Selecties staan in de vooruitblikken op de tjv-website. Deze wijkt dus op 1 plek af:
Volta:
Groenewegen
Roosen
Teunissen
Jansen
Van der Hoorn
Wynants
Powless
Ruta:
Kruijswijk
Tolhoek
Olivier
Kuss
Vingegaard
Van Poppel
Eenkhoorn (ipv De Tier)
UAE:
Roglic
De Plus
Bouwman
Van Emden
Martin
Martens
Leezer
'@Kelderfan blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om dit jaar toch te kijken of het rondewerk wat voor hem is. Wij zijn niet bij de besprekingen in december geweest. Het enige wat ik weet dat er samen met de jonge renners wordt gekeken waar hun kracht ligt en dat te ontdekken. Uit het programma wat hij nu (blijkbaar) rijdt kan je opmaken dat hij toch wilt ontdekken of er een ronderenner in zit. En mocht dat dus er niet inzitten gaan ze wel weer iets anders proberen denk ik zo...
Ze sturen trouwens een pittig sterke ploeg voor de ploegentijdrit naar de UAE tour. Roglic prima tijdrijder, Van Emden en Martin de grote motoren en ook Leezer schijnt heel goed uit de verf te komen in de ploegentijdrit. Daarnaast nog de Plus en Bouwman die ook aardig tijd kunnen rijden. Daar zouden ze toch wel om de overwinning mee moeten doen (op papier althans)
Ik ben benieuwd of van Poppel nog aan sprinten toekomt in de Ruta del Sol. Samen met Trentin zijn zij wel de snelste mannen van het peloton. Vorig jaar werd er nog 2x keer gesprint, maar als ik zo snel even naar het parcours kijk zijn de finishes waarschijnlijk te zwaar voor van Poppel. Wat denken jullie?
Powless heeft zelf meermaals aangegeven dat hij ondanks dat iedereen hem ziet als ronderenner hij toch ook graag van het klassieke voorjaar wil proeven.
Blijkbaar gunt de ploeg hem de tijd en de kans om met zijn wensen ook iets te doen vooraleenr hij definitief een bepaalde rol krijgt toebedeeld, daar is niks geks aan
'@Randomwielerliefhebber de meeste filmpjes (zeker die van afgelopen jaar) waren best prima te pruimen, ik vond alleen die van Tony Martin onlangs echt heel slecht. Maar deze podcast is absoluut een aanwinst, prima vragensteller (Bart Hazen) inderdaad en de inhoud is echt prima. Stef is een prima co-host en een goede aanvulling, top dat de ploeg voor hem op dat vlak een rol heeft gevonden binnen de ploeg.
Ja, dat is echt groot nadeel van het gekozen systeem van meer trainen en minder aantal wedstrijden.
Dat De Tier is afgevallen is een gelukje voor Pascal Eenkhoorn.
Het is voor Floris te hopen, dat er dan weer iemand moet afzeggen voor bijv. KBK.
Ik denk dat 't team dat volgend seizoen toch anders zou moeten oplossen en zeker in 't begin van 't seizoen.
Want nu moet Floris Strade en door naar Catalunya zonder voorbereidende koers.
Is dat dan echt zo'n grote ramp... je moet toch ergens beginnen. Als je ziek wordt aan het begin van het seizoen is het jammer maar dan pak je het gewoon daarna maar weer op. En Kuurne is natuurlijk nooit een optie ook al valt daar iemand uit. Vorig jaar zou hij hetzelfde probleem gehad hebben... je kan moeilijk alleen extra koersen plannen voor het geval er renners wegvallen in een eerdere voorbereidingskoers.
Je begrijpt 't kennelijk niet. Dus nog een keer dan.
Door het verminderen van het aantal voorbereidingskoersen wordt 't opstellen van renners een stuk lastiger.
Bij de KBK zijn er zelfs 3 renners reserve Jansen, Lindeman en Powless. Gelukkig kan Pascal invallen bij de Ruta.
Het is geen ramp maar die jonge renners hebben die voorbereidingskoersen juist nodig.
Vorig seizoen ging 't juist goed omdat er voldoende koersen waren, behalve dan 't Vlaamse dan, maar daar zijn de nodige versterkingen voor gehaald.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.