PCS heeft geen startlijsten meer?

kelderfan

Vorig jaar reden Roglic, Bouwman, De Plus, Gesink, Martin, Martens en Van Emden. Martin en Van Emden gingen mee voor de tijdrit.

S. Morgenstern

Ja, dan is dat uiteraard de enige mogelijkheid. Deden geen andere ploegen mee en Van Emden heeft alleen dit seizoen gefietst..

assen

Benieuwd naar het meesterplan van Jansen. Als hij voorop blijft maakt hij de kansen kleiner voor zijn ploegmaat te winnen.

Rawolf

Ik tip Charles Planet nog even, voor de naam alleen al :p

Yeez

Vingegaard 2e dag op rij gepakt en zo de eindzege misgelopen? Heb niet kunnen kijken

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vingegaard heeft nooit op kop gereden... werd wat geblokkeerd in zijn sprint maar de mannen voor hem waren gewoon wat sterker. Hij klimt wel netjes naar plek 2 in het AK.

Yeez

Ah oke. Wel een pareltje weer erbij

aru123

'@Rahimns daar ben ik het mee oneens
Hij laat zich in de berm duwen en moet vanuit stilstand weer terug sprinten terwijl de rest vertrokken is.

Stoempie

Ach ja. Jong en onervaren. Hij is niet perfect.

ghostwriter

Hoe lang is Foss? Hij lijkt een beetje mollig voor een klimmer maar is dat omdat hij heel klein is (en daardoor gewoon wat gedrongen oogt) of kunnen er met een goede begeleiding van Jumbo-Visma wat kilo's af?

aru123

'@Ghostwriter
Foss was tijdens zijn 3e plaats in de belofteversie van luik bastenaken luik 75 kilo en volgens mij is hij 1.83 lang.

Laatste man

Lullig begin. Martin, Kruijswijk en Gesink overeind. Relatief weinig tijd verloren.

TLJCAMPS

Gadverdamme, Roglic ook weer het hardst gevallen.

ti-raleigh

Ik heb vanaf Jumbo gezien. Lag het water daar al eerder?

Drutense liefhebber

volgens Kerckhoffs een aanrijding van een Spaanse ploegauto welke olie op de weg heeft gebracht.

Laatst gewijzigd
kielabokki

Recon,

Stoempie

Was toch water?

1 2 ... 376 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.