'@Aru
Als iemand met een goed verhaal aan komt waar je een discussie over kunt voeren dan wil ik iedere keer weer een poging doen.
Als een ander forumlid voor de 339de keer in de laatste 450 dagen een nieuwe mogelijke aanwinst voorstelt op basis van 1 koers krijgt hij een flauwe reactie.
Als een ander forumlid met een jankpost komt van een niveau waar zelfs de gemiddelde partij van de dieren stemmer op het forum voor legkippen zich nog voor zou schamen krijg je een hele flauwe reactie.
Zo werkt dat nou eenmaal. Jou neem ik nog serieus, dus vandaar dat ik het je best even uit wil leggen.
Laat ik maar degene zijn die een discussie start dan:
Wat denken jullie dat we kunnen verwachten van TJV in de eerste ronde van het jaar: Tour Down Under?
Gezien de selectie zullen ze met van Poppel gaan voor de sprints en met Bennett en Gesink voor het klassement. Eigenlijk hetzelfde als vorig jaar, vervang dan alleen battaglin voor van Poppel.
Met meerdere goede sprinters zoals Sagan, Ewan, Vivianni en Mareczko (als hij niet meer moet lossen bij de eerste de beste drempel) lijkt een sprint overwinning voor van Poppel wel erg lastig. Voor het klassement verwacht ik een lage top tien van Gesink en/of Bennett. Beide niet explosief genoeg op de echte toppers te volgen op Willunga Hill vermoed ik.
Misschien nog mensen die verwachten dat ze ook van Poppel instrueren om zo hard mogelijk Willunga Hill op te knallen? Om te kijken hoever hij kan komen heuvelop?
In de sprints heeft Van Poppel wel iets meer te zoeken dan Battaglin. Vorig jaar heeft die nergens top 10 kunnen rijden en dat zie ik Danny wel doen in dit veld. Verder zijn er toch een aantal lastige etappes zoals die naar Anagston dat meer op het lijf van Danny is geschreven. De etappe naar Campbelltown is er weer 1 waar de klassementsrenners het gaan uitmaken denk ik. Het zou me niet verbazen als we de mannen van TJV regelmatig van voren gaan zien. Maar met Porte, Sagan en Viviani zal een etappeoverwinning inderdaad lastig gaan worden.
'@lucky loek, verwacht zelf ook dat het te lang is, maar ben ook wel benieuwd hoe ver hij kan komen.
@rahimns, mee eens dat van Poppel meer te zoeken heeft in de sprint. Verwacht ook wel een aantal top 5 noteringen, maar geen winst. In ieder geval in rit 2, welke je zelf al aan haalt. Rit 4 lijkt me een groepje van 25-30 man naar de finish. Daar een heuvel van 2,3 km aan 9% met de top op 6 km van de finish. 1, 3 en 5 zullen vlakke sprints worden vermoed ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.