Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 415 ... 501 502
Witte Trui

Ik kan me voorstellen dat Lindeman óf de Tier TJV verlaat. Beiden zou niet nodig zijn, omdat je dan toch breed inzetbare (duidelijke) knechten verliest voor jong talent (minder betrouwbaar als knecht, minder belastbaar). Dan neig ik zelf naar behoud Lindeman en aantrekken van een renner als Inkelaar (niet genoeg zicht op). Over 2 jaar zal doorstroming wellicht vanuit de Academy komen.

Yeez

Een knecht als lindeman is gewoon nodig. Een team kan niet draaien op kopmannen en talenten

Yeez

Prior to his Vuelta stage win, Kuss had already renewed his contract with Jumbo-Visma through 2021. Powless, whose contract is up at the end of the season, has not made any announcements about his future. “There should be some information coming out within the next two weeks about my contract situation,” he told me. “I can’t quite talk about it yet.”

Interview met Kuss & Powless na etappe 16. Zeer recent dus

Yeez

https://cyclingtips.com/2019/09/the-weekly-spin-jumbo-vismas-investment-in-young-talent-on-display-at-vuelta/

kelderfan

Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk is, dat TJV een stap voorwaarts heeft gedaan. Met Foss en Harper heeft 't team wel voor de nodige doorstroming gezorgd. Dan kun je stellen, dat de klimploeg met de komst van Dumoulin de nodige versterking heeft gehaald.
Voor de Vlaamse kern heeft TJV met Van Aert, Teunissen, Jansen, Roosen, Eenkhoorn, Van der Hoorn en Wynants een leuke en sterke ploeg. Dan heb je nog Leezer e/o Van Emden achter de hand.
Enige wat nog versterkt kan worden is 't Waalse werk of heuvelwerk en een sterke sprinter {Colbrelli Halvorsen, Capiot}.

Stoempie

Dat klinkt alsof Powless vertrekt.

tendam

Interview met de Poolse verzorger van Jumbo[/url] (wel even door Google translate halen)

Echt iedereen noemt Merijn Zeeman als hét brein achter de huidige successen. Wel jammer dat er dan altijd nietszeggende figuren als Nico Verhoeven en Addy Engels voor de camera verschijnen. Daardoor blijft dat sullige imago van de ploegleiding.

Stoempie

Nou nou

tendam

Nietszeggend in de zin: er komt nooit wat interessants uit. Iemand als Merijn Zeeman is daar gewoon beter in. Ieder z'n talent.

assen

'@Jesse
Dank voor delen interview Kuss en Powless!

DemPolS

Tjongejonge TJV rijd het beste seizoen in al die jaren (buiten het Rabo tijdperk). Ze hebben nog nooit zoveel gewonnen en dan toch nog altijd zeiken op de ploegleiding. Die komt sullig over, die heef niks te zeggen. Dat sullige imago komt door het nietszeggende gezeik op hen. Nogmaals de ploeg heeft nog nooit zoveel gewonnen. Alle kopmannen tekenen voor jaren bij. Dumoulin tekent bij TJV, waar hij naar bijna elke andere ploeg had gekund. Waarom omdat de ploegleiding er niks van kan??? Tering wat een ongelofelijk reacties weer.

Kom anders nog eens terug op het plas incident...... gewoon om lekker ff goedkoop en makkelijk te scoren.

ghostwriter

'@jessevdalen
Jumbo-Visma heeft nauwelijks talenten onder contract staan voor het volgende jaar. Ervan uitgaande dat Harper inderdaad naar Jumbo-Visma komt zal hij samen met Vingegaard en Foss de enige neoprof zijn. Ook als we de ruimere definitie van talent nemen waarbij iedereen die in grote rondes in aanmerking komt voor het jongere klassement mee wordt gerekend heeft Jumbo-Visma maar vijf talenten (De Plus, Powless, Vingegaard, Eenkhoorn en Foss) onder contract staan. Voor een ploeg die het voornamelijk moet hebben van het scouten en opleiden van talent is dat behoorlijk karig. Het is ook niet alsof Jumbo-Visma geen alternatieven voor Lindeman en De Tier in huis heeft (zoals bijvoorbeeld Martens en Bouwman). Als de ploeg verder wil groeien zal de ondergrens omhoog moeten en momenteel vormen Lindeman en De Tier die ondergrens.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Zeeman heeft ook de functie om mede verantwoordelijk voor veranderingen binnen de ploeg. Engels is in principe gewoon een ploegleider die zich bezighoud met de wedstrijden.

Zeeman zelf legt een deel vd roem bij de sponsoren(vooral jumbo) die hebben meegewerkt een betere structuur op te zetten. (Interview wielerrevue)

Yeez

Powless verlengt, dat is zo goed als zeker @michiel

tendam

'@ghostwriter
En je denkt dat Inkelaar en Vd Berg die ondergrens omhoog halen? Vermoedelijk zijn die niet getalenteerder dan De Tier en Lindeman.

@dempols
Ik ben helemaal niet van het Jumbo-gezeik. Maar gezien de enorme kritiek op die ploegleiding hier altijd hebben ze wel een imago-probleempje :) Ik doe maar een suggestie: laat mensen doen waar ze goed in zijn.

Matxin

'@Ghostwriter

Je vergeet voor het gemak wel even dat de ploeg vanaf volgend seizoen een beloftenploeg heeft. Dat zijn nu bijna allemaal nog junioren en hele jonge renners, maar in de loop der jaren zal de beloftenploeg zich vanzelf ontwikkelen naar een wat meer evenwichtige leeftijdsopbouw met renners van alle leeftijden tussen 18 en 23.

De ploeg zit nu dus een beetje in een tussenperiode qua talent opleiden. In het absolute ideale scenario kan je over een paar jaar elk jaar 1 tot 3 talenten laten doorstromen naar de WT-ploeg en hoef je amper meer renners van buitenaf aan te trekken.

ghostwriter

'@Matxin
Dat vergeet ik helemaal niet maar dat heeft heel weinig met de WT ploeg te maken. Zeker aangezien de talenten in de opleidingsploeg pas over zo'n drie jaar in aanmerking komen voor een stap naar de WT gezien hun zeer jonge leeftijd. Waarom zou Jumbo-Visma nu in een tussenperiode zitten qua opleiden van talent? De fout die veel professionele sportclubs maken wanneer ze succes krijgen is om opeens een ander beleid te gaan voeren. Jumbo-Visma moet verder gaan met het beleid waar het huidige succes uit voort is gekomen en dus elk jaar een paar talentvolle wielrenners aantrekken.

@tendam
Niet "opeens", talenten trek je aan voor de lange termijn en ik denk dat Inkelaar en Vd Berg een hoger plafon hebben dan Lindeman en De Tier.

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick

Wynants zeker verlengen.

Martens of leezer kunnen nog mee als wegkapitein al zie ik Gesink die rol ook wel oppakken volgend jaar.

De Tier laten gaan die heeft misschien wel het matigste programma gereden van heel de ploeg dit jaar.
Amstelgoldrace en Strade + San sebastian.

Lindeman ben ik nooit fan van geweest maar heeft toch een etappe in een grote ronde op z'n naam.
Lijkt wel niet te zijn meegegroeid met het team evenals Leezer in mijn ogen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@ghostwriter
Dat doen ze toch? Met Foss en Harper halen ze talenten binnen. Qua Nederlandse talenten houdt het niet over, helaas is er straks geen Roompot meer voor die mindere goden.

Yeez

'@lb117 leezer niet meegegroeid? Bs

Overigens was eenkhoorn niet fit en daarom afgestapt, maar traint alweer

tendam

'@jessevdalen
Hoe weet jij zo zeker dat Powless bijtekent?

Rawolf

raar dat Eenkhoorn niet fit was want reed zeer sterk. de Tier gaat geen contractverlenging krijgen dat lijkt me wel logisch, heeft niks laten zien dit seizoen.

@ghostwriter, Jumbo is al een heel jong team kijk dit linkje eens: https://www.procyclingstats.com/statistics.php?p=teams&s=youngest-teams&season=2019&level=1&mw=1&filter=Filter

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Harper komt er sowieso bij, die is al naar Nederland afgereisd om bedden van Mline te testen.

Laatst gewijzigd
DemPolS

We kunnen in ieder geval alles van Roglic zeggen, een bijna alleskunner maar waaier rijden kan hij dus echt voor geen meter.

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber.
Dat is omdat ze veel wielrenners van tussen de 25 en 30 jaar oud hebben. Dat betekent niet dat ze veel jonge talenten in huis hebben.

1 2 ... 415 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.