Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 48 ... 501 502
S. Morgenstern

Mooi!

TLJCAMPS

Wat verwachten jullie van TJV in de Tour Down Under? Ik denk dat Danny van Poppel wel eens een top 5 kan halen in 1/2 etappes en denk dat Gesink/Bennett ongeveer rond de tiende plek gaan eindigen in het AK.

kelderfan

Dat lijkt mij wel een goede inschatting. Hopelijk kan George Bennett zich laten zien en wat dichter eindigen dan vorig jaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is wel een vrij veilige voorspelling inderdaad....

Romāns Vainšteins

van Poppel heeft een beest van een voorbereiding gehad, wint 2 ritten en start als leider in de Wilunga-rit met het duidelijke doel gewoon te gaan winnen. Gesink en Bennett moeten voor m aan de bak.

tdola

Begreep dat van Poppel gevallen is in voorbereidende criterium van tour down under. Hard gevallen? Zelf weer opgestapt? Hoe is ie eraan toen?

Tinkerbell

Van Poppel was wel een van degene die harder viel maar uiteindelijk is hij wel nog over de finish gekomen dus in ieder geval niet zo erg dat hij niet meer kan fietsen.
https://twitter.com/tourdownunder/status/1084350248573579264
Filmpje is hier te zien, lijkt Morkov die de val veroorzaakt. Sagan weet weer te ontsnappen zoals gebruikelijk.

Laatst gewijzigd
tdola

Van Poppel viel buiten eigen schuld zie ik, werd aangetikt. Hopelijk valt t mee.

https://www.cyclingonline.nl/artikel/15905_gesink_dit_seizoen_in_rol_van_luxe-knecht.html

Geen ritten kapen dus voor Gesink in principe, maar nog meer luxe knecht.
Al kan ik me voorstellen dat hij vnl in de giro toch een keer vooruit komt te zitten in bescherming van Roglic, en dan weet je t nooit. Maar misschien is die taak eerder voor anderen (Bouwman, de tier).

kelderfan

Dat Gesink de rol van superknecht heeft gekregen, is gezien zijn rijden in de TdF 2018 eigenlijk niet verrassend.
Ik had wel verwacht dat hij in enkele WT-koersen de kopman zou kunnen zijn. Maar met Tolhoek en Kuss in aantocht wordt 't wel steeds moeilijker voor Gesink.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb ook niet het idee dat hij daar erg wakker van ligt... ik denk dat hij van grote waarde gaat zijn in deze rol.

tendam

Gesink heeft amper acceleratievermogen meer over, dat was natuurlijk al niet z'n sterke punt maar nu kan hij in zo'n ontsnapping de demarrages echt niet volgen. Dat maakt hem ongeschikt als rittenkaper. Maar een stevig tempo rijden in dienst van een kopman kan hij zeker nog wel, dat is gebleken.

jealgu

Opvallende move voor Gesink. Zeker omdat ik meen de ploegleiding na de tour heb horen zeggen dat Gesink te goed is hem niet zijn eigen kansen te geven. Daarnaast zou de Giro ploeg dit jaar breed genoeg, qua klimmen, moeten zijn om renners kansen te geven in de aanval.

Ik hoop wel dat ze de lijn van kansen voor iedereen, juist ook in de grote rondes, door blijven zetten. Daar heb ik meer mee dan alles op een enkele kopman.

Turtlehead

'@jealgu: ik deel je voorkeur, maar Roglic is absolute kopman. Ze gaan voor plek 1 en dan is rittenkapen volstrekt onbelangrijk in iedere ploeg. Misschien door een tactisch spelletje en geluk kun je nog wel in die positie komen, maar zoals hierboven ook staat: Gesink is niet de meest explosieve en kan beter gokken op zijn diesel-turbo in de groep met kopmannen om nuttig te zijn.

Jorco

Van Poppel werd door Leezer goed afgezet, maar helaas tikte (ik denk) Morkov hem op zijn achterwiel. Of hij gewonnen had, denk het niet.. maar als je in het wiel van Sagan de laatste lijn opdraait..

Laatste man

Ongeschikt als rittenkaper is veel te zwaar aangezet. Als je 1e wordt in een Vuelta etappe, 2e in Giro/Tour etappe en heel vaak meezit in de juiste etappe doe je dat echt niet zo slecht. Gesink komt vanzelf wel weer bovendrijven en in een grote ronde heb je ook als luxe knecht vaak zat kansen (als pion naar voren).

Romāns Vainšteins

Gesink is gewoon een prima man om in de vluchtgroep mee te hebben wanneer de finish op een lange loper of sowieso lange berg ligt. Ik zie hem nog wel voor zijn pensioen nog een hele mooie tour- en of girorit winnen. Die beloning is de investering van vele vluchten al ruimschoots waard.

simonvanrijthoven_617880

.

JoaJoch

Zouden ze bij Jumbo-Visma nog steeds zo blij zijn dat ze Wout hebben aangetrokken voor een gigasalaris + juridisch gezeik?

Loek de Rooij

Dat zal afhangen van zijn voorjaar, niet van het bk cyclocross.

JoaJoch

Zijn (gebrek aan) vorm en resultaten in het veld zegt natuurlijk ook gigantisch veel over mogelijke resultaten op de weg.
Ik zou me toch maar eens achter mijn oren krabben als ik de leiding van Jumbo was. Helemaal omdat je al drie á vier man hebt die amper onderdoen voor hem en misschien zelfs al wel beter zijn in het voorjaar.

Laatst gewijzigd
tendam

'@alfredobinda
Was zijn laatste wegkoers het EK? Daar was hij niet minder dan ene Mathieu VDP. Hij is nu niet top in het veld, so be it.

kelderfan

'@AlfredoBinda
Over welke 4 heb je 't dan. Je hebt Mike Teunissen en misschien ook Danny van Poppel.
Taco moet 't nog laten zien. Ook Timo Roosen en Amund Jansen moeten nog stappen zetten.

JoaJoch

'@tendam
Als hij straks wel de stenen uit de straat rijdt in de klassiekers zou dat op zijn minst vrij dubieus zijn en ga ik me toch echt afvragen hoe ze bij Jumbo hun renners prepareren. Binnen 2 maanden van verliezen van Toon Aerts naar meestrijden om de overwinning op de weg is qua training en vorm praktisch onmogelijk.

@kelderfan
Teunissen, Roosen, vd Hoorn en van Poppel zouden in goede vorm bij de beste 25 man in koers moeten horen in het voorjaar. Heel veel beter dan dat is van Aert ook niet. Als ie al beter is.

Laatst gewijzigd
tendam

'@alfredobinda
Haha, ja dan heb je altijd gelijk natuurlijk. Als hij straks boven jouw verwachting presteert zit hij aan de doping.

JoaJoch

Ach, ik heb niet de illusie dat er ook maar 1 dopingvrije renner rondrijdt in het peloton. Maar dat is een heel andere discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden denk ik. ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 48 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.