Natuurlijk doen die Amerikanen het goed in eigen land, maar Stetina was ook goed in de TDU en de Vuelta. Utah wordt door die jongens vaak gebruikt om zich voor te bereiden op de Vuelta.
Want stel dat Tom Dumoulin voor de Giro gaat, dan wil hij toch goed ondersteund worden; anders had hij beter bij zijn oude club kunnen blijven. Derhalve kan het gebeuren, dat of Gesink of Bennett mee gaan. Ook gaat de invulling van de Vuelta een rol spelen, want de toppers Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Bennett, Kuss en ook Koen Bouwman zullen wel naar de Olympische spelen afreizen en dan wordt de Vuelta een probleem, wat betreft bezetting. Blijven waarschijnlijk over De Plus, Gesink, Tolhoek en de jonge talenten. Dus mag er wel sterke klimmer bij en die Stetina gaf aan, dat hij later in deze maand naar buiten zou komen met de ploeg.
Dat riekt naar methode TJV {stil houden};) Het zal te maken hebben met Plugge, die nu in Japan is om nog een sprinter te scoren?
Naast toppers heb je ook niet bijzondere renners nodig. Want een topper zonder knechten kan 't wel op z'n buik schrijven. Het fabriceren van bezettingsproblemen is jouw pakkie aan. Het is toch niet ingewikkeld om te bedenken, dat de Vuelta een mindere bezetting gaat krijgen door de Olympische spelen, want daar moet 't gebeuren voor Primoz Roglic en Tom Dumoulin. Wordt Kruijswijk ook geselecteerd, dan wordt 't helemaal lastig om een goede bezetting te krijgen voor de Vuelta, Quebec en Montreal.
Wel wanneer degenen die de beslissing nemen toegang hebben tot dezelfde argumenten. Aangezien ze hem hebben gehaald met de ambitie ooit de Tour de France te winnen*, lijkt het me dat ook zij vinden dat het de hoogste tijd is om voor het eerst eens volledig voor de Tour te gaan.
*Wellicht is het niet zonder reden dat Dumoulin naar een ploeg met die ambitie vertrok.
Fair enough. En dat klonk ook al door in het interview met Dumoulin en de NOS enkele weken geleden. In zijn hart wil hij geen TDF rijden, ivm de OS. Maar de ploegleiding wil dat wel. Nu de parcoursen bekend worden vraag ik me wel af of de ploeg nog ruimte geeft. Aan de andere kant, iemand die 2,5 miljoen per jaar verdient, moet gewoon de TDF rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.