Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 441 ... 501 502
Moreno Ventura

In perspectief is Powless vervangen door Foss (ik denk niet dat ik het mis heb als ik zeg dat de eigenschappen vergelijkbaar zijn met die van lopers).
Het spijt me ook dat ik hem niet heb vernieuwd, maar hij had andere keuzes gemaakt voor zijn carrière (vooral met een Amerikaans team), maar de TJV heeft zijn vervanger onder contract voor 2 jaar.
Met de komst van Harper (om officieel te worden gemaakt) heeft de TJV nu een goede rijder als steun, die zal moeten rijpen en groeien in de wedstrijden van de WT.
We zullen zien wat het team zal kiezen als het 27e element voor het team, ik zou kiezen voor een sprinter, misschien jong om te groeien, de TJV heeft een goed oog gehad voor de jonge elementen.

kelderfan

Wat voor zin heeft om voor een sprinter te gaan, als je er al een in huis hebt. TJV wil naar eigen zeggen groeien naar 't niveau Ineos en dan ga je een sprinter halen? En hoe kom je aan 27e. element.
Ik las toch ergens, dat 't team ging nadenken over 27 of 28 renners ivm het programma.
Foss zou de vervanger van Powless zijn. Ik ben bang, dat Foss hopelijk over 2 jaar het neiveau van Powless heeft. Ik denk eerder dat hij de vervanger van De Tier wordt. Harper is ander verhaal. Die zou zomaar de verrassing worden bij TJV.
Hij wordt vergeleken met collega Jack Haig.

jealgu

Op zich genoeg goede klimmers. Echter, vanuitgaande dat je in alle drie de rondes mee wil spelen voor het klassement, weinig ruimte om blessures op te vangen. Naast de drie kopmannen tel ik zes, bennett, de plus, gesink, kuss, tolhoek, bouwman klimknechten. Drie voor de giro, drie voor de tour bijv., als er dan eentje uitvalt is de spoeling dun. Natuurlijk zijn er opkomende mannen die deze rol ook moeten kunnen gaan vervullen, maar die hebben tijd nodig.

kelderfan

'@rahimns
Tom erbij is de volgende stap; alleen je wil verder in je ontwikkeling {vergelijkbare woorden van Plugge} en dan ga je de tweede lijn niet verzwakken. Powless heeft heel veel werk voor kopman Roglic verricht en Tom is versterking van de top.:)

Rawolf

Bouwman zou ik niet als klimknecht rekenen, meer een allrounder.

Berggeit erbij zou zeker geen overbodige luxe zijn maar dat is het nadeel van het beleid van Jumbo Visma, ze willen overal meedoen en dan zit je in de breedte minder. Als je zoals team Ineos gaat selecteren moet je snijden in andere doelen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De tweede lijn wordt niet verzwakt.

Rawolf

Maar wat nu als je stelt dat de 2e lijn al zwak was :p

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ben ik even blij. Dat is een pak van mijn hart. Dus jij weet al wie die tweede klimlijn gaat versterken.;)

kelderfan

'@Rawolf
Maar dat TJV overal wil meedoen, moet nog blijken. Klimtrein GT's is ja; Vlaamse voorjaarsklassiekers {Van Aert} ja; De kleinere UWT-rondes ja; maar de Waalse klassiekers en najaarklassiekers is helaas nog onzeker.

Moreno Ventura

Mijn idee gaat uit van het feit dat als het team Van Poppel verliest, het een andere sprinter nodig heeft, de structuur voor deze aankomsten vlak is en er indien nodig Jansen en Teunissen (of Van Aert zelf) zouden zijn.
Ineos zelf vernieuwt haar sprinters al 2 jaar, behalve voor Halvorsen, ik zie niets verkeerds in het behouden van deze opstelling in de TJV.
Het is waar dat het team in de Waalse races zijn zwakke punt heeft, het moet zich aanpassen volgens de weglopers zoals Van Aert, De Plus, het is duidelijk dat we niet beginnen op zijn best, maar het is niet gemakkelijk om een loper te vinden die klaar is om resultaat te boeken wanneer, terecht, het budget wordt toegewezen aan GT, het is een aanvaardbaar verlies voor de TJV op dit moment, het moet ons naar mijn mening aanpassen.
Ik had het ook over 27 omdat het is het minimum aantal, dan is het duidelijk dat je kon krijgen met nieuwe professionals zelfs tot 28 nemen voor lief dat degenen die vandaag in verval van contract vernieuwt voor 2020; vandaag zou missen een loper en we zullen zien welk adres zal kiezen het team ook rekening houdend met wie van Katusha zal worden zonder contract volgend jaar (Steff Cras).

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Moreno Ventura
Ik begrijp je verhaal, maar Danny van Poppel is een snelle man net als Mike Teunissen. Hij komt niet in de buurt van de topsprinters toch. Derhalve was een Halvorsen een prima aanwinst geweest, maar die heeft EF gekozen. Ik zie niet snel een alternatief. Wat de Vlaamse kern zou versterken is het halen van Jan-Willem Van Schip. In de laatste wedstrijd zat hij met Taco bij het elite-groepje. Met die erbij had TJV voor de zege kunnen gaan. Steff Cras is jong en een goede bekende van een van de trainers; dus goed om erbij te hebben, maar geen must.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De 'tweede lijn' won dit jaar bergritten in Zwitserland en de Vuelta, pakte de eindzege van een WT-koers en een rit in Polen. Ik denk dat het onmogelijk is om dat zwak te vinden.

aru123

Positief nieuws, ik lees in een artikel van indeleiderstrui dat het herstel van van aert sneller gaat dan verwacht momenteel :)

defietser

'@kelderfan
Heeft de Tier ook de Ronde van de Toekomst gewonnen. Als Dylan geblesseerd raakt, dan zal het aantal overwinningen drastisch slinken. Vandaar mijn stelling nog een extra sprinter erbij. Of een jonge getalenteerde sprinter.

ghostwriter

Volgens mij heeft Jumbo-Visma geen extra sprinter nodig en kunnen ze beter de hardrijders die ze hebben vaker de kans geven om voor eigen succes te rijden in vlakke(re) wedstrijden en etappes van kleine rondes.

kelderfan

'@defietser
Nee maar De Tier is toch niet gehaald om als kopman te worden uitgespeeld. Maar hij heeft vaak genoeg laten zien, dat hij goed mee kan doen bij de kortere beklimmingen. In Noorwegen was hij beslist niet de minste van de TJV-ploeg.
In de TdF was Dylan geblesseerd en wat gebeurde toen, dat Teunissen en Van Aert de sprintersrol op zich namen.
Als zij die Halvorsen hadden gehaald, dan kun je die uitspelen in de wedstrijden, die Dylan niet gaat doen.
@ghostwriter
Eens TJV kan beter een goede renner halen voor 't Vlaamse werk of een jong talent {Menten?}, naast een tweede lijn renner voor de klimploeg.

kelderfan

'@aru123
Dank voor de link, maar er staat ook en verhaal over Merijn Zeeman, die de noodklok voor zijn team luidt.
Nu een aantal jonge talenten met o.a. Bernal, Evenepoel en Pogacar op jonge leeftijd doorbreken. Fysiologisch heeft 't team geen antwoord op die ontwikkeling. TJV houdt zich nog steeds het geleidelijk brengen van talenten.
Ineos, Trek, UAE en Quickstep zijn een stap voor en dat haal je niet zomaar in.

tendam

'@kelderfan
Dat laatste is totaal niet wat Zeeman zegt... Trek is een stap voor, haha, hoe kom je erop. Trek is vooral opportunistisch bezig omdat ze voornamelijk ouwe lullen in dienst hebben en geen enkele goede Amerikaan.

kelderfan

Er staat ook een verhaal over George Bennett. die 't even niet meer heeft na een zwaar seizoen met GT's na elkaar.
Dat geeft maar weer eens aan, dat een extra tweede lijnrenner voor de klimploeg niet onbelangrijk is.

aru123

Ik raad iedereen hier aan om die artikelen zelf eens te lezen, want kelderfan is weer eens in zijn eigen wereld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die laatste zin is blijkbaar je eigen mening en geen quote van Zeeman, anders slaat die als een tang op een varken op je een na laatste zin. Dat Bernal, Evenepoel en Pogacar uitzonderlijke talenten zijn mag duidelijk zijn. Dat zij opgeraapt zijn door rijkere ploegen is een feit en dat heeft dus niets te maken met een stap voor zijn. Dat Evenepoel daarnaast Belg is dat heeft QS natuurlijk ook een voordeel gegeven, net zoals nu met Simmons en Trek. Of dit een trend is moet nog blijken, misschien is het ook gewoon toeval dat 4 van deze uitzonderlijke talenten tegelijk opstaan. Ik betwijfel ook enorm of Simmons komend jaar een Evenepoel seizoen gaat hebben, integendeel denk ik zelfs. Zeeman heeft gelijk dat hij vasthoudt aan de ingeslagen weg.

S. Morgenstern

Ik denk dat Tolhoek en Bouwman graag de Vuelta hadden gereden, maar aangezien Bennett nu op is na (!) zijn zware seizoen heb je inderdaad een geweldig argument om een extra klimmer noodzakelijk te vinden.

Niklas

Bevestiging van de komst van Chris Harper: https://www.teamjumbovisma.nl/artikel/nieuws/team-jumbo-visma-trekt-australier-chris-harper-aan/

jvh93

Eindelijk bevestiging en weer nieuws vanuit de ploeg, hoop dat de rest ook snel duidelijk gaat worden

kelderfan

Ja, dat mag worden gezegd. Eindelijk de bevestiging van de komst van Chris Harper, die ik wel een hele goede kans geef,hij 't goed gaat doen. Welkom Chris Harper.

1 2 ... 441 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.