Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 412 ... 501 502
kelderfan

'@jessevdalen
Natuurlijk heeft de ploeg hard gewerkt en Powless en Gesink hebben geprobeerd bij Roglic te blijven, maar dat is niet gelukt.
Ja Hofstede geeft prima aan wat er is gebeurd. De ploegleiding weet toch, dat als Deceunick gaat rijden, dan moet je erbij zitten, want na 500m koers was 't al geen houden aan. Roglic is goed van afgekomen, omdat hij geen lekke band heeft gekregen of mechanische pech, want dan was de kritiek pas echt losgebarsten. Dit had niet mogen gebeuren. Roglic heeft er zelf op gehamerd, dat er elke attent moest worden gekoerst en dat kun je vandaag niet zeggen.
Maar ik dank Quintana 't morgen gaat voelen, dat hij vandaag meezat in de waaier.

S. Morgenstern

Powless en Gesink hebben niet geprobeerd bij Roglic te blijven. Ze hebben de hele dag geprobeerd de voorsprong van de kopgroep kleiner te maken..

veld

'@Hermannmg Ik ben het helemaal met je eens. Temeer daar ik op BRT , toen ik daar een tiental minuten te laat naar overschakelde vanaf Eurosport, De Cauwer nog net meende te horen zeggen dat er geruchten zijn dat te gelegener tijd ook Pogacar naar TJV zou komen. Als dat waar wordt hebben ze inderdaad een ploeg die de vergelijking met Ineos ,
zeker voor grote rondes, aankan. Stel je voor, een Tourploeg met bv. Roglic, Dumoulin, Pogacar, De Plus, Gesink, Van Aert, Martin en Teunissen, Dan ga je toch watertanden!. En misschien kan het nog waar worden ook. Immers vorig jaar al was er sprake van co-sponsorship van de VVV van Slovenie. Dat zou wel eens kunnen helpen.

veld

'@Hermannmg Ik ben het helemaal met je eens. Temeer daar ik op BRT , toen ik daar een tiental minuten te laat naar overschakelde vanaf Eurosport, De Cauwer nog net meende te horen zeggen dat er geruchten zijn dat te gelegener tijd ook Pogacar naar TJV zou komen. Als dat waar wordt hebben ze inderdaad een ploeg die de vergelijking met Ineos ,
zeker voor grote rondes, aankan. Stel je voor, een Tourploeg met bv. Roglic, Dumoulin, Pogacar, De Plus, Gesink, Van Aert, Martin en Teunissen, Dan ga je toch watertanden!. En misschien kan het nog waar worden ook. Immers vorig jaar al was er sprake van co-sponsorship van de VVV van Slovenie. Dat zou wel eens kunnen helpen.

NB. Ik neem aan dat Kuss en Bennett zich vandaag, net als Primoz zelf , hebben kunnen sparen.

Stoempie

Kutjebef, dat scheelde een haar.

kelderfan

'@veld
Dat heb ik ook gehoord, maar dat zou zeker een hele verrassende wending zijn na al die voorafgaande geruchten.
Alleen had ik net ingeschakeld en heb niet goed kunnen horen, wat er nu precies werd gezegd. Als je dat duidelijk hebt, dan graag delen s.v.p.
@Michiel De Rooy
De lekke band of mechanische pech {zie Jakobsen} bleef gelukkig uit.
@S.Morgenstern
Gesink en Powless zaten tussen de auto na de forcing van Movistar op die klim en het was Gesink bijna gelukt.
Dus Gesink was gelukkig goed in orde.

Stoempie

Kelderfan. Nou, en dat met geschoren benen 🙄

Leendert82

Podcast tijdens de rustdag met George Bennett. Een echte aanrader. 25 min lang in het Engels

S. Morgenstern

Gesink, Powless en Martin zullen vandaag inderdaad heel belangrijk zijn geweest. Vooral de eerste deed tijdens de uitzending heel veel sterk kopwerk.

Stoempie

Toen Gesink bijna terug was versnelde die 'valse' Valverde ploegmaat.

Leendert82

Link naar de podcast : https://open.spotify.com/episode/4OwFVE75I8mPw2Z7m62lrF?si=dTpxNiqXSDa4D3q8h2W7dQ

Mooie_Mario

Hele leuke podcast met George Bennett inderdaad.

https://open.spotify.com/episode/4OwFVE75I8mPw2Z7m62lrF?si=-Z_uHnIsQM23j1bWtmQ_RQ

"I'll never go back to the car fit bottles in a crosswind the rest of my life"

Intelligente grappige kerel. Operatie na het seizoen om zijn stekende pijn probleem op te lossen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan uiteindelijk was Roglic dus zelf schuldig aan de situatie van vandaag en heeft de ploeg mede zijn klassement gered. Dus dat hij geisoleerd zat aan het eind had hij echt aan zichzelf te danken. Hij was de ploeg enorm dankbaar en heeft de schuld ook bij zichzelf gelegd.

veld

'@Kelderfan. Neen, ook ik heb maar de helft van de zin van De Cauwer gehoord. Dus het zou ook nog kunnen dat hij het over een ander dan Pogacar had, BV. Mohoric, Dat zou overigens inderdaad nog een toetje op de taart van de klassiekerploeg zijn. Dus ook ik hou me aanbevolen voor als iemand het goed gehoord heeft.

tdola

Pogacar heeft net verlengd bij uae tot 2023 dus die bij tjv lijkt me zeer onwrs.

Andere Sloveense renners einde contract (niet dat ik denk dat ze ze gaan aantrekken):
Spilak 2019, bola 2020, mohoric 2021, mezgec 2020, Polanc 2020, kump 2019, tratnik 2020, pibernik 2019, domen 2019.

Polanc, tratnik en mezgec wellicht volgend jaar interessant. Mohoric natuurlijk in 2021, maar die is voor iedereen super interessant.

kelderfan

'@rahimns
Dus 't verhaal van Lennard Hofstede klopt niet. Die zegt het juist goed. In de 1e. km zat de ploeg achterin. Dus niet bij de les en Roglic is een gentlemen, die het altijd eerst bij zichzelf legt. Dat siert de kopman van TJV.
Maar heb jij dat verhaal gehoord over Pogacar of Mohoric? Pogacar heeft een langlopend contract als Roglic; dus dat zal moeilijk zijn om die te halen. Ook Mohoric lijkt mij een lastig verhaal met een contract t/m 2021.
@veld
Jammer want ik kwam er ook net op in. Dus in welke context dat werd verteld is mij ontgaan.

Retro Lex

Ik vind ( na vandaag ) Bob Jungels ook nog wel bij TJV passen. Een soort reserve Tony. Voor als die ziek is of ergens anders rijdt

tdola

Qua overwinningen weer gelijk met bora (46) waarbij vermeld dient te worden dat puntentrui in giro en tour van ackermann en sagan ook bij overwinnningen is geteld.

mus van de maasstad

Je kan recht lullen wat krom is maar roglic zat ZELF niet waar hij moet zitten. Daar heeft zn ploeg niks mee te maken.

assen

Heb gemengde gevoelens over de prestatie en taktiek van TJV in de Vuelta vandaag. Qua rijden denk ik dat de renners geweldig werk hebben geleverd. Qua taktiek vond ik het zwak. Waarom zou je allemaal keihard op kop gaan rijden? Als ze het een stuk rustiger aan hadden gedaan had hoogstwaarschijnlijk Astana eerder bijgezet, en had Roglic nog iemand over gehad in geval van pech. Dus van mij krijgt de ploegleiding weer een onvoldoende.

Petje af voor het rijden van de renners!

En voor Roglic zou dit alles best weleens een positieve dag kunnen zijn...

UK: wat een macht - niks op aan te merken. Goed dat ie er bij zat en geweldig afgemaakt.

kelderfan

'@Retro Lex
Ook Bob Jungels {zeker een goede renner} heeft ook een contract t/m 2020.
@tdola
Ik en @veld hoorde de naam van Pogacar noemen in relatie tot TJV. Maar onduidelijk in welke context je dat moet plaatsen, maar er zijn geen andere Sloveense renners in beeld.

ti-raleigh

Ben het wel eens met Kelderfan. Ja, Roglic heeft zelf ook zitten slapen. Maar er zijn genoeg ervaren mensen om hem heen die hem wakker kunnen schudden. Ik zou als ploegleider me zeker niet op mijn gemak voelen na vandaag. En ook de 2 ervaren rotten Gesink en Martin zouden beter moeten weten.

Koosr1946

Wat een gelul weer, zeg gewoon dat ze gereden hebben als een kip zonder kop.
Er zitten totaal geen brains in deze ploeg.
Ik hou mijn hart morgen vast voor Roglic.
Hier wordt gesteld dat hij minder energie verbruikt heeft dan de concurenten
Maar de concurrenten hadden nog een klein aantal mensen om zich heen.

ti-raleigh

De vraag is, wat wordt morgen de tactiek ? Ik denk dat ze sowieso macht en kracht moeten uitstralen, ondanks dat ze vandaag een kleine aframmeling hebben gekregen. Dan toch maar de Skytactiek. Gewoon op kop rijden en iedereen laten demarreren. Want aanvallen gaat de concurrentie zeker doen. En overal op reageren, dat is zelfmoord.

assen

Ter info: Volgens interview met Quintana op Sporza is Quintana nog steeds niet in orde. Als dat zo is, en Kelderman is dat wel, dan kan Kelderman nog een plaatsje opschuiven.

Kuss heeft het rustig aangedaan vandaag? Zou mooi zijn!
Denk inderdaad dat Movistar en Astana net zoveel hebben gegeven als TJV

1 2 ... 412 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.