'@S. Morgenstern
En daarom hoeft iemand als Bennett (of in mindere maten De Plus) ook niet als kopman in een grote ronde te worden gebruikt maar moet hij wel regelmatig als kopman in kleine rondes worden gebruikt. Dan zal hij niet geheel tevreden zijn maar wel zo tevreden mogelijk.
Wellicht is er dankzij de OS in de Vuelta wel ruimte voor beide of één van beide om in de Vuelta voor een eigen klassement te gaan. Daarnaast zijn er sowieso genoeg WT-koersen waar Roglic, Dumoulin en Kruijswijk niet rijden en lijkt het me ook behoorlijk bevredigend om het grootste deel van het jaar voor wereldtoppers te knechten.
Ik geloof daar meer in, dan dat toegevoegde kleine rondes werkelijk zo interessant zijn voor die renners en in die conclusie dat ze heel wat van zulke koersen in het programma op moeten nemen om die renners tevreden te houden.
'@Yeez
Ik denk dat De Plus het had over grote rondes want anders weet ik het inderdaad beter aangezien het een feit is dat De Plus als kopman de BinckBank Tour heeft gewonnen. Je kan dus onmogelijk beweren dat hij niet toe is aan een rol als kopman in bepaalde wedstrijden (zoals de BinckBank Tour).
Idd. Wat Skedel zegt. En wat hier al eerder is gezegd. Dumoulin behoorde vorig jaar met de Giro in de benen tot de beste 3 renners bergop. Ik zou ook zeggen gaan met die banaan. Maar ik meende in het interview afgelopen zondag met studio Sport al te proeven dat hij het liefste de olympische spelen rijdt zonder TDF in de benen. Het is wel een luxe positie voor JV. 3 kopmannen, hopelijk een Bennet zónder steken, een nog sterkere de Plus, iig met ideale voorbereiding. Een Kuss, Gesink, Tolhoek...dat is toch een geweldig sterk blok, bergop.
'@ Michiel
+1
Nogmaals, als je iets leest wat je NIET bevalt, maar wat WEL te maken heeft met TJV, dan stel ik voor niet denigrerend te reageren naar de messenger. Die wordt daar namelijk niet gelukkiger van. ;-)
Dat terwijl de messenger ietd post dat perfect hier thuishoort.
LOMBARDIJE
Verheug me op de wedstrijd! Stiekum hoop ik toch op Mollema (ex-jumbo, dus neem aan dat ik het hier toch mag posten). ;-)
DE PLUS
ik vermoed dat zowel TJV als De Plus zeer gelukkig zijn met zijn rol en prestaties bij TJV, en dat er geen conflict is (vooralsnog) over zijn toekomstig programma en rol.
quote:"Ik geloof daar meer in, dan dat toegevoegde kleine rondes werkelijk zo interessant zijn voor die renners en in die conclusie dat ze heel wat van zulke koersen in het programma op moeten nemen om die renners tevreden te houden."
Wie heeft 't over heel wat meer van zulke rondjes om de renners tevreden te houden?
Ik hebt 't over een aantal rondjes en dat is iets anders. Jongens als Kuss, De Plus en Bennett hebben die rondjes juist nodig om zelf te ontdekken wat 't is om kopman te zijn. Ook Vingegaard en Tolhoek zijn er misschien wel klaar voor om volgend jaar een of meerdere koersen voor zich zelf te rijden of als 2e. man {vrije rol}.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.