Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 423 ... 501 502
kelderfan

Quote:"Ik denk niet dat Tom daarvoor gehaald is."
Hij zal zeker voor de TdF zijn gehaald. Maar Primož Roglič is primus. Ik denk voor 2020 zal Tom Dumoulin met Primož Roglič de TdF doen en zoals jezelf ook aangeeft zal Steven Kruijswijk de Giro rijden.
Wat betreft de invulling van het team TdF zullen zeker renners {Groenewegen} worden teleurgesteld.

$kedel

Dan zie ik nogsteeds weinig reden waarom Tom wel de Giro zal moeten doen, en ook zeker niet waarom Roglic boven Tom zou staan.
Een tour overwinning met Dumoulin is denk ik met gemak dubbel zo waardevol voor Jumbo.
Wel zal Dumoulin zich eerst weer moeten bewijzen natuurlijk, zo'n verloren seizoen met bijbehorende knieblessure is niet niks natuurlijk..

xistnc

Tom, dat is toch die renner die al maanden kampt met een knieblessure? Laat hij daar eerst maar eens van herstellen en vervolgens wat uitslagen rijden. Bij TJV halen ze inmiddels hun neus op voor een 4e plek in de Tirreno of een 6e plek in de UAE in het voorseizoen.

horsm

Roglic nu ook aan de leiding in de Worldtour.

kelderfan

In Montreal is het geen feestje voor TJV. Timo Roosen brengt het team thuis als 21e.
@xistnc
Ja dat dezelfde Tom. Maar je hebt gelijk, dat Roglic toch wel een stukkie voorstaat als je de resultaten van dit jaar naast elkaar legt. Het zou natuurlijk leuk zijn voor de ploeg, dat er een Nederlandse kopman wint. Voorlopig geeft Roglic aan dat hij nu een paar keer de TdF wil winnen en de ploegleiding stond er erbij. Dus daarvan akte.

Corné 't Glansarm

Sumoulin won een goed bezette Giro zonder ketonen, Roglic een zwak bezette Vuelta volgepompt ermee... Afgezien van het feit dat Droopy Roglic commercieel volledig onaantrekkelijk is voor Jumbo, is het ook maar de vraag of hij ooit sterker voor de dag zal komen dan een fitte Dumoulin in een grote ronde

Yeez

Niet slim gereden in Montreal, wel aanvallend met tolhoek roosen vingegaard martens en vooral de plus. Roosen daarna in de achtervolgende groep naar plek 21. Van Poppel weer 2x zwaar tegenvallend. Voorjaar was hoopvol, maar zoals hij nu rijdt totaal niet rouwig dat hij vertrekt

tendam

'@corné
Weer zo'n wieler'fan' die de bel heeft horen luiden. Die ketonen stellen niks voor, alle beetjes helpen uiteraard en in dat kader worden ze ook genomen. Maar om nou te zeggen dat Kruijswijk of Roglic er duidelijk profijt van hebben... nee.

Wat was er sterker bezet aan die Giro van Tom, trouwens?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Corne in die periode gebruikte waarschijnlijk alleen SKY die ketonen, en ik ga ervan uit dat TJV nu dus echt niet de enige is die ze gebruikt... dus wat is je punt. Verder doe je net of het iets illegaals is... en ik denk dat Tom ze komend jaar principieel niet gaat gebruiken. Dus het is een hele vreemde opmerking.

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

Ik doe helemaal niet of het iets illegaals, maar zelfs het placebo-effect is ongekend groot kennelijk, want TJV maakt de stappen nu wel in hun ketonen-tijdperk dje njet gemaakt konden worden daarvoor.

Het punt is dat Dumoulin miet zomaar achter Roglic in de rangorde komt nadat dez laatste een zwak bezette Vuelta heeft gewonnen, daarnaast denk ik dat Sunweb's principiële onthouding van ketonen juist één van de redenen voor Dumoulin was om om zich heen te kijken en hij er dus volgend jaar ook van zal gaan profiteren

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat je het ketonen effect of een placebo-effect groter maakt dan die in werkelijkheid is. De stappen die gemaakt zijn, zijn niet gemaakt in 1 keer... dat is een geleidelijk proces geweest sinds 2015

$kedel

De ~3% performance-winst die in onderzoeken naar voren komt vind ik echt alles behalve klein bier.

https://www.medscape.com/viewarticle/915715

"In the third week the power output in the ketone group was no less than 15% higher in the last half hour of a 2-hour training session. There was more. In the placebo group the maximum heart rate dropped by 20 beats - a typical effect of fatigue through training is a delayed (sub) maximum heart rate - but in the ketone group it decreased by only 10 beats."

De crux zit hem geloof ik in het voordeel dat je naast koolhydraten ook ketonen gebruikt als brandstof voor je spieren.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Corine heeft wel een punt. Afgelopen jaren zijn er stapjes gemaakt. Dit jaar een reuzenstap. Waar komt dat vandaan ?

Yeez

Ochjee daar gaan we

Yeez

Ik zie de stap niet? Volgens mij wisten we al dat Groenewegen, Roglic, Kruijswijk, Teunissen en Van Aert dit konden. Dit jaar gaat gestaag verder op vorig jaar, waarbij het meerendeel goed valt

tendam

Die reuzestap is er inderdaad helemaal niet. Behalve als je zeer oppervlakkig kijkt. Maar persoonlijk leek mij het niveau wat Kruijswijk vorig jaar in de Tour haalde minstens zo hoog als dit jaar. Hij viel ook nog eens vaker en met meer overtuiging aan. Roglic idem. Dit jaar zakte hij er in de Giro zelfs enigszins doorheen: ketonen vergeten te nemen? Ineos had in deze Vuelta het potje ook thuisgelaten, lijkt het.

Het is vooral de naam 'ketonen' die de trolletjes triggert: het klinkt spannend. De vorige hype, bietensap, klonk toch een stuk minder spectaculair.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@tendam
Inderdaad, Kruijswijk ging van de 5e naar de 3e plaats in de Tour terwijl Froome, Roglic en Dumoulin (die in 2018 voor hem eindigde) allen niet meededen. Roglic werd vorig jaar 4e in de Tour en nu 3e in de Giro en 1e in de Vuelta. Gezien het deelnemersveld in de drie grote rondes lijkt me dat (qua niveau) maar een kleine stap vooruit. Groenewegen heeft het dit jaar niet beter gedaan dan hij het vorig jaar deed (in de Tour zelfs minder). Natuurlijk zullen ketonen een positief effect hebben op de prestaties maar om nou te doen alsof Jumbo-Visma een enorme sprong heeft gemaakt lijkt me overdreven.

TLJCAMPS

Helaas is Jonas Vingegaard niet geselecteerd voor het WK. Ik had hem toch wel verwacht om eerlijk te zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Tijmen de Denen hebben veel keus en Vingegaard heeft nog nooit zo'n afstand gereden, vind het niet zo vreemd dat hij er niet bij zit. En het is nu niet meteen dat hij kans zou maken op de titel. Het blijft toch een landenwedstrijd.... kan er niet wakker van liggen.

S. Morgenstern

De grootste stap die is gezet in vergelijking met vorig jaar is een budgettaire, die je terug ziet in het behouden van de toppers (die niet met stappen vooruit gingen) en het aantrekken van topkwaliteit in de vorm van Van Aert, Teunissen, De Plus en Martin.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laten we niet vergeten dat Roglic gewoon een supertalent is. Toen de ploeg hem op zijn testdag zijn waardes zagen waren die al abnormaal hoog, niet eerder gezien bij de ploeg. Hij moest alleen nog leren om wielrenner te worden en dat is een stuk makkelijker dan een wielrenner fysiek te verbeteren. Dat kost gewoon veel meer tijd. Daarnaast is zijn flexibiliteit enorm... ik zag hem met gemak in die docu van de Giro zich dubbelvouwen en zijn enkels pakken. Dat is enorm belangrijk voor bij het tijdrijden. Deze man is gewoon heel compleet en dan met de juiste begeleiding kan je heel ver komen.

ghostwriter

'@rahimns
Inderdaad, Denemarken heeft een prachtige ploeg voor het WK. Bij heel wat laten was Vingegaard waarschijnlijk wel geselecteerd maar Denemarken heeft deze jaren echt een toplichting. Vingegaard is voor mij dé grote verrassing van Jumbo-Visma dit jaar. Toen hij werd gecontracteerd werd er door de ploegleiding gezegd dat hij een tijdje nodig zal hebben om op stoom te komen maar hij heeft in zijn eerste jaar direct een goede indruk gemaakt. Ik kijk ernaar uit hoe hij zich verder zal ontwikkelen.

Gezien zijn explosiviteit en vermogen als klimmer hoop ik dat hij kan uitgroeien tot een echte puncher. Het is lang geleden dat de ploeg zo'n wielrenner onder contract had staan. Hopelijk lukt het de ploegleiding van Jumbo-Visma om kritisch naar zichzelf te blijven kijken (iets wat ze de afgelopen jaren geweldig hebben gedaan maar vaak is dat moeilijk wanneer de successen elkaar opstapelen) zodat het deze lijn omhoog kan blijven volgen.

Of Jumbo-Visma qua prestaties volgend jaar nog een stap vooruit kan zetten zal denk ik voor een groot deel liggen aan of Dumoulin en Van Aert volgend jaar al verder kunnen bouwen op het niveau wat ze voor hun blessures hadden.

Laatst gewijzigd
assen

Vingegaard is nog een maatje te klein voor wedstrijden ruim boven de 200 km EN de Deense ploeg heeft ook nog ander 'goed volk' .

TLJCAMPS

Het leek me juist goed voor hem om dit WK te rijden. Maar hij zou toch prima mee kunnen doen aan de wegwedstrijd bij de beloften. Hij is pas 22. Daar zou hij een van de favorieten zijn namelijk.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Higuita word nog een geduchte concurrent voor Eenkhoorn bij de u23 wedstrijd

1 2 ... 423 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.