Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 79 ... 501 502
Diever

Had ik in dit forum niet gelezen dat Bennett zou worden geopereerd aan zijn steken in de zij ofzo iets na de TDU in Australië? Is daar iets over bekend of haal ik me dingen in mijn hoofd?

wieler4live

Ik meen mij te herinderen dat powless bij zijn komst heeft aangegeven dat het hem leuk lijkt om de klassiekers ook te rijden en te kijken hoe ver hij daar kan komen. Hij wilde zich niet blind staren op het worden van een klassements renner.

Al zie ik het niet zo zitten hij is een licht mannetje met een zeer goede tijdrit.

tijdrit.https://www.wielerflits.nl/nieuws/neilson-powless-wil-zich-in-klassiekers-ontwikkelen-als-ronderenner/

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Powless sprak vorig jaar nog ergens zijn interesse uit naar de Vlaamse koersen. Wanneer hij in die week geen andere koersen heeft staan, dan zou je hem toch prima in Kuurne uit kunnen proberen?

Powless is sowieso een renner die zijn terrein nog moet vinden. Hij kan alles redelijk, maar een specialiteit heeft hij niet (hij is sowieso geen echte klimmer). Ik denk zelf dat hij de meeste potentie heeft voor heuvelachtige eendagkoersen en rittenjagen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@jvh93 rustig aan maar. Ik zdg toch hij is 3e reserve achter Jansen en Lindeman. Waarschijnlijk 1 vd weinigen die dan vrij is en die wordt dan op de lijst gezet.

Poeksel

Kuurne (volgens de website):

GROENEWEGEN Dylan (NED)
JANSEN Amund (NOR)
VAN DER HOORN Taco (NED)
LINDEMAN Bert-Jan (NED)
VAN POPPEL Danny (NED)
ROOSEN Timo (NED)
WYNANTS Maarten (BEL)

Twee sprinters dus. Wat zou het plan zijn? Van Poppel vrije rol, maar in principe inzetten op een sprint met Dylan?

Laatst gewijzigd
kelderfan

"En hoe vaak denk je dat het ‘Bennett moet het weer helemaal alleen doen’-riedeltje nog voorbij kan komen voor die tijd?"
Ja, jouw riedeltje vind ik altijd aardig om te lezen. Vorig jaar was 't om te huilen met dat riedeltje over Parijs-Nice.
Je hebt een paar ritten om dankbaar gebruik te maken van Lindeman, maar de laatste dagen als 't omhoog gaat, dan mag Bennett zich aansluiten bij de treintjes van Movistar en Mitchelton-Scott.
In jouw riedeltje heeft een klimkopman geen ondersteuning nodig, want hij moet 't toch alleen klaarmaken en bij de sprintkopman moeten er 't liefst 5 man mee, want die kan zonder trein niks klaarmaken, behalve dan Dylan.

kelderfan

"Maar je hebt een bron voor Wynants zijn deelname ?" Een vraagteken is denkelijk wel genoeg hoor.
Ja, de eigen site geeft aan dat Wynants Parijs-Nice gaat doen.

S. Morgenstern

Ik vind het prima wanneer je zelf een tunnelvisie rond de klimmers wilt cultiveren, maar projecteer het tegendeel alsjeblieft niet op mijn tegengas.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Daar begin je weer. 1) riedeltje 2) tunnelvisie.
Want je gaat er gewoon weer aan voorbij, dat de ploegensamenstelling van Parijs-Nice kennelijk alleen maar voor de sprint is samengesteld. Vorig jaar mocht Gesink 't alleen doen en nu dit jaar is Bennett de klos, want anders kan 't niet zien. Powless mag reserve zijn in de Omloop en daar zal hij blij mee zijn.

S. Morgenstern

Ik ga die discussie niet voor de derde keer voeren.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Powless rijdt als het goed is de Strade Bianche

kelderfan

Op zich heeft Powless een prima programma.
Algarve, Strade, Remo, Pays Vasco, Romandië, Dauphine, Tour de Pologne en de Vuelta; dus met 4 WT-rondjes en 1 GT heeft hij een prima programma om zich verder te ontwikkelen. Verrassend is wel geen ToC.
Het ging mij ook niet speciaal om Powless. Ik had naast Bennett graag een 2e.klimmer gezien in Parijs-Nice.

S. Morgenstern

Genoeg mooie koersen dus voor Powless. Ik had er zelf nog wel graag een heuvelklassieker tussen gezien, om de potentie in eendagskoersen eens te testen, maar op zich ook prima om dat alleen aan het begin en eind van het seizoen te doen.

Netraam

'@vlek
Powless moet inderdaad zijn specialiteit een beetje vinden. In hoeverre denk je dat dat een Amerikaans ding is? Ik weet niet of het aan hun systeem ligt (college sports vaak), maar veel Amerikaanse profs kunnen in mijn opinie redelijk een heuvel over, redelijk aankomen, een redelijke tijdrit rijden, zonder echt een specialiteit te hebben.
Dan denk ik vooral aan de huidige lichting met Howes, Reijnen, Warbasse, Bookwalter en ook een beetje Powless.

S. Morgenstern

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Het gebrek aan goede sprinters, gezien het type koersen dat ze daar veel hebben, is ook wel opmerkelijk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat Powless geen klimmer is, klopt ook niet helemaal, want zijn laatste 1,2 met Sepp Kuss moest hij Mt. Nebo bedwingen en dat is toch een bergje van 2852m. Maar ik denk ook dat hij 't goed gaat doen in de Waalse klassiekers en AGR.

S. Morgenstern

In een sprint toch? Dan moet hij ook wel een sprinter zijn..

kelderfan

Wat heb jij met sprinters? Naast de sprinters {Dylan} heb je ook snelle mannen. {Mike} {Pascal};)

S. Morgenstern

En naast klimmers heb je dus renners die redelijk omhoog rijden..

kelderfan

Van die redelijke heb je een peloton vol.;)

ghostwriter

Ik vind het vreemd dat ze Powless niet meer eendaagse heuvelwedstrijden laten rijden. In dat soort wedstrijden maakte hij ook als beloften het meeste indruk.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat bevreemdt mij ook wel, maar ook dat hij de ToC niet gaat rijden volgens zijn programma.
Hij zou AGR en WP kunnen doen en dan door naar Romandië.
Verder heeft hij wel een goed programma gekregen.
Maar de hoogtestage is klaar voor Kruijswijk, Roglic, De Plus en Tolhoek. Ik ben benieuwd naar Kruijswijk en Tolhoek in de Ruta en naar Roglic en De Plus in de nieuwe UAE-Tour.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Denk dat de Powless en de ploegleiding wel weten wat ze doen en wat de achterliggende gedachte is achter zijn programma. Verder is ook het programma wat op de site staat weer gekoppeld aan de database van PCS en hoeft dus niet 100% te kloppen. En waarom zou het vreemd zijn dat hij TOC niet rijdt, alleen omdat hij een Amerikaan is. Hij is onlangs juist naar Girona verhuisd om vooral in Europa te gaan koersen, denk juist dat het beter is dat hij meer hier koerst dan weer in Amerika.

kelderfan

Wat is erop tegen, dat hij de ToC in zijn programma opneemt, want hij komt uit de regio. En 't zal zijn Europese programma echt niet in de weg te staan.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar denkt hij en de ploeg daar dit jaar anders over en dat is wel begrijpelijk toch, als je als Amerikaan wilt slagen in Europa moet je zoveel mogelijk Europese koersen rijden en blijkbaar is daarom de toc uit zijn programma gebleven, ik zie dat niet als een probleem.

1 2 ... 79 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.