Hij was heel goed onderweg, maar wel op een kilometer of vijftig van de finish. Hij heeft zich inderdaad ook goed laten zien in Polen, o.a. met een mooie gewaagde aanval die hem zijn toptien heeft gekost. Zoals ook die derde plek in de Vuelta vooral het resultaat was van een goed getimede aanval.
De vraag blijft echter op welke manier dat prestaties zijn die hem kopman in de Ardennen zouden moeten maken. Ondanks dat het prima optredens waren, is het een behoorlijk armoedig wanneer dat de adelbrieven moeten zijn van een klassieke kopman. Het lijkt mij eerder te passen bij een renner die een vrije rol heeft in die week en waarvan qua resultaten weinig verwachtingen aan worden gehangen.
'@rahimns
Volgens mij moet Roglic zich nog uiten wat hij precies gaat rijden. Want om alleen de LBL in voorbereiding te rijden lijkt mij niet de juiste manier. Pelle Bilbao heeft wel een prima plan in voorbereiding van de Giro.
Hij rijdt volgens PCS ook UAE-Tour, T-A en Romandië. Dat lijkt mij al vrij weinig.
De ploeg zou toch alles doen om Roglic goed voor te bereiden voor de Giro en best mogelijke ondersteuning.
Luik is inderdaad een prima opstap naar de Giro. Recent zijn er genoeg succesvolle voorbeelden geweest.
Voorbeelden van anderen voorbereidingen die succes hebben gebracht, doen verder niets meer dan duidelijk maken dat het geen zin heeft om te doen alsof er één manier is waarop je naar zo'n ronde toe moet werken.
De discussie of Roglic lbl of Romandië rijdt hebben we een week ofzo geleden hier ook gevoerd.
Met argument Romandië minder wrs want na giro ook tour. Ik houd dan ook vast aan lbl, kaar zeker weten doen we t later pas.
Wat betreft kopman Waalse klassiekers. Denk dat er niet 1 uitgesproken kopman is, maar er meerdere renners (zoals de plus, maar bijv ook Gesink of de tier) een vrije rol hebben en bij goede vorm de meeste steun krijgen, omdat er niet simpelweg iemand is die daar kopmanschap 100 procent verdient. Meen dat zeeman aangaf dat het mogelijk in de toekomst voor Roglic een mogelijkheid zou zijn hier op te focussen als kopman mits hij niet op giro, maar op tour en/of giro focust.
Wat betreft programma van de plus staan er in/na de zomer BinckBank tour, ronde van Duitsland en ronde van gb op programma is eerder voorbij gekomen. Zelf gaf hij aan in laatste 2 wellicht voor eigen kans te mogen gaan.
'@tdola
De Plus rijdt volgens planning na de Giro pas weer de BB-Tour; daar zitten 2 maanden tussen. Daarom lijkt mij, dat er nog wat komt wat betreft de programma's.
Die discussie over Roglic hebben wij zeker al gevoerd, maar van Roglic zelf nog geen woord. Het is toch even afwachten wat hijzelf daarover te vertellen heeft.
Ik denk, dat de heren nog in overleg zijn, wat betreft 't programma. Bij Danny van Poppel rijdt hij volgens PCS de Ruta, de UAE-Tour en de Omloop. Dat lijkt mij ook niet te kloppen.
'@Kelderfan en in de Giro was Bennett net wat minder.... ook door pech maar hij piekte daar eigenlijk te vroeg, En hoeveel van die renners reden daarna ook nog de tour. Verder zat er na de Tour of the Alps wel nog 2 weken rust, Romandië eindigt 6 dagen voor de start van de Giro. En ik vindt het best grappig dat je PCS wel als een serieuze bron ziet maar de woordvoerder van TJV blijkbaar niet serieus neemt.
'@Kelderfan
Jij haalt het programma van george bennett aan en zegt dat dit niet zonder succes was. Bennett gaf zelf echter aan dat hij te vroeg in vorm was al in de tour of the alps was hij top en de 1e week van de giro dit resulteerde in een steeds minder wordernde vorm in de giro, hij zakte ook een aantal plaatsen weg. Ik denk, nogmaals ik denk want ik ben geen expert, dat ze dit met roglic proberen te voorkomen door minder koersdagen vlak voor de giro.
'@rahimns
Bennett was gevallen door een onoplettende non met auto. Hij piekte niet te vroeg; hij was in herstelmodus en daardoor in de Giro niet 100%. Dat overkwam Kruijswijk ook met die valpartij in Yorkshire. Dat kan gebeuren toch.
Ja met Romandië is 't zeker niet ideaal. Maar Lennard Hofstede doet ook Romandië voorafgaande aan de ToC.
'@Kelderfan Bennett was gewoon goed aan het begin van de Giro en reed bijvoorbeeld naar de etna sterk. Maar zeker naar het einde van de Giro werd hij steeds minder. Daarnaast rijdt Hofstede volgens mij niet voor een klassement in de TOC. Maar nogmaals waarom neem je een externe bron wel aan als de waarheid en info vanuit de ploeg niet. Als hij dan toch een meerdaagse wedstrijd als voorbereiding zou rijden dan was een start in de Tour of the Alps toch logischer zijn geweest mede dat Kruijswijk al als kopman in Romandië aan de start staat.
'@aru123
Ja, maar Bennett is geen Roglic of Kruijswijk wat dat betreft.
En wat ik al tegen @rahimns heb gezegd, dat Bennett door ongeval buiten zijn schuld bijna de Giro niet had kunnen rijden. Daarom gaf hij dat ook aan. Hij was goed bezig in Tour of the Alps en die valpartij zorgde ervoor dat hij niet 100% was in de Giro en dat moet je toch zijn, wil je meedoen.
@vlek
Dumoulin is echt een goed voorbeeld.
Hofstede kun je een programma geven dat niet optimaal in elkaar steekt. Dat is nu eenmaal het lot van de renners aan de onderkant van de selectie.
Roglic is een volkomen ander verhaal; daar mag je aannemen dat er bij het samenstellen van zijn programma tot in de details is nagedacht over alle voors en tegens
Dit is onzin, er is zelfs nooit twijfel geweest of hij zou kunnen rijden... dat werd ook meteen naar buiten gebracht. Hij verloor vooral veel tijd in de etappe waar Froome in de aanval ging, aan het einde van de Giro. Ook in de andere etappes in die laatste week moest hij zijn concurrenten laten gaan.
'@kelderfan
Je zegt dus bennett is geen roglic of kruijswijk wat dat betreft.
En even daarvoor zeg je:
Vorig seizoen reed Bennett de Giro met als voorbereiding de T-A, Catalunya en de Tour of Alps en niet zonder succes, ondanks de schade door de valpartij.
Je haalt je eigen punt volledig onderuit....
Schrijf Bouwman maar op voor de Rondes van Denemarken, Duitsland en Engeland.
Hier ook nog een interview op Regio 8.
https://www.regio8.nl/wielrenner-bouwman-bezoekt-de-graafschap/nieuws/item?1116309
Bouwman gaat dus in het eerste gedeelte van het jaar veel koersen samen met kopman Roglic rijden.
Dat zijn dan pittige koersen voor hem met de UEA-TA-MS-AGR-WP-LBL-GIRO.
Daarnaast zal hij denk ik net als afgelopen jaar ook weer de Tour de Suisse gaan rijden.
Gezien de foto's een gebroken sleutelbeen, dus met een beetje pech kan die zijn klassieke voorjaar op zijn buik schrijven want dat gaat nooit binnen 2 maanden goed genoeg herstellen om weer over kasseien te dokkeren.
Wat dus eigenlijk inhoudt dat zijn hele jaar al zowat verpest is aangezien dat zijn hoofddoel was..
Hopelijk valt de schade mee bij Pascal Eenkhoorn, maar hij is er toch een tijd uit.
@Fanny
Leuk dat Koen Bouwman de UAE, T-A, M-S?, AGR, WP, LBL, Giro gaat rijden.
Daarna pas weer eind augustus Tour of Denmark, Deutschland Tour en Tour of Britain.
Heb je ook gehoord wat hij in die tussenliggende 2 mnd gaat doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.