Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 478 ... 501 502
Yeez

'@defietser jij kent het budget, de renners die vrij zijn en de eisen en wensen vd ploeg? Je kan niet met 2 topsprinters en 3/4 klassementsrenners werken. Onmogelijk. Zeker niet als er 3 renners in je team zitten die gt’s kunnen winnen

kelderfan

Japanners kunnen ook sprinten. Er stak al een renner de vinger op, toen teamleider Plugge vroeg, wie van de jongens voor de sprint gaat in Japan.

defietser

'@Yeez, ik heb het niet over een topsprinter aantrekken. Dylan was ook geen topsprinter bij Roompot. Maar er zijn zeker nog jonge renners vrij die in potentie een heel goede sprinter kunnen worden. En die zal je moeten contracteren. Kwestie van goede scouting.

Yeez

'@defietser noem er maar 1.

kelderfan

Het punt is, dat TJV al snelle mannen in huis heeft met Van Aert en Teunissen. Dus de scouting was goed.
Als TJV een sprinter had willen uitproberen, dan hadden zij bijv. Van der Kooij een kans moeten geven in de najaar koersen.

tendam

'@defietser
Van Poppel won toch niks? Als je hem gaat vervangen door een andere net niet-sprinter kun je beter zonder echte sprinter naar die koersen gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij rijdt er bij de TJV Academy een veelbelovende jongen rond die ze de komende jaren kunnen doorontwikkelen als sprinter.

defietser

De naam van der Kooij heb ik ook diverse keren genoemd.

kelderfan

'@rahimns
Je bedoelt toch niet Olaf Kooij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee... ik bedoel Olav Kooij ;)

Yeez

En kooij kan in de toekomst inderdaad een hele goede sprinter worden! Die wint nu al bijna elke massasprint

kelderfan

Ha, ha, Ok Olav Kooij, maar die mag nog even rijpen.;)
Dan Batta maar voor 2 jaar minimaal.

kelderfan

'@Perry
"Zit de voorbeschouwing te lezen van Olympia’s Tour, een jonge snelle man……Florian Vermeersch?"
Heb je goed gezien, die doet 't goed op de VAM-berg met ook die SEG-renner Jordi Meeus.

mitchel_91

Is Boogerd na het wegvallen van Roompot wellicht een optie als ploegleider voor TJV?

kelderfan

Goed idee; wel verfrissend te noemen.

ghostwriter

'@mitchel_91
Grapje toch zeker?

Stoempie

Jahaa! Laat Boogerd terugkeren. Vreselijk sympathieke man, ondanks alle bagger die hij over zich heen heeft gekregen, van oa Dekker en die 'journalist' van het AD waar ik de naam van vergeten ben.

En als Niermann met zijn verleden dikke prima is voor JV, dan Bogey ook.

Laatst gewijzigd
tdola

Scouting van tjv is ok gebleken, maar vraag me toch af waarom t zolang duurt tot 27e renner bekend wordt (en evt 28e). Zou best een onbekende verrassing kunnen worden uit jongeren circuit.

Op wt lijst renners zonder contract volgend seizoen (als actueel) staan er nog wel renners die ieder op hun manier van waarde kunnen zijn voor tjv. Sommige wellicht minder haalbaar/realistisch dan anderen.

Modolo, impey, battaglin, brambila, vermote, dowsett, selig, hepburn.
Of zouden ze heel stiekem hopen dat politt niet overeenkomt met Israël? Dat zou goede reden zijn om te wachten imo.

Ben benieuwd wie t wordt

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

2019 en TJV, dan denk ik aan:
Fantastische pokerspel tussen Roglic en Nibali in Giro.
Dolblije Kruiswijk op podium in Parijs.
Kuss, die etappewinst in Vuelta viert met publiek.
De blik van Viviani als Van Aert van hem wint in Tour.
De waaieretappe in PN, die Dylan wint.

Yeez

Die laatste renner wordt niks bijzonders. Gewoon een breedte versterking. Overigens had roosen wederom moeite met zich plaatsen in deze sprint. Eerste wedstrijd Canada had hij daar ook last van dat hij van te ver kwam voor plek 8

kelderfan

'@Yeez
Hoe bedoel u met niks bijzonders? Roosen is geen sprinter toch. Hij probeert 't wel en dat is goed voor een lead-out man.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez hij staat daar toch aardig op zijn plek in de uitslag. Bijna alle mannen voor hem zijn meer sprinter dan hij is. Met een beetje mazzel kan hij eens top 8-10 sprinten in dit veld maar veel meer zit er toch echt niet in.

Laatst gewijzigd
Yeez

Klopt, hij moet het ook het grootste deel alleen doen. Ik denk alleen dat er nog iets meer in zit

kelderfan

'@Sephiroth
Ik denk eerder, dat Mike Teunissen, die rol prima zou kunnen vertolken. Als Dylan Groenewegen de Giro gaat doen, dan kan Timo Roosen, die rol weer overnemen met Amund Jansen.
Met een Julien Vermote erbij, kun je die prima inzetten in Parijs-Nice, de Vlaamse klassiekers en de kleine niet UWT-rondjes. Dan heeft Dylan er een krachtige motor bij. Juist in de kleinere rondjes heeft Dylan vaak het probleem, dat hij geen kans krijgt om te sprinten. Met nog zo'n krachtpatser erbij, kun de vluchters beter controleren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp jullie echt niet... Roosen en ook Teunissen hebben al eerder aangegeven geen sprinters te zijn en dat ook niet willen. Beide missen gewoon de explosiviteit van een echte topsprinter. Beide kunnen in een uitgedund peloton prima uit de voeten maar ze uit gaan spelen als sprinter is echt onzinnig. Denk ook dat Teunissen zich prima thuis voelt in de rol die hij nu heeft.

1 2 ... 478 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.