'@RV. ik dacht dat gisteravond ook al.
Maar bij TJV ook de wens om nu als grotere belangrijke ploeg in de zgn. topwedstrijden van WT mee te strijden.
Daarnaast vooral bij kleine wedstrijden de keuze te laten afhangen van etappe/klim koersen , grotere kans op scoren (bijv. Noorwegen, ZLM ) en uiteraard tussen de vele hoogtestages als voorbereiding voor de enkele hele grote doelen.
Ik denk dat de WT-koersen en de huidige selectie goed op elkaar aansluiten, dus dat het wel mee valt met de druk op het programma. Ik denk dat ze weinig tot geen WT-koersen hebben waar ze het starten in de negatieve zin als plicht zullen ervaren.
Het een heeft uiteraard met het ander te maken (de selectie is enigszins aangepast op de WT-kalender en niet andersom), maar daarmee zie ik nog geen situatie waarin koersen die ze eigenlijk graag zouden willen rijden in het gedrang komen. De koersen die het ene jaar afvallen, of er weer eens bijkomen lijken me allemaal geen onmisbare koersen.
'@ Simplex > De toenemende noodzaak om veel hoogtestages te doen is zeker ook een bom onder al die WT-startplicht aan het worden ja. Wat wel wat belooft voor Roglic en Kruijswijk trouwens, als ze het voor elkaar krijgen om langer op de bergen te blijven dan de rest. Zou me niks verbazen als de Tour top 10 na de kerstkalkoen 2029 richting Andes trekken om daar pas 2 weken vd tourstart 2030 vanaf te komen. Ik voorzie moeilijkheden daar.
Gezien het parcours zou hij daar best veel steun kunnen hebben van Eenkhoorn en Teunissen, echt heel veel hooggebergte krijgen ze daar niet voor hun kiezen. En gezien de tijdrit van 25km zie ik ook geen echt klassement weggelegd voor Bennett. Denk dat ze daar eerder voor een mooie etappeuitslag gaan dan voor een top 10 klassering. Maar je hebt een bron voor Wynants zijn deelname ??
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.