'@vlek
Waarom staar je je zo blind op zijn eerdere prestaties op Willunga Hill? Die waren inderdaad niet fantastisch, als dat hetgeen is wat je van mij wil horen. Maar in 2018 heeft een grote stap voorwaarts gemaakt en reed ie in vrijwel elk WT-rondje van een week top 10. Dan lijkt het me niet zo vreemd om te verwachten dat hij die lijn doortrekt en in 2019 een stuk beter presteert, dus ook op Willunga hill. En in principe deed hij dat ook in 5 van de 6 etappes.
En ik geloof totaal niet in dat riedeltje van hemzelf dat Willunga hem totaal niet ligt. De hoofdreden dat hij daar tijd verloor was dat hij zijn ploegmaten kwijt was en veel te ver van achteren zat aan de voet. Hierdoor moest hij meteen in het rood en zakte hij er doorheen op het einde. Als hij gewoon normaal van voren had gezeten had hij die top 5 echt wel gehaald hoor.
@Mr10B
Tja, agree to disagree want daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Er zijn al 2 WT-koersen geweest plus 2 etappes hier in Valencia, dus je kan prima iets zeggen over de seizoensstart. Sterker nog, dat kon in principe al na 1 etappe in Down Under.
'@vlek
Wat probeer je nou eigenlijk te beargumenteren? Je kan wel heel leuk de wijsneus gaan uithangen zoals gewoonlijk maar je gaat helemaal niet inhoudelijk in op mijn verhaal en volgens mij snap je ook niet helemaal wat ik allemaal zeg. Dus is deze discussie vrij zinloos.
Win je in zo'n baggerrondje (zoals een Van Baarle) is het allemaal fantastisch. Vallen de resultaten tegen, dan zijn het voorbereidingswedstrijden. Dat is het makkelijkste excuus natuurlijk.
Kijk je naar feiten, dan hebben 12 van de 18 WorldTour-ploegen reeds iets gewonnen. Mitchelton-Scott (5), Deceuninck-Quick Step (4), Team Sky (3), Bora-Hansgrohe (3) ... dan kan je praten over het belang van die koersen, je kan niet anders dan concluderen dat Team Jumbo-Visma wat achterstand opgelopen heeft. Groenewegen wint maar beter in dat Valencia dingetje, als is het maar voor de gemoedsrust.
Welke gemoedsrust ? Het zijn enkel wat die-hard volgers die dit soort telraampjes er op nahouden en de geldschieters eisen helemaal geen directe successen nu al. Sowieso wordt het per se nodig hebben van zeges behoorlijk overschat want het voortbestaan van ploegen hangt er maar relatief aan vast.
Het voorbestaan van ploegen niet, nee, maar wel de perceptie bij de wielervolger.
Binnen 2 seizoen herinneren de meesten enkel nog dat Quick Step Floors meer dan 70 overwinningen behaalde. Welke ? Umm ... de die-hards zullen het inderdaad wel weten, niet de neutrale wielervolger.
Zo won Blanco Pro Cycling Team in 2013 38 wedstrijden. Een fantastisch jaar ! Vooral omdat geen kat zich herinnert dat er 14 daarvan in Hainan en Langkawi plaats vonden. Nee, het gaat enkel om overwinningen. Liefst zoveel mogelijk. Dan win je beter wat je kan meepikken, zoals in 2013. En zijn dat 'voorbereidingswedstrijden', wat doet het er toe, op het eind van het seizoen is het enkel het aantal dat telt. Zo ervaar ik het toch.
Weet je wat 1 van de meest waardevolle dagen van Visma was dit jaar ? De dag dat Kruijswijk stierf in zijn heldhaftige poging om op de Alpe te winnen. Dat is wat herinnerd wordt, geen ronde van Valencia waar alle toppers (al dan niet nog volgevreten of zonder bergzitsessies achter de rug) zijn.
Er is meer dan koude overwinningen.
Wat romans inderdaad zegt. In mijn vriendengroep - waarin toch serieus veel sport wordt gekeken - weet een enkeling dat er nu gekoerst wordt op de weg. Hooguit als Groenewegen zondag wint dat ze dat dan voorbij zien komen op nu.nl of het sportjournaal, als er niks gewonnen wordt tot aan de omloop heeft niemand dat door. Wat er echt toe doet zijn de Giro, de Tour en de voormalige wereldbekerwedstrijden.
Heeft er iemand de inzage in de kijkcijfers van Eurosport? Ik denk zo maar dat de Giro factor 10 keer zo goed wordt bekeken als de etappe van vandaag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.