Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 473 ... 501 502
Rawolf

'@ghostrider, het verschil tussen kopman en knecht is erg belangrijk. Een meesterknecht als Kruijswijk of Bennett kan in de eerste week van de tour gewoon rustig in vorm komen met de ploeg die ze kunnen bouwen. Zijn rol ligt in het 2e deel vd Tour. om daar in de bergen echt een verschil te kunnen maken

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Rawolf
Dat is een groot risico als in de eerste helft van de Tour al veel belangrijke klimetappes zijn. Het is trouwens ghostwriter en niet ghostrider. Kruijswijk zal waarschijnlijk zelfs in het tweede deel van de Tour niet in de buurt komen van het niveau wat hij dit jaar in de Tour haalde. Ik betwijfel of hij dan in de tweede helft alsnog zo'n grote meerdwaarde heeft dat hij belangrijker zal zijn dan Bennett of Kuss over de gehele ronde zou kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Oké, dan klinkt het alleen niet helemaal reëel. Wanneer er een Tour tussen zat die op vrijdag startte, dan was dat tenslotte ook (en zelfs meer) 'minder dan' geweest.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
En wat als er een Giro tussen zat die een dag eerder begon of een Tour die een dag later begon? Ik kon niet met een zekerheid stellen dat dit niet het geval was en dus schreef ik "ongeveer". De enige waarvan ik dacht dat ik het met zekerheid kon stellen wat de komende Giro-Tour aangezien ik dat een paar weken geleden heb opgezocht en denk te herinneren dat er net minder dan vier volle weken tussen de twee grote rondes zit. Ik begrijp niet geheel waarom je hier zo'n punt van probeert te maken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik vond het een opmerkelijke keuze om het op die manier te formulieren. Niets meer, niets minder.

En wat als er een Giro tussen zat die een dag eerder begon of een Tour die een dag later begon?

Een Giro die niet op zondag eindigde of een Tour die pas op zondag startte was extreem ongebruikelijk geweest. Dat hadden we ons nog wel herinnert.

kelderfan

'@peervaneynthoven
Dat vlakke tussen aanhalingstekens begreep ik wel. Het gaat mij erom, dat lange tijdritten en te lange ritten mij niet boeien. De trend om kortere ritten en tijdritten in te passen lijkt mij veel beter en ook spannender om naar te kijken.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Kruijswijk in de combi Giro/TdF lijkt mij veel te zwaar voor hem.
De keuze afhankelijk nog van de Giro is nog de vraag, maar zoals 't er nu uitziet, lijkt 't op de keuze Roglic met Kruijswijk of Roglic met Dumoulin in de TdF en in de 2e. keuze zie ik Krujswijk met De Plus in de Giro.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
"Een Giro die niet op zondag eindigde of een Tour die pas op zondag startte was extreem ongebruikelijk geweest. Dat hadden we ons nog wel herinnert."

Misschien maar ik wist het niet zeker er dus koos ik voor "ongeveer" aangezien ik daarmee in ieder geval geen foute bewoording kon kiezen. Ik had niet verwacht dat iemand daar iets meer achter zou proberen te zoeken.

Om terug te komen op de inhoudelijke discussie. Ik denk dat alleen als Kruijswijk tijdens de Giro geheel van fysiek ongemak (ziekte/vallen) bespaart blijft het een logische keuze zou zijn om hem daarna als knecht naar de Tour te sturen. Het zou dus in ieder geval niet iets zijn wat ik vooraf in zou plannen en op zou rekenen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ziekte zou ik niet bij voorbaat incalculeren, maar zou eerder iets zijn om later een planning op aan te kunnen passen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Je kan geen planning maken als je rekening gaat houden met valpartijen, kortom je zou gewoon hetzelfde doen maar alvast een plan B hebben kan nooit kwaad.

ghostwriter

Het is zeldzaam dat een wielrenner in een grote ronde geheel bespaard blijft van dat soort ongemak en dus kan je daar in dit geval het beste wel gewoon rekening mee houden. Als Kruijswijk dan wonder boven wonder toch daarvan bespaard blijft en relatief fris uit de Giro komt kan je alsnog ervoor kiezen hem naar de Tour te sturen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Oke, dan is er behalve een glas halfvol, halfleeg inschatting van de kans op malheur in de Giro, dus eigenlijk weinig verschil in opvatting over de deelname van Kruijswijk aan de Tour de France.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Het is meer dan halfvol-halfleeg, ik denk dat er minder dan 10% kans is dat Kruijswijk relatief fris uit de Giro zou komen. Alles moet meezitten om dat mogelijk te maken en tijdens een grote ronde is het bijna onmogelijk dat alles meezit. Zeker tijdens de Giro waar het weer vaak een grote rol speelt.

YogiBear

Verhoeven weg bij Jumbo Visma.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hier het overzicht van de tussen periodes sinds 2011

2011 5 weken
2012 5 weken
2013 5 weken
2014 5 weken
2015 5 weken
2016 5 weken
2017 5 weken
2018 6 weken
2019 5 weken
2020 4 weken

ghostwriter

'@YogiBear
Bron?

YogiBear

Site van Jumbo Visma.

ghostwriter

Opvallend dat ze hem niet overhevelen naar de opleidingsploeg. Ik neem aan dat ze dan niet geheel tevreden over zijn functioneren waren.

S. Morgenstern

Of Verhoeven had daar geen trek in.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Dat zou kunnen maar ik denk niet dat de mogelijke werkgevers bij hem de deur platlopen.

S. Morgenstern

Dat sluit elkaar niet uit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is ook alweer 58... misschien gaat hij gewoon lekker de carrière van zijn dochter volgen.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Het sluit elkaar niet per definitie uit maar voor de meeste mensen wel.

S. Morgenstern

Ik kan me uitstekend voorstellen dat Verhoeven sowieso geen trek had in een (nieuwe) degradatie, ongeacht de waarschijnlijke afwezigheid van andere aanbiedingen.

Stoempie

Hoe is het profiel van JV dan verandert? Die vertrek berichten blinken wel uit in nietszeggendheid.

1 2 ... 473 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.