'@tendam,
Tuurlijk is het niet echt logisch. Maar als je voor toppers als Dumoulin en Kittel bereid bent ruimte te maken, ongeacht of het passend is met de kwaliteiten van de overige renners, dan mag je voor een iets kleinere topper dat ook doen. Maar misschien past Van Schip wel beter bij een andere ploeg. DQS? WK baanwielrennen valt wel half in klassiekerperiode.
Tsja, ik diskwalificeer zowel Van der Hoorn als Van Schip niet. Mi sterke renners en zeker niet middelmatig. En ik hoop dat het najaar van 2018 geen toevalstreffer was. Ik kan me herinneren dat ik als jong broekie een schouderblessure had en maanden niet kon judoën. Na 2 weken trainen deed ik mee aan een toernooi...en won em.
Goede sprint weer van roosen. Zeker niet langzaam. Je hoeft niet te verwachten dat hij om de prijzen meesprint, maar zit steeds te ver. Komt naar voren op 3/4 km en laat zich heel makkelijk naar achteren drukken. Als lead-out man kan dat een puntje van verbetering zijn. Bovendien zit er dan ook nog meer voor zichzelf in ;)
Dylan is een sprinter geen klassieke renner... in welke klassieker zou als topfavoriet aan de start staan. Ik begrijp zijn liefde voor Milaan-San Remo en Parijs-Roubaix maar de kans dat hij die ooit zal winnen lijkt mij heel klein. Natuurlijk maakt hij kans in Kuurne en de 3 daagse maar verder zijn er gewoon weinig sprints in de klassiekers. Hij is gemaakt voor massasprints en de typische 1 daagse wedstrijden die in een massasprint eindigen maar verder de klassiekers zoveel mogelijk links laten liggen.
'@rahimns
Dylan Groenewegen groeit gelukkig elk jaar verder en zeker in Kuurne en GW; daarnaast misschien ook wel de DDV ja, Roubaix en San Remo. Als hij die Julien Vermote erbij kan krijgen, kan hij echt nog stappen maken. Die aantal zeges vind ik niet zo belangrijk en hij kan die 1-daagse sprintwedstrijden ook wat minder doen, want met hem erbij, mag TJV de wedstrijd dragen en komt hij steeds in de finale niet aan bod door te weinig steun of hij zit er zelf doorheen.
Ja hij is een van de snelle mannen zeker in een aantal rondjes P-N, Algarve.
Ik zou er voor willen pleiten, dat de Vlaamse kern met Dylan net als klassementsmannen een stage te doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.