Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 396 ... 501 502
Stoempie

Ik wacht met genoegen op Zonnevelds trom dan. Kan hij een prachtige column aan wijden. Wat let hem nog?

Laatst gewijzigd
Koosr1946

'@Tompot
Heb je nog steeds niet door dat je hier geen enkele negatieve letter mag tikken over tjv
Je komt in de hel als je dat wel doet.
Zonneveld vind ik ook een griezel, maar als journalist zijnde mag, nee moet je alles kunnen schrijven, ook de dingen die tegen de zere benen schoppen van al die meelopertjes hier

S. Morgenstern

https://mobile.twitter.com/thijszonneveld/status/608531875875966976

Een analyse die veel genuanceerder en zonder vooroordelen of gewenste uitkomsten is, dan de meeste bijdragen over Zonneveld.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bretagne Classic Ouest-France is van start gegaan. Heeft TJV nog ijzers in 't vuur met Tolhoek, Jansen en De Tier?
In de Deutschland Tour doet Jonas Vingegaard nog mee voor een toptien.
En in de Vuelta wordt het wel of niet spannend met het weer als spelbreker.

Stoempie

Als Zonneveld insinueert moet hij ook B zeggen, tompot. Anders ben je een slechte journalist

ghostwriter

'@Tompot
Omdat het nieuwswaardig is nadat hij zelf over een link tussen Roglic en mensen die zich bezig houden met doping heeft geschreven. Daar had ik niets op tegen aangezien dat ook nieuwswaardig was maar als journalist heb je dan ook de journalistieke plicht om vervolgens alle informatie door te geven die van belang is voor hetgene wat je eerder hebt geschreven. De reden dat Jumbo-Visma deze waardes aan hem heeft gegeven is ook precies de reden waarom Zonneveld als wielerjournalist daar over zou moeten schrijven. Ik neem aan dat hij dat ook nog wel van plan is aangezien elke journalist die zichzelf en zijn/haar vak serieus neemt dat zou doen.

Laatst gewijzigd
assen

De gegevens van Kruijswijk tijdens de Giro hebben sowieso meerwaarde hoor, alleen daarom zal Zonneveld ze willen communiceren. ALS dat mag van TJV, want je maakt de concurrentie toch ook wat wijzer.

Dat Zonneveld zich nergens van aan trekt is goed, zonder meer. En dat enkelen/velen daar niet tegen kunnen is begrijpelijk/menselijk. :-)

Stoempie

Dat hij zich nergens iets van aantrekt is niet het pijnpunt. Het is zijn ononderbouwde geschreeuw en het kapot maken van Boogerd, ten faveure van zijn eigen portemonnee

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@assen
Ik denk dat niemand het erg vind dat Zonneveld zich nergens iets van aan trekt. Dat is namelijk van belang voor het vak wat hij beoefend maar dat hij niet de nieuwswaardige informatie vermeld die van belang is als follow-up op zijn eigen berichtgeving is voor elke journalist een schande. Ik denk dat je geen serieuze journalist zal kunnen vinden die dat geen schande vindt. Een familielid van mij zit in de 'preparatory committee' van de 'European Press Prize' en ingestuurde nominaties waarop geen follow-up is gedaan als er nieuwe informatie beschikbaar is worden door hun direct afgekeurd.

Laatst gewijzigd
assen

'@ ghostwriter
Nou je hebt wel een erg positieve kijk op journalisten. Vrijwel alle journalisten waarmee ik in aanraking ben gekomen hebben al een verhaal in hun hoofd voordat ze je interviewen. Ze gebruiken je om hun standpunt te ondersteunen en zijn niet op zoek naar een zoveel mogelijk objectieve weergave van de achtergrond; een mooi en pakkend verhaal is hun eerste doel, de rest ondergeschikt. Ik heb tot nu toe maar 1 uitzonderling meegemaakt, en dat betrof een journalist van The Guardian.

Dus ga ajb Zonneveld niet aanvallen door hem negatief af te laten steken in een vergelijking met zijn collega’s.

assen

'@ Michiel de Rooij
Heeft ie Boogerd kapot proberen te maken? Erg kwalijk zou dat zijn!

Goed vind ik dan weer dat hij die ontzettend hypocriete Belgen wijst op dopinggebruik van Merckx. Het is allemaal zo oneerlijk... Merckx wordt vereerd, Armstrong neergesabeld, Boogerd is ook flink aangepakt, Zabel geliefkoosd, Rasmussen met de nek aangekeken...
Ik ben meer geneigd mensen te geloven die hebben bekend, en heb er ook meer respect voor (dus voor Armstrong, Rasmussen, Boogerd, Thomas Dekker) dan voor mensen die zich in stilzwijgen hullen. Maar dat ter zijde.

On topic:: hebben jullie ook zo’n geweldige zin in de Vuetla vanmiddag? :-)

Stoempie

Het begrip journalist is helaas aan inflatie onderhevig Assen, sinds de komst van massa's (ook online) columnisten die zich journalist menen te moeten noemen. Bloggers, vloggers, iedereen is een rapper, iedereen heeft een mening en de drang deze met Jan en alleman te delen. Tegelijk kan men, vooral de jongelui, heel slecht met een tegengestelde mening omgaan, kritiek liggen ze nachtenlang wakker van...de uitval in het eerste jaar op universiteiten is sky high, terwijl er een enorm tekort is aan vakmensen.

Ja laten we het over de Vuelta hebben. De enige reden dat ik zo raaskal is dat ik enorm opgewonden ben en nog een kwartier moet wachten. Ik verwacht 3 uur lang vuurwerk.

Edit. Goed dat Zonneveld Merckx aanpakt. Pakt ie Zoetemelk ook aan?

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@assen
Dus omdat andere journalisten hun werk niet goed doen mag ik Zonneveld niet aanvallen als hij zijn werk niet goed doet? Dat er in Nederland weinig goede journalisten zijn kopt, daarom zie je ook bijna nooit dat een Nederlander een internationale prijs voor journalistiek wint. Follow-up journalism is al helemaal zeldzaam in Nederland. Trouwens is het heel iets anders als een journalist al een bepaalde verhaal heeft of dat hij informatie achterhoud omdat dit niet bij zijn verhaal past. Het eerste is normaal (mensen kunnen niet objectief zijn) maar het tweede is veel schadelijker.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Echte journalistiek in het wielrennen is onmogelijk. Wielrenners, coaches etc.., ze laten nooit het achterste van hun tong zien. Daarnaast, als je als journalist 1 verkeerd woord over een renner zegt, hoef je bij die ploeg nooit meer aan te kloppen.

ghostwriter

'@ti-raleigh
Tja, als je als journalist één verkeerd woord over een dictator schrijft zijn de consequenties toch wat erger en er zijn geweldige journalisten geweest die onder die condities hun werk moesten doen.

TLJCAMPS

Grondahl Jansen knap vierde in Bretagne Classic. Die is toch met een erg sterk seizoen bezig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

5e maar dat is ook prima ...

Yeez

Roglic rijdt laf, kijkt naar anderen en laaat lopez wegrijden. Doet zelf geen meter op kop

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen wat moet hij dan... zit gevangen tussen Quintana en Valverde

Yeez

Waar is de roglic van de tour die aanviel? Hier en in de giro geen meter op kop gereden. Of vol althans... zo zonde

Yeez

Durf zelf eens al eerste aan te vallen met zo’n ploeg vooruit

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien kan hij gewoon niet beter...

xistnc

Na de tijdrit komen er nog genoeg etappes waarin aangevallen kan/moet worden.

En hij moet kunnen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wie is er hier nu gewoon slim aan het koersen

Stoempie

Iets met een motor incident op t gravel, aldus Kuss.

1 2 ... 396 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.