Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 426 ... 501 502
assen

Eindelijk, ben blij dat Hermans daar blijft. :-)

Stoempie

😪

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg heeft de waardes over de gehele Vuelta van Roglic vrijgegeven en die zijn niet overdreven speciaal:

Lengte: 3272 km
tijd: 83:47:14
Gemiddelde snelheid: 39.36 kmp/u
Gemiddelde wattage: 238 watt

Wielerfan1987

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat er nog geen officieel persbericht is met betrekking tot Harper.
Hij was blijkbaar al in Nederland bij sponsor MLine, dus tijd en mogelijkheid genoeg om zijn eigen reactie op zijn overstap op te nemen.

Tenzij ze wachten om het te bundelen met ander nieuws zoals een of meer andere transfers of verlengingen?

Nul verstand

Controversiële mening misschien, maar ik vind dat het huidige Jumbo Visma afscheid moet nemen van Lindeman en De Tier.

Wynants en Leezer kan ik moeilijk over oordelen, om je het werk van hen niet uit de uitslagen terugziet. Van iig Leezer heb ik het idee dat hij zeker een toegevoegde waarde heeft (zie Giro dit jaar). Gezien de verjonging van het team is ook Martens een nuttige kracht, denk ik.

Maar zoals gezegd, zie de toegevoegde waarde niet meer van Lindeman en De Tier. Zou het jammer vinden als het contract van hen wordt verlengd, wat de komst van een andere renner in de weg kan zitten. Dan zou ik liever zien dat een jonge gast van bijvoorbeeld SEG de kans krijgt.

Retro Lex

Serge Pauwels voor Powless dan maar ?

ghostwriter

Eto'o lijkt me een goede vervanger voor Powless.

kelderfan

Quote:"Jonas vingegaard zal powless z’n niveau wel halen en foss het niveau van powless vorig jaar."
Dat zal nog moeten blijken. Ik zie Jonas wel zitten, maar Floris was in 't 1e. jaar ook redelijk goed en zie @Nul verstand zegt nu dat er afscheid moet worden genomen van De Tier en Lindeman.
@Nul verstand
Ik heb al eerder gezegd, dat SEG kennelijk niet meer aan bod komt in het transferbeleid van TJV. Arensman heeft zich ook niet verbonden aan TJV, Kevin Inkelaar lijkt mij een goed alternatief. Hij heeft zich in de zware Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc laten zien met z'n derde plaats na de 2e. plaats van Adam Hartley SEG Racing.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je aan de hand van de uitslagen van Wynants en Leezer niet kan beoordelen of zij hun werk wel of niet goed gedaan hebben waarom kan je dat dan wel bij Lindeman en De Tier ??

Rawolf

Als Dumoulin erbij komt is een extra klimknexht ook een optie, je moet het bedenken dat de ploeg de focus aan het verleggen is. Met vPoppel is al een vd andere speerpunten weg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Random wielerliefhebber waarom dan er komt met hem zelf toch al een extra klimmer binnen. Niemand die blijkbaar die puzzel kan leggen... laat ik het anders stellen. Uitgaande van een team van 27 renners, hoe zou dan de verhouding moeten zijn binnen de ploeg: Klassements-kopmannen, ondersteunende klimknechten, ondersteunende middengebergte, klassieke renners en sprinters ?? Laat me eens zien waar het met de huidige verhouding mis is.

edit: even uitgaande dat die 5 van nu verlengd worden maar.

Laatst gewijzigd
tendam

'@rahimns
We hebben meer aan de waardes op de slotklimmen en in de tijdrit. Dit zegt, met alle respect, geen reet.

@nul verstand
Dan neem je dus een jonge renner, alleen omdat hij jong is. Niet vanwege z'n kwaliteit. Lindeman heeft ervaring, en toch een redelijk niveau.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

De Tier kon in Noorwegen vrijuit koersen en dat kan hij in nog wel meer koersen. Rijdt relatief veel niet-worldtour koersen. Dan zou je je in de kijker kunnen rijden, zou je zeggen, maar dat doet hij niet. Vooral in Noorwegen, waar hij absolute kopman was, viel hij me tegen.

Lindeman krijgt vaak een vrije rol in de Ardennen klassiekers, maar daar rijdt-ie niet bepaald sterk. Met het jaar minder. Lezer heeft waarde dat hij een kopman goed kan positioneren, maar Lindeman is daar geen type voor.

Conclusie: aan De Tier en Lindeman heeft Jumbo Visma anno 2019 niks.

skylimit

De eerste grote ronde-overwinning is binnen voor TJV. Dit haalt voor Dumoulin al een stuk weg voor komend seizoen,
al moet nog wel even afgewacht worden of hij uberhaupt nog op niveau gaat komen. Gelukkig blijft Roglic ook komend seizoen nog de kleuren van TJV verdedigen.

wieler4live

Lindeman rijdt een zeer sterk seizoen dit jaar (als knecht) hij is ook zeer gewaardeerd binnen de ploeg. De tier ben ik het met je eens dus zou ik ook vervangen door een klim knecht of een 2de sprinter

ti-raleigh

'@ ten dam/ ghostwriter
Correct me of I'm wrong, maar de discussie was toch eigenlijk alleen maar of de progressie van TJV van dit jaar wel of geen reuzenstap genoemd kon worden. Dan vind ik van 9 naar 3 nogal een vooruitgang, vooral als je het vergelijkt met de voortgaande jaren. Als je het in een grafiek zou tekenen, een behoorlijke piek. Welke renners daar precies voor gezorgd hebben. Alleen Roglic al een bak met punten extra en van 8 naar 1. Dus hij is in zijn eentje al voor een groot gedeelte verantwoordelijk. En inderdaad ook de nieuwkomers zijn bij TJV enorm gegroeid. Dat dat puur komt door het goeie beleid, gaat er bij mij niet in. Of het aan de ketonen ligt ? Het zal er allicht mee te maken hebben. Ze zijn legaal. Het gekke is als je dat als argument gebruikt, je iemand beschuldigt van dopinggebruik.

Stoempie

Je doet je naam absoluut geen eer aan, Nul verstand. Ben het eens met je, mbt Lindeman en De Tier.

Stoempie

Ti raleigh. Ik denk dat je mbt de progressie kan spreken van 1+1 = 3

Nul verstand

Lindeman sterk ten opzichte van wat? Leuke renner voor Pro Continental niveau, maar geen niveau dat Jumbo in 2020 vraagt.

En gewaardeerd binnen de ploeg.. Weet niet wat je bron is, maar dat zou iedereen zeggen van een collega.

Sorry maar vind hem kwalitatief genoeg gewoon niet goed, al besef ik dat je ook niet alleen maar potentiële kopmannen kan hebben. En dat de portemonnee ook een keer leeg is.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Geen familie. En wat filmtips https://www.mt.nl/columns/marcelderooij/samenwerken-1-1-3/536037

ghostwriter

'@ti-raleigh
Volgens mij ging de discussie over of er een progressie was geboekt die duidelijk door ketonen komt en de komst van Martin, Teunissen, Van Aert en De Plus past niet binnen die discussie omdat we niet hun prestaties bij Jumbo-Visma van 2018 zonder ketonen kunnen vergelijken met hun prestaties van dit jaar met ketonen (omdat ze in 2018 natuurlijk nog niet voor Jumbo-Visma reden). Er is een duidelijke progressie geboekt maar vooral in het feit dat er extra goede wielrenners bij zijn gekomen. De wielrenners die er al waren presteren niet opeens veel beter dan vorig jaar.

Roglic haalt meer punten omdat hij in de Giro en Vuelta voor het klassement is gegaan in plaats van alleen de Tour. Zijn vierde plaats in de Tour was niet van veel een lager niveau dan zijn overwinning in de Vuelta. De concurrentie was alleen veel groter in de Tour. In het voorjaar van 2018 won hij ook al alles behalve de Tirreno-Adriatico door een valpartij. Hij is door de ketonen niet opeens veel beter gaan presteren dan het jaar daarvoor. Hetzelfde geld voor Kruijswijk die in de Tour van 2018 vijfde werd achter Thomas, Dumoulin, Froome en Roglic waarvan drie dit jaar afwezig waren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Nul verstand
In de Clásica Ciclista San Sebastián hebben Lindeman en De Tier gereden en dan zie ik Lindeman {doet z'n stinkende best} niet aankomen en dat gebeurt wel vaker en De Tier komt na Sepp Kuss als 2e. TJV'er binnen en ruim voor Koen Bouwman.
Dus de conclusie is niet helemaal helder.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Axel van der Tuuk zat bij Marijn de Vries op de bank. Leuke kennismaking met dit jonge talent. Sympathieke knul die niet lang over de aanbieding van de ploeg hoefde na te denken... je ziet hem trots zijn op deze kans.

Stoempie

Ken jij Axel, Assen?

Nul verstand

'@Kelderfan, zowel Lindeman als De Tier rijden al langer voor de ploeg. Knappe jongen als jij meer noemenswaardige prestaties van beiden kan noemen.

Dat knechten is ook altijd zo makkelijk zeggen. Als je je goed voelt, mag je heus wel voor eigen kans gaan.

Maar jij ziet graag dat beide renners blijven?

Van mij mogen ze flexwerkers worden bij de ploeg;)

1 2 ... 426 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.