Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 71 ... 501 502
kelderfan

"Wat was dan beter geweest Kelderfan? Groenewegen laten zwemmen en met Timo naar plek 8 sprinten?"
Gaat het daarom Mr10B. Ik vind 't jammer dat er voor gekozen is om alleen voor de sprint en de tijdrit te gaan.
Wat heeft Timo daarmee te maken.

S. Morgenstern

Maar wat waren nu die prestaties op Willunga Hill waardoor alles minder dan top vijf een zware tegenvaller was?

Mr10B

'@ Kelderfan, wat is dan je alternatief vandaag?

S. Morgenstern

Bouwman sparen voor morgen.

Mr10B

'@ Alfredobinda, jij zegt dat de start van TJV in 2019 slecht was. Ik zeg de start is nog helemaal niet geweest. Ongeveer de helft van de selectie is uberhaupt nog niet in actie gekomen.

Mr10B

Zodat Bouwman morgen 19de ipv 27ste wordt?

S. Morgenstern

Ja, zoiets. Daarnaast had hij dan gisteren helemaal tot het gaatje kunnen gaan voor een 31ste plek.

JoaJoch

'@vlek
Waarom staar je je zo blind op zijn eerdere prestaties op Willunga Hill? Die waren inderdaad niet fantastisch, als dat hetgeen is wat je van mij wil horen. Maar in 2018 heeft een grote stap voorwaarts gemaakt en reed ie in vrijwel elk WT-rondje van een week top 10. Dan lijkt het me niet zo vreemd om te verwachten dat hij die lijn doortrekt en in 2019 een stuk beter presteert, dus ook op Willunga hill. En in principe deed hij dat ook in 5 van de 6 etappes.

En ik geloof totaal niet in dat riedeltje van hemzelf dat Willunga hem totaal niet ligt. De hoofdreden dat hij daar tijd verloor was dat hij zijn ploegmaten kwijt was en veel te ver van achteren zat aan de voet. Hierdoor moest hij meteen in het rood en zakte hij er doorheen op het einde. Als hij gewoon normaal van voren had gezeten had hij die top 5 echt wel gehaald hoor.

@Mr10B
Tja, agree to disagree want daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Er zijn al 2 WT-koersen geweest plus 2 etappes hier in Valencia, dus je kan prima iets zeggen over de seizoensstart. Sterker nog, dat kon in principe al na 1 etappe in Down Under.

Laatst gewijzigd
Mr10B

Valverde
De La Cruz
Thomas
Yates
Nieve
Heig
Chaves
LL Sanches
Bilbao
Fraile
Mohoric
Teuns
Costa
Martin
King
Kruiziger
Gasparotto
Herrada
Mate
Hermans
Higuita

Een aantal van de deelnemers waarvan ik denk dat ze beter zijn op deze aankomst morgen dan Bouwman.

S. Morgenstern

Bennett heeft de afgelopen jaren (!) inderdaad een flinke stap gezet als klimmer; tevens goed zichtbaar in die rit in Australië waarin hij veel beter uit de verf kwam dan in eerdere jaren. Maar dat komt natuurlijk niet zo goed uit..

Laatst gewijzigd
JoaJoch

'@vlek
Wat probeer je nou eigenlijk te beargumenteren? Je kan wel heel leuk de wijsneus gaan uithangen zoals gewoonlijk maar je gaat helemaal niet inhoudelijk in op mijn verhaal en volgens mij snap je ook niet helemaal wat ik allemaal zeg. Dus is deze discussie vrij zinloos.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat je Bennett afrekent op een rit van het type waarin hij zich nog nooit heeft onderscheiden, op basis van een ontwikkeling op ander terrein (als klimmer). Vrij zinloos.

Romāns Vainšteins

Tuurlijk begint het seizoen wel met de omloop. Wie ligt er nou wakker van dat baggerrondje TDU, een prutkoers daarna en zo n Valencia dingetje?

Poeksel

AlfredoBinda, ik denk niet dat het gebruik van hyperbolen zoals 'dramatisch' helpt om een inhoudelijke discussie op gang te brengen. Het komt erg over als trolgedrag.

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Win je in zo'n baggerrondje (zoals een Van Baarle) is het allemaal fantastisch. Vallen de resultaten tegen, dan zijn het voorbereidingswedstrijden. Dat is het makkelijkste excuus natuurlijk.
Kijk je naar feiten, dan hebben 12 van de 18 WorldTour-ploegen reeds iets gewonnen. Mitchelton-Scott (5), Deceuninck-Quick Step (4), Team Sky (3), Bora-Hansgrohe (3) ... dan kan je praten over het belang van die koersen, je kan niet anders dan concluderen dat Team Jumbo-Visma wat achterstand opgelopen heeft. Groenewegen wint maar beter in dat Valencia dingetje, als is het maar voor de gemoedsrust.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Welke gemoedsrust ? Het zijn enkel wat die-hard volgers die dit soort telraampjes er op nahouden en de geldschieters eisen helemaal geen directe successen nu al. Sowieso wordt het per se nodig hebben van zeges behoorlijk overschat want het voortbestaan van ploegen hangt er maar relatief aan vast.

Slayer772004

Het voorbestaan van ploegen niet, nee, maar wel de perceptie bij de wielervolger.
Binnen 2 seizoen herinneren de meesten enkel nog dat Quick Step Floors meer dan 70 overwinningen behaalde. Welke ? Umm ... de die-hards zullen het inderdaad wel weten, niet de neutrale wielervolger.
Zo won Blanco Pro Cycling Team in 2013 38 wedstrijden. Een fantastisch jaar ! Vooral omdat geen kat zich herinnert dat er 14 daarvan in Hainan en Langkawi plaats vonden. Nee, het gaat enkel om overwinningen. Liefst zoveel mogelijk. Dan win je beter wat je kan meepikken, zoals in 2013. En zijn dat 'voorbereidingswedstrijden', wat doet het er toe, op het eind van het seizoen is het enkel het aantal dat telt. Zo ervaar ik het toch.

Piet Lut

'@Slayer772004 Dit een baggerrondje? Er is geen andere, niet World Tour meerdaagse koers, die een betere startlijst heeft dan deze koers.

Slayer772004

Iets verder teruglezen, Piet. Je lijkt de discussie verkeerd te begrijpen.

Romāns Vainšteins

Weet je wat 1 van de meest waardevolle dagen van Visma was dit jaar ? De dag dat Kruijswijk stierf in zijn heldhaftige poging om op de Alpe te winnen. Dat is wat herinnerd wordt, geen ronde van Valencia waar alle toppers (al dan niet nog volgevreten of zonder bergzitsessies achter de rug) zijn.

Er is meer dan koude overwinningen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Vorig jaar was topjaar. Dan zijn de verwachtingen automatisch hoger. Ook ik vind het nog niet meevallen. Maar is nog lang geen reden voor paniekvoetbal.

Piet Lut

Algarve volgens PCS, zo te zien een voorlopige startlijst want alle ploegen met rugnummers staan er op

61 GROENEWEGEN Dylan
62 JANSEN Amund Grøndahl
63 VAN DER HOORN Taco
64 POWLESS Neilson
65 ROOSEN Timo
66 TEUNISSEN Mike
67 WYNANTS Maarten

xistnc

Ik maak me eerlijk gezegd ook wat zorgen. Maar dan vooral over de psychische gesteldheid achter termen als 'achterstand opgelopen'. Dan moet je toch gewoon snel naar de dokter?

kelderfan

'@Piet Lut
Daar kan Dylan Groenewegen eindelijk gebruik maken van de psychologische steun van @xistnc, want dat zal hij zeker nodig hebben om daar meer dan 1 zege te behalen. Leuk dat Powless ook zijn "kans" krijgt.

Laatst gewijzigd
Mr10B

Wat romans inderdaad zegt. In mijn vriendengroep - waarin toch serieus veel sport wordt gekeken - weet een enkeling dat er nu gekoerst wordt op de weg. Hooguit als Groenewegen zondag wint dat ze dat dan voorbij zien komen op nu.nl of het sportjournaal, als er niks gewonnen wordt tot aan de omloop heeft niemand dat door. Wat er echt toe doet zijn de Giro, de Tour en de voormalige wereldbekerwedstrijden.

Heeft er iemand de inzage in de kijkcijfers van Eurosport? Ik denk zo maar dat de Giro factor 10 keer zo goed wordt bekeken als de etappe van vandaag.

1 2 ... 71 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.