De Tier had spijsverteringsstoornissen; een van de favorieten, Tim Wellens, is om dezelfde reden uit de koers gestapt.
Met dat vaak ziek zijn, moet men ook niet overdrijven.... Hij is verleden jaar ziek geworden in het Ardense weekend. Maar door een tekort aan renners, moest hij toch steeds maar starten. Zonder medicatie is rust het geneesmiddel en dat kreeg hij niet.... Meerdere deelnemers hebben op dit forum daarop gewezen en hun voorspelling kwam uit : het vat geraakte leeg !
Men vergeet dat zijn seizoensbegin 2018 zeer goed was : strade Bianche, Catalonië, Baskenland, Amstel; na zijn herstel reed hij een zeer goede 2e seizoenshelft in Polen (augustus), de Vuelta (augustus-september) en de Italiaanse najaarskoersen....
'@ Walraeve: Nu je het zegt, die Tim Wellens is in mijn ogen ook vaak ziek zeg. Blijkbaar een zwak gestel en geen doorzettingsvermogen. Een leuke kopman die regelmatig zijn overwinningen pakt, maar met een te kleine motor helaas. Moet vrezen voor zijn plekkie volgend jaar, maar wellicht gedijt hij beter bij minder druk in de ondersteuning bij Cor en Don.
Waarom? Vandaag toch overleefd met de kopman in een rit waar daar ongeveer 0% kans op was?
Voorlopig één matige koers, met een Van Poppel die de benen van een week eerder niet had. Verder prima prestaties gezien van de speerpunten. Het label 'ontzettend slecht' is wat dat betreft eerder ontzettend overdreven, dan voorzichtig.
'@AlfredoBinda, mogen we inmiddels voorzichtig spreken van een ontzettend zeikerige comment?
Het heeft nu nog geen zin om naar resultaten te kijken. Wat het team vandaag heef gedaan om Dylan terug te brengen, vind ik veel belangrijker. Een mooie ontwikkeling in de sprinttrein.
Deze koersen zijn er om ritme op te doen en te kijken waar de renners staan. We kunnen pas van een slechte start spreken als de klassiekers en de UAE tour slecht verlopen. Maar dat is nog ver weg.
Misschien hebben jullie gewoon hele andere(lees: lage) verwachtingen, maar tot nu hoe hebben ze in mijn ogen in elke koers die ze hebben gereden teleurgesteld.
- Bennett had ik op zijn minst top 5 verwacht in Down Under, maar die stortte totaal in op Willunga Hill
- Van Poppel was misschien wel topfavoriet voor de Great Ocean Road Race en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
- Groenewegen die zelf vandaag al het peloton niet weet te volgen(dat het verwacht is maakt het niet minder slecht trouwens). De lead-out was ook weer ouderwets kilometers te vroeg vandaag dus ik vraag me ook af of ze het parcours wel hebben verkend.
Tja, ik weet niet hoor maar ik haal er weinig positiefs uit. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat Martin het vooralsnog prima doet.
Oh en @Jotto-Lumbo:
Die hele gedachte van 'oh het is maar een voorbereidingskoersje dus de resultaten zijn nog niet belangrijk' is ook echt vreselijk. En bovendien sinds dit jaar ook gewoon feitelijk niet meer waar aangezien alle koersen worden meegenomen in de World Ranking. Je moet als professionele sportploeg overal presteren en voor de overwinning gaan, of het nou in de Tour is of in een kleinere koers zoals deze.
Jammer weer en het kiezen voor de sprinter, die helaas in zo'n etappe kansloos.
Alleen om dan je ploeg daarvoor weer op te branden, lijkt mij dan weer verkeerd.
Gisteren kalm aan met de sprinttrein en vandaag moest ook Bouwman zich opofferen.
Alleen @AlfredoBinda je hebt gelijk, want Van Emden en Tony Martin hebben goed gereden en lijken mij klaar voor de UAE-Tour.
Voor Dylan Groenewegen is het devies nu gewoon lekker inrijden en zondag de hele ploeg in dienst van.
Dus je erkent wel dat Bennett en van Poppel het laten afweten in Australië, maar vindt het belachelijk om te spreken over een dramatische seizoensstart. Dat is flink tegenstrijdig en valt niet echt te rijmen met elkaar, maar goed.
Even voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat Jumbo een dramatisch team is of dat de rest van het seizoen ook dramatisch gaat verlopen, ik constateer enkel dat het tot nu toe gewoon allemaal niet goed gaat. Lijkt me lastig om het daar niet mee eens te zijn.
Down under was ok, maar laatste etappe en daardoor klassement wat teleurstellend.
Great ocean van Poppel teleurstellend, Bennett en Gesink ok.
Tijdrit Valencia van Emden en Martin in orde (al hoop je stiekem op meer).
Vandaag goed teamwork, maar laatste KMS/finish jezelf niet kunnen belonen.
Mijn opinie so far: iets mindere resultaten dan gehoopt, maar niet ontzettend slecht gestart.
Natuurlijk kan je wel alvast analyses maken over de koersen die zijn geweest, en dat is precies wat ik doe. Niks meer, niks minder en dat hoeft ook verder helemaal niks te zeggen over de rest van het voorjaar en het seizoen. Voor hetzelfde geld wint Teunissen de Omloop, van Aert de Strade Bianche, Roglic de Tirreno, en Groenewegen 3 etappes in Paris-Nice en wordt uiteindelijk het een fantastisch voorjaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.