Van Poppel was wel een van degene die harder viel maar uiteindelijk is hij wel nog over de finish gekomen dus in ieder geval niet zo erg dat hij niet meer kan fietsen.
https://twitter.com/tourdownunder/status/1084350248573579264
Filmpje is hier te zien, lijkt Morkov die de val veroorzaakt. Sagan weet weer te ontsnappen zoals gebruikelijk.
Van Poppel viel buiten eigen schuld zie ik, werd aangetikt. Hopelijk valt t mee.
https://www.cyclingonline.nl/artikel/15905_gesink_dit_seizoen_in_rol_van_luxe-knecht.html
Geen ritten kapen dus voor Gesink in principe, maar nog meer luxe knecht.
Al kan ik me voorstellen dat hij vnl in de giro toch een keer vooruit komt te zitten in bescherming van Roglic, en dan weet je t nooit. Maar misschien is die taak eerder voor anderen (Bouwman, de tier).
Gesink heeft amper acceleratievermogen meer over, dat was natuurlijk al niet z'n sterke punt maar nu kan hij in zo'n ontsnapping de demarrages echt niet volgen. Dat maakt hem ongeschikt als rittenkaper. Maar een stevig tempo rijden in dienst van een kopman kan hij zeker nog wel, dat is gebleken.
Opvallende move voor Gesink. Zeker omdat ik meen de ploegleiding na de tour heb horen zeggen dat Gesink te goed is hem niet zijn eigen kansen te geven. Daarnaast zou de Giro ploeg dit jaar breed genoeg, qua klimmen, moeten zijn om renners kansen te geven in de aanval.
Ik hoop wel dat ze de lijn van kansen voor iedereen, juist ook in de grote rondes, door blijven zetten. Daar heb ik meer mee dan alles op een enkele kopman.
'@jealgu: ik deel je voorkeur, maar Roglic is absolute kopman. Ze gaan voor plek 1 en dan is rittenkapen volstrekt onbelangrijk in iedere ploeg. Misschien door een tactisch spelletje en geluk kun je nog wel in die positie komen, maar zoals hierboven ook staat: Gesink is niet de meest explosieve en kan beter gokken op zijn diesel-turbo in de groep met kopmannen om nuttig te zijn.
Ongeschikt als rittenkaper is veel te zwaar aangezet. Als je 1e wordt in een Vuelta etappe, 2e in Giro/Tour etappe en heel vaak meezit in de juiste etappe doe je dat echt niet zo slecht. Gesink komt vanzelf wel weer bovendrijven en in een grote ronde heb je ook als luxe knecht vaak zat kansen (als pion naar voren).
Gesink is gewoon een prima man om in de vluchtgroep mee te hebben wanneer de finish op een lange loper of sowieso lange berg ligt. Ik zie hem nog wel voor zijn pensioen nog een hele mooie tour- en of girorit winnen. Die beloning is de investering van vele vluchten al ruimschoots waard.
Zijn (gebrek aan) vorm en resultaten in het veld zegt natuurlijk ook gigantisch veel over mogelijke resultaten op de weg.
Ik zou me toch maar eens achter mijn oren krabben als ik de leiding van Jumbo was. Helemaal omdat je al drie á vier man hebt die amper onderdoen voor hem en misschien zelfs al wel beter zijn in het voorjaar.
'@tendam
Als hij straks wel de stenen uit de straat rijdt in de klassiekers zou dat op zijn minst vrij dubieus zijn en ga ik me toch echt afvragen hoe ze bij Jumbo hun renners prepareren. Binnen 2 maanden van verliezen van Toon Aerts naar meestrijden om de overwinning op de weg is qua training en vorm praktisch onmogelijk.
@kelderfan
Teunissen, Roosen, vd Hoorn en van Poppel zouden in goede vorm bij de beste 25 man in koers moeten horen in het voorjaar. Heel veel beter dan dat is van Aert ook niet. Als ie al beter is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.