Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 95 ... 501 502
S. Morgenstern

Of dat komt omdat een aantal renners bij Groenewegen moesten blijven of dat zij nog niet sterk genoeg zijn is natuurlijk niet duidelijk.

Wanneer jij over een verkeerde tactiek wil spreken, dan zou dat dus wel duidelijk moeten zijn.

kelderfan

Ja omdat ik ervan uitga, dat het gaat om alle ballen op Dylan Groenewegen. Wat denk jij dan.

S. Morgenstern

Van Poppel kon toch exact doen wat jij ook vooraf als logische tactiek had bestempeld? Dat maakt op zichzelf al dat je niet kunt spreken van 'alle ballen op Groenewegen'. Het feit dat het Van der Hoorn op de Kwaremont niet lukte om mee te zitten, verandert daar niets aan.

ti-raleigh

'@xistnc
Het nu afdoen als een geintje, tjonge das flauw.
@ghostwriter
Prima, als dat de tactiek is. Niks mis mee. Alleen doet de naam wolfpack ook anders vermoeden. Ongelukkig gekozen dus wat mij betreft.

Rawolf

Wat is er nu vandaag misgegaan dat de trollen moeten komen? Tactisch geen grote blunders gewoon goede koers gereden en met net wat meer hulp/geluk win je hier en nu dus net niet

S. Morgenstern

Ongelukkig gekozen dus wat mij betreft.

In hoeverre is het dan een gekozen naam? Wanneer is die term überhaupt in een serieuze context gevallen?

"We gaan resultaat proberen te rijden met een soort vriendenploeg. Wolfpack-light noemden ze het al.”

Deze quote in een interview van Teunissen is het enige wat ik rond die term kan vinden. Beetje sneu om daar nu alinea's aan te wijden alsof het een naam is die ze zelf veelvuldig hebben gepushed.

Laatst gewijzigd
user27060

Die Wolfpack light is toch gewoon een intern dingetje, een grapje, iets om de klassieke bende mee te motiveren... Helemaal niet nodig om ze daar nu zwaar op te pakken. Het is een nieuwe, jonge kern waarmee ze gaan bouwen en dit was hun eerste koersweekend. Zo slecht was het niet.

Van Aert en Eenkhoorn trainden vandaag 6u op het parcours van de Amstel. Allesbehalve een rustdagje daags na de Omloop. Ze nemen het serieus.

Van Aert lijkt me sowieso het grootste wapen van Jumbo in de klassiekers. Hij rijdt echter enkel eendagskoersen dit voorjaar. Zou het niet interessanter en beter voor zijn opbouw zijn als hij ook een rittenkoers (Parijs-Nice?) deed?

ti-raleigh

Doe nou niet of ik sneu ben met je duizenden diepgravende herhalingsposten tegen 1 persoon hier gericht. Als je zo'n term nodig hebt om je eigen woorden kracht bij te zetten.....tja.

S. Morgenstern

Ik had inderdaad ook zonder die term gekund, om de onzinnigheid van het gezeur over 'Wolfpack-light' te benadrukken. Ik vind de kwalificatie hier echter gewoon op zijn plaats. Dat hij mogelijk ook op mezelf van toepassing kan zijn, zal best, maar maakt voor deze kwestie verder geen verschil.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Zo kelderfan, sla je weer eens de plank mis.

TLJCAMPS

Toch jammer dat TJV het met 2 man minder heeft moeten doen vandaag. Waren zeker handig om de kopgroep/Jungels terug te halen. Hopen voor Timo Roosen dat hij spoedig hersteld en voor Bert-Jan Lindeman, tja wat moet je daar nou over zeggen. Volgens mij moest ie voor de live-uitzending er al af...

S. Morgenstern

De uitzending begon met de beklimming van de Kwaremont. Althans, nadat ze eerst wat beelden uit de eerste uren hadden laten zien, waarin Lindeman constant bij de eerste van het peloton te zien was. Wanneer je werkelijk denkt dat de eerste knecht van zo'n selectie die de koers (mede) moet dragen, na de Kwaremont nog in beeld zal komen, dan onderschat je het werk dat zo'n knecht moet verzetten. Zeker met de omstandigheden van vandaag.

TLJCAMPS

Had in ieder geval verwacht dat hij op 100KM van de finish er nog bij zou zitten.

S. Morgenstern

Waarom? Degenen die in de eerste uren kopwerk hebben gedaan, zijn in de heuvelzones van deze koersen zelden tot nooit relevant voor het koersverloop.

ti-raleigh

'@ jeff
Ik denk niet dat het terecht is om van Van Aert zo veel e verwachten. Hij zal eerst zelfvertrouwen moeten tanken. Hij heeft een roerig half jaar achter de rug met rechtszaken en niet kunnen winnen in de blubber van VDP.
@ vlek
Ik ben blij dat je de term wolfpack net zo onzinnig vindt als ik. Ik dacht ff dat ik je door miscommunicatie verkeerd had ingeschat.

TLJCAMPS

Ja oke, maar ik zie liever in zo'n koers een Pascal Eenkhoorn ofzo. Maar goed zo dramatisch was dit openingsweekend nou ook weer niet. Op naar volgend weekend met Strade Bianche en Parijs-Nice. Ik verwacht wel wat van Van Aert in Strade Bianche. Antwan Tolhoek zie ik ook nog wel verrassen daar. Voor Parijs-Nice verwacht ik dat Groenewegen 2/3 etappes wint en George Bennett rijdt een top-10 klassering zonder speciale uitslagen. Groenewegen heeft wel een serieuze kans voor 2/3 overwinningen, qua sprinters staan tot nu toe op de startlijst: Ewan, Colbrelli, Sam Bennett, Démare, Jakobsen, Cavendish, Kristoff, Degenkolb, Greipel, Laporte en Coquard. De enige echte uitdagers van Groenewegen zullen Démare en Jakobsen zijn denk ik. Goeie oude Cav natuurlijk ook nooit afschrijven maar die heeft zijn beste tijd toch wel gehad denk ik.

Laatst gewijzigd
user27060

'@ti-raleigh
Ik verwacht niet dat Van Aert dit jaar klassiekers wint hoor. Ik hou er zelfs rekening mee dat het dit voorjaar net íets minder kan zijn dan vorig jaar; gezien de voorgeschiedenis. Maar zelfs dan denk ik dat hij voor Jumbo de man is die het hoogst kan finishen in de topklassiekers. En dan stel ik me de vraag of Parijs-Nice geen betere optie was in zn voorbereiding.

xistnc

Als geintje is de term Wolfpack LIGHT helemaal niet onzinnig. Als je het serieus neemt én als je de essentie van LIGHT niet begrijpt, ja, dan wel. Maar dan denk ik dat je meer baat hebt bij een goede therapeut dan bij een discussie op dit forum.

kelderfan

'@Jeff
Eens dat Wout van Aert het grootste wapen zal zijn in de Vlaamse klassiekers. Ik hoop dat Mike Teunissen kan aansluiten en Danny van Poppel heeft ook stappen gemaakt, maar moet wat minder met zijn krachten smijten.
Goed dat hij met Pascal Eenkhoorn de AGR heeft verkend.
Het zal in de Strade duidelijk worden hoe Wout er voor staat.

ghostwriter

Van Aert is een aantal kilo zwaarder dan een jaar geleden en ik verwacht dan ook minder van hem in de Strade Bianche.

ti-raleigh

'@xistnc
Iets met mosterd en maaltijd.

kelderfan

Kennelijk heeft Wout Van Aert getraind op het parcours van de Amstel. Daarbij zal zijn gewicht wel afnemen, denk ik.

S. Morgenstern

Door de zwaartekracht op dat parcours?

Volgens mij is er inderdaad gesproken over toegenomen spiermassa, waardoor hij nu zwaarder staat dan in het verleden, waardoor een koers als Strade niet direct de meest bruikbare graadmeter zal zijn.

kelderfan

Dat maak jij er nu van. Als het een zware koers wordt dan heb je toch meer aan spiermassa.
Ik denk, dat als Wout goed is, dat je dat goed kunt zien in de Strade. Ik ben ook benieuwd hoe lichtgewicht Tolhoek het gaat doen.

S. Morgenstern

Ik denk dat een renner van zijn postuur alleen in absolute topvorm boven komt drijven op dat parcours en het lijkt me wat onrealistisch om dat op dit moment van Van Aert te verwachten.

Een zware koers is overigens een kwalificatie die op kan gaan voor allerlei type koersen, waarin je zeker niet in alle gevallen veel hebt aan je spiermassa. Koersen met veel hoogtemeters kun je bijvoorbeeld beter met wat minder gewicht aanvangen en Strade is op zijn eigen manier ook zo'n koers.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 95 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.