Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 70 ... 501 502
user26799

De Tier had spijsverteringsstoornissen; een van de favorieten, Tim Wellens, is om dezelfde reden uit de koers gestapt.

Met dat vaak ziek zijn, moet men ook niet overdrijven.... Hij is verleden jaar ziek geworden in het Ardense weekend. Maar door een tekort aan renners, moest hij toch steeds maar starten. Zonder medicatie is rust het geneesmiddel en dat kreeg hij niet.... Meerdere deelnemers hebben op dit forum daarop gewezen en hun voorspelling kwam uit : het vat geraakte leeg !

Men vergeet dat zijn seizoensbegin 2018 zeer goed was : strade Bianche, Catalonië, Baskenland, Amstel; na zijn herstel reed hij een zeer goede 2e seizoenshelft in Polen (augustus), de Vuelta (augustus-september) en de Italiaanse najaarskoersen....

S. Morgenstern

De eerste weken van het seizoen ziek worden is vrij normaal en geen onderdeel van het beeld dat De Tier wel degelijk vaker dan gemiddeld ziek is. Dat het de laatste twee seizoenen gebeurde op het moment dat hij op zijn best moest zijn (rond de klassiekers), helpt ook niet mee.

Witte Trui

'@ Walraeve: Nu je het zegt, die Tim Wellens is in mijn ogen ook vaak ziek zeg. Blijkbaar een zwak gestel en geen doorzettingsvermogen. Een leuke kopman die regelmatig zijn overwinningen pakt, maar met een te kleine motor helaas. Moet vrezen voor zijn plekkie volgend jaar, maar wellicht gedijt hij beter bij minder druk in de ondersteuning bij Cor en Don.

tdola

Poging 1 groenewegen helaas mislukt. Blijkbaar toch teveel kracht gekost om terug te komen en kon niet goed afgezet worden.

JoaJoch

Mogen we inmiddels voorzichtig spreken van een ontzettend slechte seizoensstart?

S. Morgenstern

Waarom? Vandaag toch overleefd met de kopman in een rit waar daar ongeveer 0% kans op was?

Voorlopig één matige koers, met een Van Poppel die de benen van een week eerder niet had. Verder prima prestaties gezien van de speerpunten. Het label 'ontzettend slecht' is wat dat betreft eerder ontzettend overdreven, dan voorzichtig.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

'@AlfredoBinda, mogen we inmiddels voorzichtig spreken van een ontzettend zeikerige comment?

Het heeft nu nog geen zin om naar resultaten te kijken. Wat het team vandaag heef gedaan om Dylan terug te brengen, vind ik veel belangrijker. Een mooie ontwikkeling in de sprinttrein.

Deze koersen zijn er om ritme op te doen en te kijken waar de renners staan. We kunnen pas van een slechte start spreken als de klassiekers en de UAE tour slecht verlopen. Maar dat is nog ver weg.

JoaJoch

Misschien hebben jullie gewoon hele andere(lees: lage) verwachtingen, maar tot nu hoe hebben ze in mijn ogen in elke koers die ze hebben gereden teleurgesteld.

- Bennett had ik op zijn minst top 5 verwacht in Down Under, maar die stortte totaal in op Willunga Hill
- Van Poppel was misschien wel topfavoriet voor de Great Ocean Road Race en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
- Groenewegen die zelf vandaag al het peloton niet weet te volgen(dat het verwacht is maakt het niet minder slecht trouwens). De lead-out was ook weer ouderwets kilometers te vroeg vandaag dus ik vraag me ook af of ze het parcours wel hebben verkend.

Tja, ik weet niet hoor maar ik haal er weinig positiefs uit. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat Martin het vooralsnog prima doet.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Martin had je ook nog wel wat beter kunnen verwachten toch? Kleine moeite lijkt me..

JoaJoch

Oh en @Jotto-Lumbo:
Die hele gedachte van 'oh het is maar een voorbereidingskoersje dus de resultaten zijn nog niet belangrijk' is ook echt vreselijk. En bovendien sinds dit jaar ook gewoon feitelijk niet meer waar aangezien alle koersen worden meegenomen in de World Ranking. Je moet als professionele sportploeg overal presteren en voor de overwinning gaan, of het nou in de Tour is of in een kleinere koers zoals deze.

kelderfan

Jammer weer en het kiezen voor de sprinter, die helaas in zo'n etappe kansloos.
Alleen om dan je ploeg daarvoor weer op te branden, lijkt mij dan weer verkeerd.
Gisteren kalm aan met de sprinttrein en vandaag moest ook Bouwman zich opofferen.
Alleen @AlfredoBinda je hebt gelijk, want Van Emden en Tony Martin hebben goed gereden en lijken mij klaar voor de UAE-Tour.
Voor Dylan Groenewegen is het devies nu gewoon lekker inrijden en zondag de hele ploeg in dienst van.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Stel je inderdaad eens voor wat er allemaal mogelijk was geweest als Bouwman vandaag niet in dienst van Groenewegen had moeten rijden...

Fanny

'@Alfredo Binda
Quote: Mogen we inmiddels voorzichtig spreken van een ontzettend slechte seizoenstart ?
Voor jou wel, maar je bent dan ook geen echte TJV fan gezien je eerdere weinig positieve berichten hier over TJV.
Sunweb ?

Yeez

2,5 koers onderweg en het is al slecht. Jammer dat Bennett het op Willunga laat afweten deels en van poppel in cegoc... maar die 2 momenten gebruiken voor een dramatische seizoensstart. Belachelijk

JoaJoch

Dus je erkent wel dat Bennett en van Poppel het laten afweten in Australië, maar vindt het belachelijk om te spreken over een dramatische seizoensstart. Dat is flink tegenstrijdig en valt niet echt te rijmen met elkaar, maar goed.

Even voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat Jumbo een dramatisch team is of dat de rest van het seizoen ook dramatisch gaat verlopen, ik constateer enkel dat het tot nu toe gewoon allemaal niet goed gaat. Lijkt me lastig om het daar niet mee eens te zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat zijn de eerdere prestaties van Bennett op Willunga Hill waardoor we kunnen spreken van laten afweten? Of hem er zelfs op zijn minst bij de top vijf hadden kunnen verwachten?

kelderfan

'@vlek
Ik vind 't knap, dat de TJV-mannen hun sprinter kon terugbrengen.
Ik blijf 't jammer vinden, dat deze keuze is gemaakt.

Mr10B

Jajaja, laten we voordat de omloop uberhaupt al is geweest conclusies trekken over (de start van) dit seizoen. Ik ben ook nog diep teleurgesteld door het gebrek aan overwinningen afgelopen november en december.

Mr10B

Wat was dan beter geweest Kelderfan? Groenewegen laten zwemmen en met Timo naar plek 8 sprinten?

JoaJoch

Je moet wel heel conservatief zijn om te denken het wielerseizoen start met de Omloop. Het is gelukkig geen 1960 meer.
Voorbeeldje: Of je het nou wil of niet, de Great Ocean Road Race staat op gelijke hoogte met de Omloop en levert ook evenveel punten op.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@alfredo je verwachtingen liggen te hoog. Je verwacht van poppel als topfavoriet voor Ecor, terwijl ook Viviani en Ewan daar overleven. Bennett heeft nog nooit top 5 gereden daar en de proloog gisteren was goed. Dat Dylan vandaag kapot zit is niet gek na zo’n achtervolging

Mr10B

Ik zeg niet dat het seizoen dan start, maar ik impliceer dat het onzinnig is om ook maar enige conclusie te trekken op 7 feb. Ik had ook kunnen schrijven voordat het maart is. Maar dat klinkt toch minder leuk.

Mr10B

En de omloop maakt wmbt nog steeds wel deel uit van de start van het seizoen. Imo P-N en T-A ook. Na MSR zou je wat mij betreft de start van het seizoen kunnen evalueren.

tdola

Down under was ok, maar laatste etappe en daardoor klassement wat teleurstellend.
Great ocean van Poppel teleurstellend, Bennett en Gesink ok.
Tijdrit Valencia van Emden en Martin in orde (al hoop je stiekem op meer).
Vandaag goed teamwork, maar laatste KMS/finish jezelf niet kunnen belonen.

Mijn opinie so far: iets mindere resultaten dan gehoopt, maar niet ontzettend slecht gestart.

JoaJoch

Natuurlijk kan je wel alvast analyses maken over de koersen die zijn geweest, en dat is precies wat ik doe. Niks meer, niks minder en dat hoeft ook verder helemaal niks te zeggen over de rest van het voorjaar en het seizoen. Voor hetzelfde geld wint Teunissen de Omloop, van Aert de Strade Bianche, Roglic de Tirreno, en Groenewegen 3 etappes in Paris-Nice en wordt uiteindelijk het een fantastisch voorjaar.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 70 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.