Quote: 'Nee, dit was het voor deze rondjes.' Dit is echt compleet onzin wat je hier nu zegt.
Danny van Poppel heeft nog 1/2 sprintkansen in de Ruta del Sol. Morgen weet ik niet 100% zeker of hij het gaat overleven. En Steven Kruijswijk wordt ook gewoon keurig vierde in het algemeen klassement. In de Ronde van de Algarve heeft Dylan Groenewegen ook nog een kans morgen in de sprint en Neilson Powless wordt waarschijnlijk of gewoon netjes zevende of achtste in het algemeen klassement.
Kaartje etappe van morgen: https://www.procyclingstats.com/images/profiles/ap/de/ruta-del-sol-2019-stage-4-profile-cb365d79a8.jpg
Te zwaar voor Van Poppel lijkt me. Er kan ook nog best wel wat gebeuren in het klassement. Voor Kruijswijk wel jammer dat het eindigt in een afdaling.
De laatste etappe heeft een licht oplopende finish, dat zal Van Poppel niet erg vinden.
'@Poeksel
Je hebt misschien wel gelijk, dat het morgen in de Ruta te moeilijk gaat zijn voor Danny van Poppel.
Hij heeft wel in laatste Vuelta laten zien, dat hij meerdere bergjes in een rit goed aankon.
Wat mij betreft zou hij een betere kandidaat zijn voor de komende Vuelta dan zijn collega Dylan.
'@ghostwriter
Ik denk dat Astana de koers hard gaat maken zeker op de klim naar de Alto de Hazallanas. Dan lijkt 't mij verstandiger om Tolhoek bij Kruijswijk te houden, want dan kunnen zij met Astana meedoen. Is Sepp Kuss niet de man om vandaag zijn benen te testen door vroeg in de aanval te gaan en zo een brug te slaan voor Tolhoek en Kruijswijk.
Anderzijds is Sepp Kuss een goede daler.
'@kelderfan
Waarom passief koersen en wachten op wat Astana gaat doen? Het is voor Kruijswijk de eerste koers van het jaar. Laat hem lekker alles op niets zetten en echt voor de overwinning proberen te gaan met een aanval. Dat zet dan ook meteen de toon voor hoe Jumbo-Visma dit jaar wil koersen.
Ja dat is niet goed dan van Daan Olivier. Die had toch plannen, maar het zit hem niet mee.
Het is zeker jammer dat Tolhoek niet bij Kruijswijk kon blijven door val en lekke band.
Dat zie je nu dat sommige renners met koersen beter worden zoals Sepp Kuss en ook jammer dat Floris De Tier 't niet gehaald heeft.
Die Jonas is goed op weg. Je mag natuurlijk niet te veel verwachten en daarom had de Settimana een vervolg geweest.
Het is goed dat hij zich heeft laten zien.
Ik denk dat (AK)klimmers toch echt steeds meer richting de stages zullen trekken. 'Koershardheid' is voor hen ook een totaal ander begrip dan sprinters + hun treinen, aanvallers of klassieke renners (die het allemaal meer nodig hebben om verschillende redenen) . Zou me niks verbazen mochten de echte klimmers binnen een paar jaar 50 koersdagen hebben en de rest vd tijd op bergtoppen bivakkeren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.