Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 77 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Eenkhoorn en Jansen stonden al op het programma voor die koersen. Heeft niets te maken met het uitvallen de afgelopen periode.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heb even een lijstje gemaakt met een overzicht van de koersen van dit jaar tov vorig jaar.

2018 (niet op het programma voor 2019)
Dubai Tour (2.HC) (Samengevoegd met de UAE tour)
Clasica de Almeria (1.HC)
Settimana Internazionale Coppi e Bartali
Volta Limburg Classic
Scheldeprijs
De Brabantse Pijl - La Flèche Brabanconne
Tour of the Alps
Tour des Fjords  (Samengevoegd met de tour of Norway)
Tour of Slovenia 
Dwars door het Hageland - Aarschot
The Larry H.Miller Tour of Utah
Colorado Classic
Veenendaal-Veenendaal Classic
Grote Prijs Jef Scherens - Rondom Leuven
Tour de l'Eurométropole (nog niet zeker, kan nog op de agenda komen)
Paris - Tours Elite

2019 (niet op het programma voor 2018)
Driedaagse Brugge-De Panne 
4 Jours de Dunkerque
ZLM Tour
Arctic Race of Norway
PostNord Danmark Rundt - Tour of Denmark
Deutschland Tour
Omloop van het Houtland Lichtervelde
Sparkassen Münsterland Giro 

In totaal rijdt TJV 8 koersen minder dan vorig jaar en 10 koersdagen minder dan vorig jaar. Er zijn vooral meer 1 daagse wedstrijden weggevallen.

Yeez

Valt al bij al reuze mee. Waarschijnlijk komt de brabantse pijl er nog wel bij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevdalen Op basis van wat baseer je dat ??

S. Morgenstern

Had Dimitri niet gemeld dat ze daar niet rijden?

Ik zou die afwezigheid ook wel kunnen begrijpen. De Ardennen worden vooral ingevuld door de selectie van de Giro en die groep zal daarvoor op hoogte zitten. De overige renners die er een aardige koers zouden kunnen rijden, zullen dan weer op Baskenland mikken. Ik denk dat ze dan liever ergens anders in investeren, dan in een koers die een beetje tussen wal en schip valt door de andere doelen die ze hebben.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heb het nog eens nagevraagd... antwoord van de ploeg: Onze kalender staat in principe vast. Geen signalen nog van eventuele wijzigingen.

Yeez

Omdat de brabantse pijl nog geen deelnemerlijst met alle ploegen heeft en de ploeg daar al jaren rijdr

S. Morgenstern

Ze hebben hem volgens mij regelmatig overgeslagen.

kelderfan

Wat mij opvalt dat Parijs-Tours niet wordt gereden. Dat is toch een koers, die nog niet eerder is afgevallen.
@rahimns
Kun jij de reden achterhalen, want BP kan want die wordt niet vaak aangedaan, maar Parijs_Tours met nu jongens als Teunissen en Van der Hoorn lijkt mij een gemiste kans. Want hoe kun je zo de 30 zeges benaderen.
Ik denk dat Dylan na de combi TdF en Vuelta volledig uitgewoond is en daarna niet veel meer zal rijden.
Is dat de reden, dat er zoveel is gesneden in het programma?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De afgelopen 2 jaar hebben ze hem gereden, daarvoor een aantal jaar ook niet. In de begin van deze eeuw hebben ze hem meestal wel op het programma gehad.

S. Morgenstern

Van der Hoorn verwachtte je toch ook volledig uitgewoond door de Vuelta?

Parijs-Tours zou ik overigens wel een enigszins opmerkelijke keuze vinden, mochten ze die daadwerkelijk niet rijden. Ik heb echter nog weinig zicht op de eventuele andere plannen die er in die periode zouden zijn, dus mogelijk is er een duidelijke reden voor zo'n keuze. En misschien rijden ze hem wel, dat zien we allemaal wel tegen de tijd dat het rijden van Parijs-Tours relevant wordt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als je even een paar posts teruggaat zie je dat het nog best wel meevalt. 10 koersdagen op een heel jaar is toch niet bijzonder veel. Er is vooral gesneden in het voorjaar, in het najaar rijden ze relatief gezien juist iets meer koersen, mede dan ook natuurlijk omdat ze geen ploeg naar Amerika hoeven te sturen.

@Vlek ze rijden natuurlijk Munsterland (3/10) dit jaar, en La DH Famenne Ardenne Classic (6/10) en Binche (8/10) zijn beide verplaatst op de kalender en edit: Parijs-Tours (13/10) valt daar weer vlak achter. Dan heb je de jongens die in Italie koersen en een deel zal dan al in China zijn. Dus dan is de keuze om Parijs-Tours links te laten liggen verklaarbaar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Is dat dan niet de beloften editie?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sorry, dat was de datum van vorig jaar... het valt dit jaar op de 13e dus daar weer achter. Dan nog is het verklaarbaar dat ze die laten vallen. Ook omdat de ploeg aangeeft er in principe geen aanpassingen van de agenda op stapel staan, en op die agenda staat op dit moment geen Parijs-Tours.

Laatst gewijzigd
xistnc

Maar wat is nu precies de discussie? Bij elke koers die TJV niet rijdt, zal er geroepen worden dat ze a) die wel moeten rijden en b) sowieso te weinig rijden. Elke ratio bij die roeptoeters ontbreekt en elke poging tot rationele argumentatie is zinloos. Ofwel het zijn opportunisten, ofwel het zijn de gekende bashers. Aandoenlijk maar kansloos om ze te proberen te bekeren.

Laatste man

Tour de Alps, Parijs-Tours, Brabantse Pijl, Utah en de Nederlande koersen zijn doodzonde voor de supporters. Vooral die eerste 4 zijn mooie koersen om te zien en passen goed bij de ploeg. Het zal goed afgewogen zijn, maar persoonlijk vind ik het zonde en toch wel betreurenswaardig. Ik kijk meer dan alleen de Tour.

Burn

'@xistnc

Maar wat is nu precies de discussie? Elke ratio bij de TJV supporters ontbreekt en elke poging tot rationele argumentatie is zinloos. Ofwel het zijn opportunisten, ofwel het zijn de gekende fans. Aandoenlijk maar kansloos om ze te proberen te bekeren.

kelderfan

"Van der Hoorn verwachtte je toch ook volledig uitgewoond door de Vuelta?"
Eigenlijk verwacht ik van der Hoorn niet in de Vuelta en je hebt zelf gezegd, dat geschuif met knechten kan gebeuren.
Ik denk toch dat Antwan Tolhoek daar gaat rijden en dat was ok jou idee.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc de discussie gaat denk ik vooral over het feit dat ze dit jaar minder koersen rijden dan afgelopen jaar. Het komt mijns inziens vooral doordat het programma van de 3 kopmannen Kruijswijk in mindere mate maar vooral die van Roglic en Groenewegen anders zijn dan de afgelopen 2 jaar. Daarnaast is er voor het eerst sinds een paar jaar weer focus op de klassiekers maar dan wel met een relatief jonge groep en daar hebben ze het programma dus op aangepast en dat gaat voor nu ten koste van een aantal koersen waarin ze de afgelopen jaren zichtbaar waren. Dat is blijkbaar voor veel volgers even wennen.

S. Morgenstern

Van der Hoorn gaan ze sowieso niet vervangen met Tolhoek. Eventuele tegenslag van Van der Hoorn zal een vergelijkbare renner door doen schuiven; iemand die zijn rol over kan nemen.

kelderfan

2019 (niet op het programma voor 2018)
Driedaagse Brugge-De Panne
4 Jours de Dunkerque
ZLM Tour
Arctic Race of Norway
PostNord Danmark Rundt – Tour of Denmark
Deutschland Tour
Omloop van het Houtland Lichtervelde
Sparkassen Münsterland Giro
Cyclingfever en de eigen site benoemen ook Eschborn-Frankfurt 2019

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hij staat weer niet op PCS en ook niet op de lijst die ik van Dimitri gehad heb. Dus dat moet ik even gaan uitzoeken... denk haast dat het een foutje is.

edit: moet wel een foutje zijn, het is een U23 koers.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Het is in ieder geval een 1UWT en geen U23. Vorig jaar was dat 1 van 2 UWT's die niet waren opgenomen in 't programma.

Romāns Vainšteins

Niemand die denkt dat de WT-startplicht zo drukt op het programma ? Ik wel namelijk

kelderfan

Daan Olivier is met Sepp Kuss en Taco van der Hoorn aan 't trainen quote:"Started the final week of training before the Ruta del Sol with a Tour du Montseny."
Ik denk dan, dat Taco mee gaat naar de Ruta.

1 2 ... 77 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.