Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 81 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In deze fase van het seizoen waren er vorig jaar niet veel meer koersen. Alleen Almeria was extra. En de 3 reserves zijn er altijd, dat is ook normaal. Het ene moment is bij jou de selectie te klein en dan zijn er weer wedstrijden te weinig. Er kan altijd zo zijn dat renners ziek worden of om andere redenen wegvallen. En dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Dat jij vindt dat er te weinig wedstrijden zijn is jammer maar ze zullen er bij de ploeg toch wel over nagedacht hebben. Nog steeds valt het in vergelijking met vorig jaar best mee en scheelt het in koersdagen over het hele jaar niet eens zo heel veel. Maar ze kiezen blijkbaar voor een iets rustigere seizoensopbouw met wat meer koersen in het najaar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hebben we het nu werkelijk over een knecht die door ziekte zijn twee geplande in februari mist, alsof dat een serieus probleem is ten gevolge van een programma waarin te weinig koersen zijn opgenomen!? Een knecht die twee voorbereidingskoersen in februari mist...

Dit is werkelijk de enige plek waar zoiets meer dan drie serieuze zinnen op kan leveren. Blijft een vermakelijk rariteitenkabinet..

Laatst gewijzigd
user26799

'@vlek
2 opmerkingen graag over je post...
- De Tier was klaar om de Ruta te rijden; door snel in te grijpen was er weinig verlies aan forme; de niet-aanduiding heeft dus niets met ziekte te maken...
- ik betreur je zin ""hebben we het nu over een knecht..."; dat komt vrij denigrerend over maar ik neem graag aan dat het niet de bedoeling was ... In het moderne wielrennen is een goede knecht onmisbaar voor het succes van de patron !

S. Morgenstern

Goede knechten zijn inderdaad onmisbaar. Ik vind het echter onzinnig om als buitenstaanders een serieuze discussie te voeren over de extra voorbereidingskoersen die zo'n renner nodig zou hebben. De Tier kan straks zijn werk echt wel weer doen, ook met wat koersen minder in de benen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Andalusie aan het kijken. Eenkhoorn zet kruijswijk en danny van poppel heel goed af als het breekt!

Yeez

Valt me op dat heel de ploeg in andalusie erg sterk is. Kruijswijk kuss van poppel en eenkhoorn lijken me erg sterk al!

S. Morgenstern

Eenkhoorn en vooral Van Poppel vandaag meteen belangrijk voor een Kruijswijk die zelf ook een hele scherpe indruk maakte. Hij lijkt me voor het podium redelijk onderweg. Winnen van een rit zal lastig blijven.

Tolhoek en Kuss konden een beetje hun eigen weg zoeken zo te zien. Die eerste staat er meteen weer goed na een lastige winter, van Kuss moeten we voorlopig nog maar geen wonderen verwachten.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek uitgerekend jij die Kuss veroordeeld tot geen wonderen na zo’n muur?

S. Morgenstern

Veroordeeld tot geen wonderen? Uitgerekend ik?

Yeez

'@vlek je zegt van Kuss mogen we nog geen wonderen verwachten? Dat baseer je op deze muur?

S. Morgenstern

Vandaag bevestigt inderdaad dat hijgerige verwachten rond Kuss beter wat getemperd worden. Daarmee is deze muur niet het enige waar wat realiteitszin op gebaseerd zou moeten zijn, maar voor dit moment was het wel de aanleiding om het weer eens te onderstrepen.

Yeez

'@vlek voor mij zegt dit niks tov echte beklimmingen. Dit is een specialiteit, al laten Kruijswijk en Tolhoek het wel zien, terwijl dit ook zeker niet hen specialiteiten zijn.

S. Morgenstern

Zo'n testje op een muur kan je altijd meer vertellen dan niets. Het vertelt in het geval van Kruijswijk bijvoorbeeld dat hij al heel scherp aan het rijden is en dat Tolhoek goed uit de winter is gekomen en meteen verder lijkt te gaan waar hij vorig jaar is gebleven. Het rijden van Kuss vertelt dan weer dat hij nog niet op een niveau zit waarmee je van hem kan verwachten dat hij regelmatig iets in de buurt van de topvorm van afgelopen zomer gaat laten zien. Die heeft gewoon nog wat tijd nodig om te groeien (wat enige realiteitszin vraagt van de volgers hier) en kan nog niet naast Tolhoek geschaard worden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Overigens is Vingegaard ziek.

@vlek tolhoek staat ook zeker hoger dan Kuss en de vorm van Kuss zal nog zeker groeien, maar ik denk dat dit geen indicatie voor de langere beklimmingen is. Wel dat de vorm nog beter kan

S. Morgenstern

Ik heb het over de algemene verwachtingen rond en de vorm en basisniveau van Kuss, niet over hetgeen hij specifiek op langere beklimmingen eventueel zou kunnen laten zien dit seizoen.

Yeez

Harde val in Algarve. Volgensmij gingen groenewegen en vooral Roosen hard tegen de grond. Teunissen en jansen leken met de schrik vrij te komen

kelderfan

'@vlek
Je vergeet voor 't gemak weer dat Kruijswijk en Tolhoek getraind hebben op Tenerife voor een hoogtestage.
Maar jij als betweter weet weer beter natuurlijk.
on:
shit dat Groenewegen wederom door een valpartij niet mee kan doen met de sprint. Fabio de lachende derde.
Gelukkig Powless wel bij de les met een toptien.
Krijswijk en Tolhoek lijken de stage goed te hebben doorstaan met een 5e. en 9e. stek.

S. Morgenstern

Ik heb geen idee welk punt je wil maken.

Het gegeven dat Tolhoek mee was op hoogtestage, lijkt me enkel te onderstrepen dat de verwachtingen wat hem betreft wat hoger mogen liggen.

kelderfan

"Tolhoek en Kuss konden een beetje hun eigen weg zoeken zo te zien. Die eerste staat er meteen weer goed na een lastige winter, van Kuss moeten we voorlopig nog maar geen wonderen verwachten."
Het is voor de heren de 1e. koers van 't seizoen en jij begint weer over wonderen.

S. Morgenstern

Ik wil daarmee dus een punt maken over de verwachtingen rond Kuss. Volgens mij heb ik dat voldoende toegelicht daarna en lijkt het me weinig aanstootgevend. Ik zie ook niet wat nu precies jouw probleem is met die opmerkingen.

kelderfan

Dat je op dit moment meer mag verwachten van Kruijswijk en Tolhoek lijkt mij inderdaad juist, maar dat je voorlopig niets van Kuss verwacht slaat op?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sepp heeft de afgelopen weken toch niet stil gezeten, dat hij niet mee was op een door de ploeg georganiseerde hoogtestage betekent toch niet dat hij niets heeft gedaan. Dan is alleen de vraag met wat voor opdracht is hij naar deze koers gestuurd en voert hij dat goed uit, op basis van zijn uitslagen kan je in principe geen conclusies trekken. Het enige wat vast te stellen is dat Tolhoek al een hoog niveau heeft (ondanks zijn gemiste trainingsarbeid) en dat hij hoger in de pikorde staat. De enige die echt kunnen vaststellen of Kuss zijn opdrachten goed uitgevoerd heeft is de ploegleiding. Als hij de opdracht heeft gekregen om geen onnodige energie te verspillen op deze aankomst dan zegt de uitslag dus niets.

S. Morgenstern

dat je voorlopig niets van Kuss verwacht slaat op?

Waarom zou ik me moeten verantwoorden voor dingen die ik nooit heb gezegd?

@rahimns; Kruijswijk, Tolhoek en Kuss konden vandaag alle drie kijken hoever ze konden komen op deze aankomst (Maassen geeft aan dat ze door de rest van de ploeg goed vooraan afgezet moesten worden). Kuss zat de laatste kilometers steeds redelijk in de buurt van Kruijswijk, die zelf constant op de eerste rijen zat. Hij zakte er op de klim echter een beetje doorheen. Niets mis mee wat mij betreft, maar natuurlijk ook niet iets wat hem vooruit hebt in de pikorde.

Laatst gewijzigd
Fanny

Even de interessante video bekeken op TJV over de windtunneltest met als interviewer Stef Clement.

Daaruit blijkt dat Van Emden ook de Tirreno Adriatico gaat rijden om volgens Heijboer wat goed te maken in de ITT.

Dat wordt dus een zeer sterke TTT ploeg met nmm echte winstkansen tov de concurrentie met als renners Roglic, Gesink, Bouwman, Martin, Van Emden en de Plus.
Dan zal Martens denk ik niet de TA rijden (zie opsomming op de 1e pagina).

Fanny

Mooi en interessant verhaal in de Gelderlander over het komende wielerseizoen 2019 voor de Gelderse wielrenners Jakobsen, Van Baarle en de TJV renners Gesink en Bouwman.

https://www.gelderlander.nl/sport/gelderse-renners-gaan-in-2019-voor-giro-zege-klassiekerwinst-en-sprintsucces~a5c987bf3/

Bouwman start dus nu ook in de WT koers Tour de Suisse (in een vrije rol) naast de Tour of Denmark (kopman), de Tour of Germany en de Tour of Brittain.
Hij mag dus dit jaar, naast het rijden de in vele WT koersen als knecht na de Giro wat meer zijn eigen koers rijden door voor zijn eigen kansen te gaan indien hij dan in een goede vorm is.

1 2 ... 81 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.