Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 483 ... 501 502
tdola

'@rahimns: overwinning nr 51 van van Emden mist nog.
Morgen laatste rit in China.
De 24e de giro presentatie.
De aankondiging van laatste aanwinst (en), wanneer?
Ergens in december de presentatie van Vuelta.
Steeds minder om naar uit te kijken.

20 december ploegpresentatie voor 2020. (In het nieuwe seizoentopic?).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Julien Vermote gaat hem stappen maken ?? Waar baseer je dit op, wat heeft hij dan wat zijn huidige trein nog mist.

@Rawolf Kuurne heeft hij gewonnen... verder geen van die andere 3.

@ti-raleigh De ploeg wilt hem als sprinter, niet als een Degenkolb.

De ploeg heeft een hele sterke klassieke groep met renners op dit moment met Van Aert als topper... laat Dylan lekker zijn ding doen in de massasprints.

ti-raleigh

'@ rahimns
Hebben ze dat allebei zo expliciet gezegd dan ? Ik zou dat entueel wel begrijpen, daar niet van.
Maar aan de andere kant, als de ploeg zich in de grote rondes wil focussen op klassementen komt een sprinter minder snel aan bod en met dat gegeven kan ik me voorstellen dat Dylan een iets andere koers gaat varen.

kelderfan

Ja, @rahimns
Die Vermote is net als Martin een vluchtgroep killer. Want wat ik net al aangaf komt Dylan in jouw wedstrijdvisie vaak te kort in die 1-daagse sprintwedstrijden. {want hoeveel ritten heeft hij gescoord in Belgische najaar sprintwedstrijden.}
Hij floreert beter in rondjes zoals Yorkshire, ZLM {die hij waarschijnlijk nu niet kan rijden}, P-N en de Algarve, Rondje Denemarken en Rondje Duitsland.
Daar komt nog bij dat ook Taco van der Hoorn beter tot zijn recht komen. Want die moet nu te vaak de kar trekken; terwijl hij juist sterk is in een vlucht. Zie ook China.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh Ik denk dat er genoeg ruimte is voor een sprinter en klassementen rijden. Dat zal dan niet altijd meer in de Tour kunnen maar luisterend naar Dylan staat hij ook open voor starts in de Giro en Vuelta. Ik denk dat dit nog steeds een prima formule is om succesvol te zijn als ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan juist om die reden is hij weggegaan bij Quickstep... dat urenlang op kop rijden van een peloton wilt hij juist niet meer. Dus laat dat beeld maar los. Verder zijn er denk ik nog wel wat andere koersen te bedenken waar Dylan goed uit de voeten kan. Mijn punt is juist dat hij meer te zoeken heeft in massasprints in rondes en dus niet in klassiekers. Dus blijkbaar ben je het juist met mij eens, want eerst wilde je hem juist meer klassiekers laten rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ok ik en jij zijn 't dus eens, dat het GT-werk en de kleinere rondes beter bij hem en de ploeg passen. Toch denk ik, dat hij zo'n San Remo moet aankunnen.

Stoempie

Rahimns. Volgens mij wil JV elke grote ronde winnen, Giro, TDF, Vuelta. Ze vinden ze alle 3 super belangrijk. Is er vanaf volgend seizoen überhaupt nog wel een plek voor Groenewegen in 1 vd 3?

S. Morgenstern

Volgens mij heeft Groenewegen net voor vier jaar verlengd.

Stoempie

Dan mag de kopman die samen met Groenewegen een grote ronde rijdt, dus de minste klimknechten meenemen. Ik krijg nu steeds meer door dat Stevie waarschijnlijk de pineut zal zijn. Waardoor ik nu al de vraag ga stellen hoe serieus je de ambitie van alle 3 winnen mag nemen. Het is tenslotte pas oktober.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik gok dat Roglic de Giro gewoon rijd, heeft m nog niet gewonnen, veel beter parcours en houd van Italië. Voor Dumoulin ligt dat anders, die heeft de Giro al binnen en gaat sowieso naar de Tour.

S. Morgenstern

Ik begrijp niet zoveel van de reflex om slachtoffers te zoeken. Uiteraard zullen er concessies gedaan moeten worden, maar dat betekent niet dat er kopmannen zijn die niet meer op een goede manier aan hun ambities toe gaan komen.

Kruijswijk had bijvoorbeeld dit jaar met de benen om te winnen, met Bennett, De Plus, Van Aert, Martin, Teunissen en Jansen ook de ploeg gehad om de Tour de France mee te winnen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Het is geen reflex. Eerder een snelle analyse.

Het punt van jouw analyse is dat hij niet de benen had om te winnen. En ja zo verzanden we al snel in eh ja...geouwenetel over ditjes en datjes. Zusjes en zootjes. Waar hadden we het ook alweer over?

S. Morgenstern

Wanneer de conclusie is dat er eigenlijk geen plek meer is voor Groenewegen om een grote ronde te rijden, behalve wanneer een andere kopman een gemankeerde ploeg mee zou krijgen, dan is de analyse te snel (en durf ik het wel een merkwaardige reflex te noemen).

En ja, goed kijken naar afgelopen Tour de France is al genoeg om die betere analyse te maken.

Laatst gewijzigd
tdola

Kruijswijk was gewoon net niet goed genoeg om de tour te winnen, ook niet met 1 of 2 extra bergknechten afgelopen jaar.

Wat betreft 2020 is denk ik juist dat Roglic de tour rijdt, dat is 1 vd weinige zaken die begin 2019 al vaststond lijkt me.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

WIe wat rijdt is op dit moment nog niet zo belangrijk... er zijn allerlei argumenten te bedenken waarom alle 3 de kopmannen of de Giro of de Tour zou moeten rijden. In dat opzicht zal de OS en ook het parcours van de Giro meewegen in die beslissing wie waar zal rijden, maar dat er plek is voor een sprinter lijkt mij gezien het resultaat in de Tour van dit jaar logisch. Dat in de komende jaren voor Dylan ook daar verschillende opties zullen zijn is ook logisch. Ik ben het met Morgenstern eens dat Dylan weet waar hij aan begonnen is en dus zal er ook met hem een de klassementsmannen afspraken gemaakt zijn hierover. Dat ze dus soms in een selectie rijden waar er ook een plek is voor een sprinttrein, grote rondes maar ook in die van een week.

Stoempie

Nee hoor Morgenstern. Je bedrijft psychologie vd koude grond. En je hebt ongelijk in deze.

Yeez

Nee hoor @michiel de dag dat @morgenstern ongelijk heeft zal nooit komen hier. Al is het maar dat hij dan niet meer reageert of het niet toegeeft. Daarom ga ik er geen discussie mee aan. Zwak heet dat.

Overigens, een hele mooie lead-out van Lindeman. Die Roosen aantikt en hem naar voren rijdt, wat plek 3 oplevert. Plaatsing dus toch belangrijk 😉

Yeez

En kruijswijk had niet de benen om de tour te winnen. Bernal is 3 keer gegaan waar Kruijswijk niet kon volgen. Thomas en kruijswijk deden niet veel voor elkaar onder.

S. Morgenstern

Eerst je sneue inhoudsloze sneertje maar weer eens uit de kast gehaald, om vervolgens mijn punt in de discussie waar je nu op in haakt te onderschrijven...

Misschien tijd om gewoon eens te doen wat je steeds zegt en niet meer reageren wanneer je daar inderdaad te zwak voor bent!?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Yeez. We zullen het merken😀 maar het lijkt mij een feitelijke constatering dat wanneer er ook een sprinttrein meegaat dat dat ten koste gaat vd klimknechten vd kopman. En daar kan je dan daarna van alles van vinden natuurlijk...

S. Morgenstern

Dat was de afgelopen jaren ook al een gegeven en geen aanleiding om te twijfelen aan de ambities, deelname van Groenewegen aan de grote rondes of iemand anders als pineut te zien.

tendam

Het punt van Morgenstern is toch duidelijk? Wat is daar nou zo moeilijk aan, beste Yeez? Kruijswijk had dit jaar al een ploeg waar hij de Tour mee had kunnen winnen. Mét Groenewegen. Hij was alleen zelf niet goed genoeg.

Stoempie

Roglic kreeg een team in de Vuelta geheel om hem heen gebouwd. Daarbij, de afgelopen jaren hadden ze niet de uitgesproken ambitie om de TDF te winnen.

Tot slot, het is toch geen hogere wiskunde te erkennen dat je als kopman meer kans hebt een grote ronde te winnen met een team geheel om jouw heen gebouwd, ipv met een sprinter en aanhang erbij? Vind het een beetje een vreemde discussie worden zo, Morgenstern. 🤔

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat is waar natuurlijk maar ik durf best te stellen dat als Jumbo tijdens afgelopen Vuelta een team mee had genomen met Groenewegen ze meermaals in de problemen waren gekomen. Voor Kruijswijk maakt het niet uit, die rijd toch niet in de leiderstrui.

Roglic en Dumoulin hebben door hun wapen de tijdrit en ploegentijdrit vaak de leiderstrui in handen en met 2 bergknechten kan je geen ronde controleren.

1 2 ... 483 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.