Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 425 ... 501 502
Nul verstand

Momenteel staan er 21 renners onder contract voor volgend jaar. Hoe gaan ze dat aantal aanvullen eigenlijk om tot een mannetje of 25 te komen?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik noem verder geen enkele conclusie maar er werd hierboven beweerd dat geen enkel individu een grote stap heeft gemaakt. Dat weerleg ik dus en wat dat voor je ketonen verhaal betekent ga ik me niet aan wagen.

Jansen, Vingegaard ook een stap gezet

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Nul verstand het zijn er 22 ... en ze hebben nog 5 renners die kunnen verlengen om aan de verplichte 27 te komen voor volgend jaar.

@Kelderfan je blijft maar hameren op een vervangende renner voor Powless, terwijl ze er al 2 hebben. Wat is het probleem dan.

S. Morgenstern

En welke renners schuiven dan door naar de 2e. lijn.

Bennett zal minder kansen krijgen als kopman, waar hij er de afgelopen twee seizoen veel heeft gehad. Niet toevallig misschien dat je hem niet noemde bij je opsomming van de kopmannen..

Dumoulin erbij schuift in de 'klimploeg' zo'n beetje iedereen een plekje door naar achteren, waarmee je het gat dat het vertrek van Powless laat vallen dus op kunt vullen met de renner die er nu voor hem in de rij stond. Tolhoek, als wat betere klimmer, zal dat dan zo'n beetje zijn.

Wil je een reëel beeld scheppen over de noodzaak (!) om met het vertrekken van Powless nog iemand aan te trekken voor die tweede lijn, dan zul je de 'klimploeg' van volgend jaar af moeten zetten tegen die van dit seizoen. Dat valt sowieso uit in het voordeel van die van volgend seizoen, waardoor er onmogelijk een gat valt te constateren. Wil je een bepaalde mening hebben, omdat je hem nu eenmaal graag hebt, dan kun je inderdaad blijven doen alsof het vertrek van Powless een volledig op zichzelf staand gegeven is.

Nul verstand

'@Rahims, bedankt voor je antwoord. Neem toch aan dat ze het contract van iig Lindeman en De Tier niet gaan verlengen. Misschien dan die stagiair aannemen?

Of verwacht jij dat het contract van alle 5 renners wordt verlengd?

$kedel

Al het nattevinger/indianen-werk rond ketonen vind ik niet zo relevant..
Ze kunnen naast een goede begeleiding natuurlijk gewoon prima hun voordeel halen uit ketonen zonder dat dit voor het indianenoog direct merkbaar is.

MarcelGr91

Is de komst van Harper eigenlijk al door de ploeg bekend gemaakt? Kan het gemist hebben, maar kan me niet herinneren dat ik daar vanuit de ploeg zelf al een bericht over heb gezien?

Meestal heeft wielerflits het wel bij het juiste eind, maar vind het dan wel lang op zich wachten als hij medio juli al zo goed als rond was met de ploeg.

tendam

'@marcelgr91
M-Line matrassen was zo aardig (dom) om een foto op Instagram te zetten van Chris Harper die een matras aan het testen is voor Jumbo, samen met Dumoulin en Tobias Foss. Die mag je dus wel als een zekerheidje beschouwen.

veld

Is bij die 47 het puntenklassement van de Vuelta meegerekend?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Nul Verstand ik sluit het zeker niet uit dat ze alle 5 een verlenging krijgen.

@MarcelGr91 formeel nog niet... maar vorige week had 1 van hun sponsoren (M-line) foto's op instagram geplaatst waar de nieuwe aanwinsten hun matrassen aan het testen waren (Foss, Dumoulin en Harper). Bij navraag bij de teamwoordvoerder antwoorden die mij dat het al een publiek geheim was, dus dat was een bevestiging voor mij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@veld nee

tendam

Ik snap overigens ook niet waarom Jumbo zo lang wacht met de bekendmaking van Harper, wat is daar het nut van?

MarcelGr91

Haha bij M-line denken ze aan de vele fans die op aankondigingen zitten te wachten.. :-)
Thanks voor de reacties, lijkt me ook wel duidelijk dan inderdaad.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ja ik blijf erop hameren wat betreft de vervanging van Powless. En jij blijft erop hameren, dat met de komst van Foss en Harper dat is opgelost. Op basis waarvan kun je dat stellen. Daan Olivier telt niet meer mee? en Foss en Harper zijn meteen op dat niveau. Met de komst van Tom is er een kopman bij toch en die kwam omdat hij bij Sunweb te weinig ondersteuning had.
@S.Morgenstern
Is Bennett dit jaar een van de kopmannen? Hij heeft TDU gereden en kreeg P/N in de maag gedrukt en dan zeg ik nog netjes. Bennett heeft nog problemen, die hopelijk deze winter worden opgelost.

TLJCAMPS

Tony Martin is geselecteerd voor het WK Tijdrijden. Tevens ook voor de Team Relay.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Wie zouden jullie graag zien als versterkingen, naast Ben Hermans?

Yeez

Ik acht de kans zeer reeël dat er naast Harper en de verlengingen nog 1 versterking bijkomt. Met 5 verlengingen en harper zit je op 27 precies (minimale aantal). Verwacht dus dat er zeker nog iemand bijkomt

S. Morgenstern

Bennett was dit seizoen kopman in vier WT-rondjes. Volgend seizoen lijkt de kans daarop vele malen kleiner, aangezien er in veel van die rondjes nu iemand zal starten die beter is dan hem.

Vervangingen zijn nooit één op één. Het als zodanig presenteren kan soms wel handig zijn, maar in dit geval komt dat vooral over als een poging om een punt te maken dat er niet is. De 'klimploeg' zal volgend jaar veel meer kwaliteit bevatten, zelfs met het vertrek van Powless.

Moeilijker hoef je het niet te maken..

Laatst gewijzigd
veld

'@Rahimns DANK JE.Waarom eigenlijk niet? En nog even wat betreft Montreal. Ik heb zo ongeveer de laatste 80 km op Eurosport gekeken. En inderdaad , Tolhoek, Vingegaard en De Plus aardige, of liever eigenaardige, dingen zien doen op kop van het peloton of groepjes. Van de eerste twintig of daaromtrent in de uitslag heb ik zo ongeveer niemand gezien, behalve in de laatste paar kilometers. Reden die van ons zonder oortjes, zijn ze niet slim (sluw) genoeg of waren ze inhoud aan het kweken?

ghostwriter

'@jessevdalen
Waarom zou Jumbo-Visma volgend jaar meer wielrenners onder contract hebben staan dan dit jaar? Het kan best hoor maar ik ga er niet vanuit. Zelfs terwijl Olivier stopt heb ik niet het gevoel gehad dat Jumbo-Visma te weinig wielrenners had.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan met de komst van Foss, Harper en dus Tom heb je er toch 3 klimmers bij. Jij doet elke keer of door de komst van Tom er dus ook extra knechten bij moeten komen. Dat is toch vreemd. Hij telt zelf toch ook gewoon mee. Je gaat daardoor toch niet opeens meer wedstrijden rijden of meer renners per wedstrijd nodig hebben. Powless valt weg... Olivier was bijna dit hele seizoen al weg en hebben ze dus zodanig ook niet gemist. Daar komen dus 3 klimmers bij. Dat is zelfs met Olivier meegeteld al een +1.

en Foss en Harper zijn meteen op dat niveau.

Dat weet je ook niet met een andere renner. Harper is al ouder dan Powless en heeft laten zien goed in de bergen uit de voeten te kunnen en Foss heeft toch al het nodige laten zien. Vingegaard zal voor volgend jaar toch ook wel een stap vooruit gemaakt hebben.

Met de komst van Tom is er een kopman bij toch en die kwam omdat hij bij Sunweb te weinig ondersteuning had.

en omdat hij ziet dat TJV die dus wel heeft

Laatst gewijzigd
Stoempie

De ploegleiding heeft toch zelf aangegeven dat ze nog een ervaren klimknecht erbij willen, Rahimns?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel De Rooij dat heb ik dan gemist... wanneer is dat gezegd?

Stoempie

Volgens mij na de Giro ..ivm wegvallen van vooral Gesink en daarna de Plus

S. Morgenstern

Transferperiode mislukt dus.

1 2 ... 425 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.