Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 422 ... 501 502
ghostwriter

Als zowel Roglic als Dumoulin de Tour willen rijden lijkt het me beter als Groenewegen niet in de ploeg wordt opgenomen. Daarnaast zou ik graag zien dat Bennett en Kuss volgend jaar (als ondersteuning van Kruijswijk) in de Giro starten omdat ik denk dat ze dan een grotere kans hebben om voor een etappeoverwinning te gaan.

tendam

'@mus
Martin is daar gewoon veruit het beste in. Rijdt steeds op de beslissende momenten z'n kopman naar voren. Gesink en De Plus zijn daar natuurlijk niet voor in de wieg gelegd, dat zal ook Gesink beamen.

@yogibear
Ik zou precies dezelfde Tourploeg kiezen. En dan De Plus de worst voorhouden van (mede)kopmanschap in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Heeft Van Baarle al een contract voor volgend jaar? Al kan ik me ook voorstellen dat hij te duur zou zijn.

Matxin

Als we toch bezig zijn met selecties voor volgend jaar, ik zou het zo doen:

Giro:
Kruijswijk
Bennett
Kuss
Tolhoek
Bouwman
Groenewegen
Roosen
van Emden

Tour:
Roglic
Dumoulin
Kruijswijk
De Plus
Gesink
van Aert
Martin
Teunissen

Vuelta:
Bennett
Kuss
Tolhoek
Vingegaard
Hofstede
Groenewegen
Jansen
Eenkhoorn

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Matxin
Er zit volgend jaar veel te weinig tijd tussen de Giro en Tour om dat te combineren.

Matxin

Er zit bijna 4 weken tussen het einde van de Giro en de start van de Tour. Ik denk dat Kruijswijk het prima aankan om na de Giro nog als knecht naar de Tour te gaan.

Rawolf

Ik denk dat Groenewegen niks te zoeken heeft in de Vuelta. Ook zal je Groenewegen een goede trein mee moeten geven in de Giro als goedmakertje dat hij de Tour niet kan rijden denk ik.

Giro

Kruijswijk
Kuss
Tolhoek
Bouwman
Groenewegen
Jansen
Teunissen
Eenkhoorn

van Emden is niet gemaakt voor grote rondes en volgend jaar is Eenkhoorn er wel aan toe dus die zou ik in de Giro inzetten in de andere grote rondes is geen plek. Kan het sprinttrio goed afzetten zoals vEmden.

Tour

Roglic
Dumoulin
Kruijswijk
Bennett
de Plus
Gesink
WvA
Martin

Jumbo roept nu al het hele jaar dat ze de Tour willen winnen en Ineos uitdagen daar moet je gewoon met je beste opstelling komen naar mijn mening. Kruijswijk kan dat prima combineren, kan zich eerste week tour terug in vorm rijden hoeft er niet gelijk te staan.

Vuelta,

2 van de 3 jeugdige klimmers (Foss, Vingegaard, Harper)

1 of 2 kopmannen die de dubbel tour vuelta doen.

Hofstede, vdHoorn voor vlakke werk

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik denk dat zelfs iemand als Kruijswijk wel langer dan 27 dagen nodig heeft om te herstellen van de Giro. De laatste keer dat Kruijswijk zowel de Giro als de Tour reed zat er een week meer tussen de twee grote rondes. Vorig jaar was het een stuk makkelijker doordat er zelfs 40 dagen tussen de Giro en Tour zaten. Volgens mij is de combinatie tussen Giro en Tour ook niet te vergelijken met die tussen de Tour en Vuelta. Niet alleen omdat de Giro door het slechte weer vaak een echte uitputtingsslag is maar ook vooral omdat in de Tour het niveau veel hoger ligt dan in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Apemantus

Als je Roglic en Dumoulin beide mee wilt nemen naar de Tour als serieuze kaarten voor de eindoverwinning, kunnen geen van beide dus de Giro rijden. Dat betekent dat Kruijswijk als kopman naar de Giro moet. Dat zou mijn inziens zonde zijn, omdat ik denk dat TJV in één seizoen zowel een serieuze gooi naar de Giro als de Tour kan doen. Maar dan moet je wel spreiden. Een rouleersysteem zou het beste zijn.

Roglic samen met Kruijswijk als schaduwkopman naar de Giro en de Vuelta. Dumoulin met een zeer sterk contingent aan domestiques naar de Tour. Het seizoen erop rouleren met Dumoulin naar de Giro en de Vuelta, en Roglic samen met Kruijswijk naar de Tour.

Waarom deze constructie? Omdat Kruijswijk als aangewezen kopman nooit meer een grote ronde gaat winnen. Heeft enkel de Tour prioriteit en wil je de Giro ten grabbel gooien, dan een frisse Roglic en Dumoulin meenemen naar de Tour en met Kruijswijk een long shot voor de Giro.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

En, zou Roglic een volledig rode Oltre XR4 krijgen vandaag? Net als de roze Canyon van Carapaz en gele Pinarello van Bernal?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee dus

tendam

Dat Bianchi met hun celeste... zouden ze daar nou echt meer fietsen door verkopen? Bij de meeste kleuren is het geen porem.

Rawolf

Het is voor een merk wel goed om een unieks iets te hebben, als je een fiets ziet in die kleur denk je aan Bianchi. Vind het ookwel mooi eigenlijk

leegloper

Wel een rode ploegleiderswagen.

Wielerfan1987

Het is niet voor niks dat er diverse Specialized en Trek modellen op de markt zijn die de Celeste kleur heel sterk benaderen.

En al met al, al duurt het even voor je er aan went past het wel bij veel kleuren (dat is althans mijn mening)

$kedel

De veelbesproken extra klimknecht kan alvast maar beter niet teveel tour-aspiraties hebben.
Ze zullen nu al renners naar de Giro en Vuelta moeten sturen die eigenlijk veel liever naar de tour gaan.

TLJCAMPS

Jippie, het is officieel binnen!

jvh93

Gefeliciteerd allemaal! De eerste van velen die nog gaan volgen

kelderfan

Dat mag zeker gevierd worden. Chapeau Roglic en team Vuelta. Leuk dat de 1e. knuffel voor Powless is geweest. Ik denk dat Powless achter z'n oren gaat krabben. Die overstap naar EF is dat nu wel verstandig. Zo'n zege met elkaar vieren lijkt mij toch leuker.

TLJCAMPS

'@Kelderfan
Tja, daar zal die later wel achterkomen.

kelderfan

'@TijmenCamps
Liever eerder dan later toch.

kelderfan

'@$kedel
Daar kun je op selecteren {die veel besproken "extra" klimknecht} toch. Tom zal nu wel de Giro moeten doen en die wil niet zonder ondersteuning aan de klus beginnen.

$kedel

"Tom zal nu wel de Giro moeten doen"

Ik denk niet dat Tom daarvoor gehaald is, en denk ook dat Kruijswijk daar heel graag nog eens een poging waagt.
En je kan daar natuurlijk wel op selecteren, maar zodra die knechten dan wat stappen gaan maken zullen ze toch wel graag een keer eens van de tour willen proeven.
Met de selectie van dit moment zal je ook al heel snel eens een Tolhoek, Kuss of Bouwman teleur moeten stellen terwijl die zeker het niveau hebben om in de tour te rijden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Sterke ploeg in Montreal! Vooral De Plus en net Tolhoek met een erg lange beurt.

Yeez

En martens erg sterk zeg !

1 2 ... 422 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.