Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 421 ... 501 502
Stoempie

Het succes lijkt snel te wennen. Roglic gaf vandaag aan te hopen op een nóg sterkere ploeg, volgend seizoen. Volgens mij zitten we nu op 26 renners voor 2020, de Tier niet meegeteld. Nog 3 erbij denk ik. Zeker een sterke klimknecht. En ik hoop een jonge Nederlandse renner.

kelderfan

Volgens mij went 't nooit. Maar 26 renners? Heb ik wat gemist.

Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel De Rooij ze zitten pas op 22 renners + 5 renners die nog wachten op een eventuele verlenging. Dan zouden ze op de minimale vereiste van 27 renners zitten.

kelderfan

'@rahimns
Klopt dat, dat Roglic heeft aangegeven, dat hij hoopt op een nog sterkere ploeg volgend seizoen?
Ik verwacht wel dat er een vervanger voor Powless gaat komen.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat hij daar de komst van Dumoulin mee bedoeld. Wat ik al eerder zei, met Foss heb je zijn vervanger toch al binnen of met Harper.

Nul verstand

Waar rijdt Ruben Guerrero volgend jaar? Heeft een reden dat ik deze vraag in dit topic gooi:P

Rahim Vlasblom
admin

Het gerucht gaat dat hij naar Lotto-Soudal overstapt

horsm

Staat Roglic nu zondag nummer 1 in de Worldtour?

tdola

Selectie samenstellen komend seizoen blijft interessante puzzel....
Nu 22 man (incl Harper). In de wachtkamer, Lindeman, Leezer, de Tier, Wijnants en Martens.

We hebben het hier over sterke klimmer erbij, is dat nodig? Hoe sterker, des te beter natuurlijk, maar als we analyseren.
Kopmannen Dumoulin, Roglic en Kruijswijk (3)
Reservekopman niet tour Bennett (1)
Superknecht bergop: de Plus en Kuss (2)
Overige bergknecht/heuvelop knechten: Gesink, Bouwman, Tolhoek (3)
Vraagtekens bergop, al grote ronde komend jaar? VIngegaard, Harper, Foss. (3)

ALs ik t zo zie oogt t niet heel breed, vooral niet als je er vanuit zou gaan dat de vraagtekens nog geen grote ronde rijden (Vingegaard mgl wel 1).
Ervan uitgaande dat komend jaar giro en tour niet te combineren zijn (iig niet als kopman), kan je weer wat strepen, al is dit ook niet 100% voor knecht, maar ik verwacht geen kuss of de plus in combi giro-tour.
Dan is het nog de vraag hoeveel klimmers ed je meeneemt naar de verschillende rondes. En daar zit t grote probleem, want dat weten we niet......

Onderstaande gaat niet direct om poppetjes, maar om aantal renners.
4,5,5 (giro, Tour, Vuelta) kopman en bergknechten lijkt mij het minimum.
Maar zoals ik al eerder aangaf weten we dit niet (wat vindt de ploeg?). Ga je bijv de giro niet met echte kopman kan die schuiven naar tour.
Ga je vuelta met of zonder sprinter? Laat je giro knecht ook de tour doen? Laat je tourknecht ook Vuelta doen?

Giro: Kruijswijk, Bennett, Kuss, Bouwman
Tour: Roglic, Dumoulin, de Plus, Gesink, Tolhoek
Vuelta: Kruijswijk, nog 1 kopman, Kuss, Bennett, Vingegaard.

Op deze manier kan het dus ingevuld worden qua aantal.

Wil je giro, Tour en Vuelta nog bergop knecht erbij dan wordt t wat dun. Zeker als Harper en Foss nog geen GT rijden.
En bij bijv blessure nog krapper. Dat zou reden zijn wel bergop knecht erbij.

Ga je zonder top 3 kopman naar giro, met minder ondersteuning? Gaat Groenewegen naar tour met meer dan 2 knechten? Gaat er sprinter met 2/3 man ondersteuning naar vuelta?
Dan lijkt t erop dat je genoeg keuze hebt.

Denk dat iedereen die TJV steunt blij zou zijn met bijv Poels als topknecht erbij, maar de vraag is of dat dan niet ten koste gaat van doorstroming/andere plekken, kan je iedereen uitdagend genoeg programma geven?
En dan heb ik het hier nog niet eens over het beperkte aantal GT-plekken voor de vlakke parcours renners gehad.....

Conclusie: De teamleiding zal hier ongetwijfeld goed over nadenken en een gefundeerde beslissing nemen, met ook budget als (belangrijke) factor.
En mijn hele bovenstaande relaas kan de prullenbak in.....LOL.

veld

Als je een serieuze gooi wilt blijven doen naar het AK in de grote rondes zul je, overigens ook afhankelijk van de parcoursen die in oktober bekend zullen worden, vooral een sterke ploeg voor bergop moeten hebben. Kijk eens wat er aan jonge klassementsrenners aankomt bij andere ploegen: Bernal, Carapaz, Lopez, Pogacar, Mas, Evenepoel, Hirschi, Buchmann, Scachmann,Higuita, Martinez,en dan vergeet ik er allicht nog een paar.
Dus Groenewegen hhoguit twee man(Van Aert en Teunissen of Martin) mee en voor de rest in alle grote rondes vooral renners met klimcapaciteiten.

theking

Wat een ploeg gaat dat worden volgend jaar! Een paar jaar terug waren we nog blij met klimknechten als Clement en Van den Broeck.

assen

Of... TJV zet alles op EEN ronde en stuurt de 2e rangs renners naar de Vuelta en de Giro, zoals INEOS. Ben ik geen voorstander van trouwens, maar in alle drie met een topselectie aantreden hoeft ook niet per se (al is dat wel leuker)

ti-raleigh

Mooi relaas tdola, want het zal inderdaad een heel lastige puzzel worden. Vooral ook om Groenewegen plus trein in te passen.

tendam

Het budget voor volgend jaar is 20 miljoen, dat is de helft van Sky en ploegen als Astana en Bahrain zullen daar niet voor onderdoen.

SS3000NL

Budgetten zeggen helemaal niets in het wielrennen. P. Sagan staat voor haast het minimum salaris op de rol bij Bora, omdat Specialized zijn eigen sponsor is en het echte salaris betaald. WvA krijgt bij tjv zijn salaris aangevuld door Red Bull. Staar je niet blind op budgetten, want het is appels met peren vergelijken.

mus van de maasstad

Dat van tour willen winnen kan alleen zonder sprinter geloof ik niet in.

Roglic, Dumoulin, de Plus, Gesink, Bennet, v Aert, Teunissen, Groenewegen

Waarom zou je hiermee de tour niet kunnen winnen maar met bv een Martin voor Groenewegen wel?

Stoempie

Ach zo ja. Ja, ik ga ervan uit dat Wynants, Leezer, Martens bijtekenen. Mis ik er nog ééntje?

tdola

Je zou ook teunissen en groenewegen kunnen vervangen door Martin en nog een klimmer/semi klimmer.

Stoempie

Ja, dat zei ie gister Kelderfan, en t ging niet ovet Dumoulin.

theking

Ik zou alles op de tour zetten. Dus gewoon:
Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, De Plus, Martin
Van Aert, Teunissen. Laatste plek tussen Gesink/ Bennet/ Kuss/Tolhoek.

Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel de Rooij Lindeman en de Tier

DemPolS

Gewoon iedereen naar de tour en de plus/bennet naar de giro.

tendam

'@mus van de maasstad
Heb je gezien wat Martin allemaal deed in de Tour? Dankzij hem zat Kruijswijk steeds op de goede positie als het losging. Misschien wel de belangrijkste knecht. Als je echt de Tour wilt winnen, en je komt met 3 klassementsmannen, is Groenewegen erbij teveel. Vorig jaar ging het nog, met Roglic die min of meer toevallig door de eerste week heen fietste. Maar als je 3 beschermde renners hebt en je moet de koers controleren moet je keuzes maken.

YogiBear

Ik zou vol voor de tour gaan met: Roglic, Kruijswijk, Dumoulin, De Plus, Kuss, Gesink, Martin, Van Aert. Twee echte mannen voor het vlakke en als het echt moet met Gesink en De Plus twee knechten die daar ook hun mannetje staan. Eventueel zou je Martin nog door Bennett kunnen vervangen, maar ben bang dat de balans dan te veel doorslaat en je op het vlakke in de problemen kunt komen. Maar, ben wel blij dat ik er niet verantwoordelijk voor ben.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

'@tendam

De plus en gesink zijn ook prima in staat om roglic/dumoulin voor in te houden

1 2 ... 421 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.