Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 76 ... 501 502
S. Morgenstern

Wanneer bijvoorbeeld Van Poppel of Eenkhoorn de komende weken een aantal keer in dienst rijdt van een klimmer, dan betekent dat toch ook niet dat er opeens geen ruimte meer is voor hun ontwikkeling als klassieke sprinter/renner? Waarom moet er dan in het geval van een klimmer die eens ergens zijn steentje bijdraagt aan een overwinning in een sprint altijd zo dramatisch gedaan worden?

Van Poppel wordt er niets slechter van wanneer hij zich eens uitslooft voor een klimmer, Bouwman wordt er niets slechter van wanneer hij zich eens op kop zet voor een sprinter.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dit is dus wat Plugge bedoelt in de podcast. Niet alleen voor het klassement maar ook in de sprints. En dat soms klimmers hun steentje daaraan moeten bijdragen, ja het zij zo net als andersom ook de mannen van het vlakke werk hun aandeel hebben in het voorbereidende werk voor de klimmers.

Mr10B

Daarnaast denk ik dat Kuss hier behoorlijk overschat wordt door Kelderfan omdat hij vorig jaar een rondje op grote hoogte heeft gewonnen zonder serieuze tegenstand. Ik denk dat binnen de ploeg Kuss pas na Roglic, Kruijswijk, Bennett, De Plus en Tolhoek komt. Beetje op vergelijkbare hoogte met Powless, Bouwman en de Tier. Er zijn niet veel ploegen waarbij de 6de klassementsman regelmatig als kopman wordt uitgespeeld én dat diegene daar dan ook nog ondersteuning voor zou krijgen.

Skele

Toch heeft die Tour of Utah bij mij ook wel wat verwachtingen geschept.
Het gemak waarmee hij daar wegpoefte hoef je ook weer niet te onderschatten.

Mr10B

Uiteraard, hij was daar zeker beter dan de concurrentie. Maar daarentegen heeft hij in Europa nog geen enkel klassement überhaupt top 30 gereden in een 2.1 koers of beter. Dus dat er dan sommigen hier van uit gaan dat hij mee gaat doen in dat soort rondes om de winst of top 10 is misschien meer hoop dan echt reële verwachting.

Ter illustratie dit zijn de resultaten van Kuss in rondjes van een week van vorig jaar (buiten Utah)
Ronde van Valencia DNF
Volta Algarve 95ste
Settimana Internazionale 97ste
Ronde van Baskenland DNF
Tour of Alps DNF
California 43ste
Dauphiné 34ste
Guangxi 60ste

S. Morgenstern

Dat zijn voornamelijk koersen in de eerste helft van zijn eerste seizoen op WT-niveau. Hij hoorde na Utah in de eerste helft van de Vuelta natuurlijk wel bij de beste twintig klimmers, dus enige verwacht voor zijn tweede seizoen mag er wel zijn.

Kopmanschap zal er in veel koersen niet in zitten, doordat hij inderdaad nog genoeg betere voor zich heeft en zijn tijdrit niet goed genoeg is. Hij zal zijn kansen desondanks wel krijgen dit seizoen, daarvoor is hij met zijn kwaliteit niet afhankelijk van Utah.

kelderfan

'@Mr10B
Jouw wijsheid is dat Kuss behoorlijk overschat wordt. Die Sepp Kuss heeft aardig wat in de mars, anders had TJV hem niet binnengehaald. Powless komt er nog aan en die is jong genoeg om zoals bij SKY rustig te brengen.
Bouwman en De Tier zijn goede renners bergop maar dan vooral in de ondersteuning, want dat redt je niet alleen met Robert Gesink.
@rahimns
Dat Sepp Kuss met Catalunya en Pays Vasco zwaardere koersen heeft gehad t.o.v. 't vorig seizoen is duidelijk en goed.
Die zie ik ook wel met Bouwman en De Tier naar de TdP afreizen.
Ik ben benieuwd hoe zij dat gaan doen met Bennett in P-N, want dat lijkt niet op de visie dat naast 't Algemeen Klassement en de Sprint ook aanvallend moet worden gereden. Als je dat zo invult kun je Bennett toch beter Catalunya laten rijden.

S. Morgenstern

Bennett is een aanvallende renner..

kelderfan

'@vlek
Bennett als aanvaller? Oh, ja met Grisha Niermann aan 't roer.
Maar wat moet hij doen in P-N met de ondersteuning van Lindeman. Hij valt aan en krijgt helaas panne en geen renner in de buurt. Hopelijk heeft Mike Teunissen goede benen.

Mr10B

"Die Sepp Kuss heeft aardig wat in de mars, anders had TJV hem niet binnengehaald."
Wat is dat voor een onzinredenatie.

Volgens die logica zijn Twan Castelijns, Martijn Keizer, Gijs van Hoecke, Alexey Vermeulen, Marc Goos, Tom van Asbroeck
en Dennis van Winden ook wereldtoppers in spe?

S. Morgenstern

Bennett is een aanvallende renner, dus de ambitie om aanvallend te koersen lijkt me daar niet in gevaar te zijn. Helemaal niet omdat hij na de eerste dagen waarschijnlijk wat achterstand heeft in het klassement, waardoor hij wat ruimte kan krijgen in de laatste ritten.

Mr10B

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat Kuss geen talent heeft maar hij is at best de 6de of 7de in de pikorde bij TJV.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik verwacht ook niet dat er in Parijs-Nice het AK een doel zal zijn, het zal ook daar vooral gaan om etappezeges. Bennett gaat teveel tijd verliezen in die tijdrit van 25km om nog in aanmerking te komen voor een goed klassement.

edit: Het zou kunnen dat Powless nog opgenomen wordt in de selectie van P-N en daar eens mag kijken wat hij in zijn mars heeft.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Mr10B
Quote:"Volgens die logica zijn Twan Castelijns, Martijn Keizer, Gijs van Hoecke, Alexey Vermeulen, Marc Goos, Tom van Asbroeck en Dennis van Winden ook wereldtoppers in spe?"
Nu lig ik in een deuk. Die jongens zijn gehaald in de periode dat er omgebouwd moest worden met helaas te weinig geld.
Met Marc Goos zit je helemaal verkeerd, want die jongen was de knecht in de rol van nu Gesink en hij is door een val helaas van het toneel verdwenen. Maar op zo'n knecht zit TJV nog op te wachten.
@rahimns
Dat is toch 't minste wat Bennett mee mag krijgen in P-N.

achtpuntzes

'@kelderfan
Jij zegt dat Kuss een wereldtopper in spe is omdat TLJ hem gehaald heeft.

Dus als dat de motivatie is dan is iedere aangetrokken renner een topper in spe.

Als je dat niet snapt dan zal je zelf altijd top-reaguurder in spe blijven... :p

kelderfan

'@rahimns
Even serieus. Hoe zit dat met 't trainingskamp 12 - 19 maart die wordt georganiseerd voor 't Vlaamse werk.
Ik verwacht daar toch jongens als Wout Van Aert, Taco van der Hoorn, Amund Jansen, Timo Roosen, Mike Teunissen, Maarten Wynants, Danny van Poppel en toch ook wel een beetje Pascal Eenkhoorn. Nu wordt in die tijd Parijs-Nice en de Tirreno-Adriatico gereden. Dus is mijn vraag is dan. Heeft dat geen invloed op de samenstelling van de betreffende races.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat ligt aan het doel waarmee je naar Parijs-Nice gaat. Powless zou daar voor zichzelf eens kunnen kijken of hij weer een stap heeft kunnen zetten deze winter. Op een of andere manier ligt deze koers het team gewoon niet zo, zelden hebben ze daar iets opzienbarends kunnen laten zien. Vorig jaar dan met Groenewegen een etappe en een paar jaar terug TJ slagter met 2 etappes. Verder kan ik me geen goed klassement herinneren in de afgelopen 10 jaar.

S. Morgenstern

Aangezien ze het hebben gepland tijdens die koersen, zal het wel zijn voor Vlaamse renners die die koersen niet rijden. Ik zou het een beetje gek vinden om er renners te verwachten die tegelijktijd op de rol staan voor een van die WT-rondjes.

kelderfan

'@8.4
Quote: "Jij zegt dat Kuss een wereldtopper in spe is omdat TLJ hem gehaald heeft."
Nee meneer dat zeg ik dus niet. Hij is wel gehaald omdat hij potentie heeft net als Antwan Tolhoek.
Maar TJV heeft dat goed gezien, want Sepp Kuss heeft ook een rondje gewonnen en wel Utah toch.
Roglic moest zich ook nog bewijzen na de winst in de Algarve. Zijn voorganger ene Thomas heeft na 't winnen van dat flutrondje inmiddels de TdF gewonnen. Dat is ook 't plan met Steven Kruijswijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat een aantal van die jongens ook de Strade Bianche zullen rijden en daarna doorgaan op trainingskamp. Mike Teunissen rijdt volgens mij Parijs-Nice dus die zal niet mee op dat trainingskamp gaan. Hetzelfde geldt volgens mij voor Eenkhoorn. Wynants, Taco, Roosen en Hofstede zullen wel met Van Aert meegaan denk ik zo.

Yeez

Roosen niet in p-n?

achtpuntzes

'@Kelderdom
Leet hem eerst maar eens bevestigen in het echte werk aleer we de loftrompet in de hand gaan nemen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevdalen hij staat niet op de shortlist... volgens mij zijn Teunissen en Jansen daar de trein voor Dylan. Het zou kunnen dat Roosen daar ook nog aan wordt toegevoegd, maar ik verwacht eerder Powless of De Tier.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Quote:"Aangezien ze het hebben gepland tijdens die koersen, zal het wel zijn voor Vlaamse renners die die koersen niet rijden. Ik zou het een beetje gek vinden om er renners te verwachten die tegelijktijd op de rol staan voor een van die WT-rondjes."
Dat is ook mijn punt. Je zou verwachten dat zij serieus met dat trainingskamp aan de slag gaan met de renners die daar gaan rijden. Dat Eenkhoorn&Jansen meegaan naar P-N lijkt mij logisch omdat zij een koers hebben moeten missen en ja Mike Teunissen kan daar wel goed uit de voeten; dus die moet zeker mee.

S. Morgenstern

Ze zullen tijdens dat trainingskamp inderdaad serieus aan de slag gaan met de renners die niet in een van de twee WT-rondjes opgesteld staan..

1 2 ... 76 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.