Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 414 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De UCI houdt een World Ranking bij waar inderdaad alle wedstrijden meetellen. Een WT ranking bestaat officieel niet meer. Daarnaast is er een ranking voor de beste klassementsrenner en eendaagse wedstrijden, ook daar tellen alle UCI wedstrijden mee.

Yeez

Als majka over had genomen was het binnen voor roglic. raar dat die jongen niet extra tijd wil pakken terwijl die weet dat die valverde en roglic toch niet klopt

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg was vandaag echt geweldig... zoals ze vandaag koerste was een genot om te kijken. De afgelopen weken waren Astana en Movistar wel wat beter, maar vandaag overtuigend de beste ploeg in koers

Yeez

'@rahimns mee eens. Kuss is wereldklasse en het mooiste is dat die ook nog een tempo kan rijden en niet instort. Powless ook erg sterk (snel verlengen) net als gesink!

kelderfan

Ja dat klopt helemaal. Roglic heeft zich prima gerevancheerd voor de mindere dag van gisteren. Maar Sepp Kuss heeft duidelijk de plaats van Bennett overgenomen en het vooruitsturen van Powless heeft zich prima uitbetaald. Die Kuss is echt de komende man van deze ploeg. Robert Gesink groeit in zijn rol en die kan nog veel beter. chapeau#

S. Morgenstern

De controle in het eerste uur was al overtuigend, met steeds iemand (Powless, Gesink of Bennett) mee met renners van Astana en Movistar. Powless vooruit was vervolgens ideaal, die is in twee jaar een hele belangrijke klassementschakel geworden. Kuss vandaag terug weergaloos en Gesink zat er ook gewoon weer bij toen de favorietengroep tot achttien man was gereduceerd. Wanneer je dan bedenkt hoeveel werk die laatste gisteren heeft moeten doen in verhouding tot de klimmers in die groep..

Overtuigende revanche voor gisteren.

mus van de maasstad

Netjes goed gedaan door de geel zwarte brigade. Roglic is echt suprieur deze ronde. Moet je nagaan als dat zwembad niet was leeg gelopen, hij niet door een motor omver was gereden...

Yeez

Als je gaat kijken na 2020. Is Affini de perfecte renner om Martin/Van Emden op de termijn te vervangen. Uitmuntend tijd en hardrijder, met verder precies dezelfde kwaliteiten en bovendien nog jong en een Nederlandse vriendin

veld

'@Kelderfan Nog even naar aanleiding van gisteren. Vandaag heb ik (uiteraard zou ik bijna zeggen) weer op de Belg gekeken. Blijkbaar hebben kijkers n.a.v. de uitspraken gisteren door De Cauwer aangaande pogacar en Roglic bij hem gereageerd. Hij verklaarde nu dat hij niet bedoelde dat Pogacar bij Roglic zou komen , maar omgekeerd: Roglic zou naar UAE gaan, volgens geruchten maandag in Sloveense kranten. Gelukkig weten wij intussen dat zulks niet het geval is. Wij kunnen nog minstens vier jaar van hem genieten.

veld

Nog even dit, de uitspraak van De Cauwer doet helemaal niets af aan mijn waardering voor hem: een betere commentator dan hij is er niet en het verschil met de hele rest is enorm.

Rawolf

Met Affini zijn ze wat laat nu, die had je ook bij SEG kunnen oppikken. Mitchelton is daar ook flink aan het wegsnoepen ook oa Groves en Peak.

Maar van Emden gaat nog wel wat jaartjes door toch? Contract tot 2021. Is nog bezig aan zn beste jaren

kelderfan

'@veld
Bedankt voor je reactie en ik dacht achteraf, dat De Cauwer misschien wel bedoelde, dat zowel Roglic als Pogacar een langlopend contract hebben bij hun teams. Po en Ro t/m 2023. Dat lijkt mij niet toevallig.
@Random
Dat klopt. Het lijkt erop, dat TJV geen SEG-renners haalt, want ook Arensman is opgepikt door Sunweb en Ide Schelling is nu richting Bora gegaan. Ik vind 't nog steeds jammer, dat Jan Maas #Volle bak geen kans heeft gekregen, want als ondersteunende renner heeft hij zich wel bewezen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik denk dat de beste jaren van Van Emden wel achter hem zijn maar hij heeft vast en zeker nog wel drie/vier goede jaren voor hem liggen. Volgens mij heeft Jumbo-Visma "zijn" vervanger ook al in huis. Tegen de tijd dat Van Emden aan vervanging toe is zal Eenkhoorn volgens mij van minstens hetzelfde niveau zijn als Van Emden de afgelopen jaren was. Die jongen maakt op 22 jarige leeftijd al een goede indruk als hardrijder. Jammer dat we nog steeds niet weten waarom hij in de Tour of Britain is afgestapt.

Laatst gewijzigd
tendam

Powless komt er de laatste maanden helemaal doorheen. Zelfs dusdanig dat als ik zou moeten kiezen tussen Gesink of Powless in m'n Tourploeg, ik voor Powless zou gaan. Maar ik kan me niet voorstellen dat Vaughters die jongen geen mooi aanbod heeft gedaan. Hij had immers al bijna voor die ploeg gereden, maar Vaughters had toen nog geen sponsor paraat.

kelderfan

'@tendam
Bij Roglic was er ook zo'n verhaal, maar toch blijft hij bij TJV. Powless rijdt nu de Vuelta; als hij andere plannen had, dan had TJV toch voor een andere renner gekozen.

Romāns Vainšteins

Ik denk wel dat deze Kuss gewoon de renner is die hij is. Een 100% klimmer die je als aanvaller/knecht of knecht vooruit kan gebruiken op alles wat langere tijd omhoog gaat. 'Coming man' kun je niet echt zeggen wanneer je 2 rondes rijdt, een rit wint en in een winnende equipe de vuelta afsluit. Volgend jaar opnieuw een giro vuelta combi lijkt me het beste voor zijn ontwikkeling.

tendam

'@romans
Kuss is pas 4 jaar wegrenner. Je ziet dat hij nu inhoud begint te kweken, vorig jaar kon hij in dit stadium het peloton niet eens volgen. Er valt dus onmogelijk te zeggen waar zijn plafond ligt.

@kelderfan
Dat was een verhaal van een of andere Sloveense roddelsite. Bovendien lag Roglic sowieso nog onder contract. Powless niet.

Mooie_Mario

Gaat Powless verlengen? Ik hoop het gezien deze laatste week.
Roosen, Wynants, Martens, de Tier, Lindeman en Leezer eruit?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roosen heeft nog een contract en de rest gaat denk ik gewoon ook nog verlengd worden

mus van de maasstad

Op de tier na zou ik ze allemaal verlengen.

@kelderfan
TJV is de "niet verlengen, dan ook geen vuelta" status al lang ontgroeit joh. Die staan in de GT's tegenwoordig aan de start met de ambitie om die te winnen, zeker met primoz. Dan zou het toch oliedom zijn om een betere renner thuis te laten om een slechtere renner mee te nemen puur omdat die slechtere volgend jaar nog bij de ploeg rijd?

Yeez

Ze gaan als het goed is allemaal verlengen

ghostwriter

Ik zou Lindeman en De Tier laten gaan en Kevin Inkelaar en Lars van den Berg als hun vervangers aantrekken. Als je kijkt naar de verhouding tussen ervaren wielrenners en talenten lijkt het me wel verstandig als er naast Foss nog wat extra jonge talenten worden aangetrokken. Daarbij vind ik het belangrijk dat Jumbo-Visma zorgt voor de doorstroom van Nederlandse talenten en jonge Nederlandse klimmers zijn een zeldzaamheid. Inkelaar heeft zich dit jaar goed laten zien in de Giro Ciclistico d'Italia (12e), Giro della Valle d'Aosta (3e) en de Tour Alsace (4e) en Vd Berg heeft zich goed laten zien in de Rhône-Alpes Isère Tour (2e in het jeugdklassement), Flèche du Sud (1e in het jeugdklassement), Kreiz Breizh Elites (2e in het jeugdklassement) en de Tour de l'Avenir (10e).

@mus van de maasstad
Tja, het is niet alsof Powless voor deze Vuelta duidelijk de "betere renner" is dan bepaalde alternatieven die Jumbo-Visma ter beschikking had. Powless doet het deze Vuelta goed maar als hij vertrekt was het waarschijnlijk verstandiger geweest om iemand als Tolhoek naar de Vuelta mee te nemen. In de Giro was Tolhoek niet goed maar dat gold ook voor Kuss en bij Tolhoek was er dan nog een logische verklaring voor zijn mindere vorm in de eerste helft van het wielerjaar na de fysiek en mentaal zware winter die hij heeft gehad (waarin hij bijna blind was geworden).

Ik hoop enorm dat de operatie die Bennett na dit wielerseizoen zal ondergaan hem definitief afhelpt van die steken in zijn zij. Als hij geheel fit en in vorm is hoort hij in grote rondes bij de tien beste klimmers en is hij een geweldige meesterknecht die in geval van nood tot kopman kan worden uitgeroepen. Zelf lijkt het me prachtig om volgend jaar in de Giro een kwartet bestaande uit Kruijswijk, Bennett, Tolhoek en Kuss (misschien aangevuld met Vingegaard) in het hooggebergte oorlog te zien maken. Ik geloof er heilig in dat Kruijswijk de Giro kan winnen maar dan heeft hij wel een ploeg nodig die bergetappes zo zwaar mogelijk kan maken door op elke beklimming het tempo hoog te houden zodat op de slotklimmen de taaiheid en inhoud van Kruijswijk het wint van de explosiviteit van bepaalde concurrenten.

Laatst gewijzigd
tendam

Kuss moet naar de Tour of California. Als hij eindelijk eens in vorm is in mei (moet toch een keer lukken, zou je zeggen) dan wint hij daar op z'n sloffen.

Inkelaar is wel een aardig talent, Van den Berg lijkt me (nog) niet goed genoeg voor een topploeg als Jumbo tegenwoordig is. Die 10e plek in l'Avenir was op 13 minuten!

Yeez

Lindeman en de tier door twee van zulke vervangen is niet goed voor de balans in het team. Een lindeman is goud waard. Geen illusies, gewoon knechten

kelderfan

Lindeman en goud voor de ploeg lijkt mij niet correct.
Wat betreft goud voor de ploeg, dan heb je 't over 1) De Pluss {TdF}; Kuss en Gesink {nu Vuelta}.
@ghostwriter
Ik zie Kruijswijk ook wel strijden voor een podiumplek in de Giro met Kuss, Bennett,Tolhoek en Bouwman

1 2 ... 414 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.