Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 94 ... 501 502
tdola

Zonde. Net niet goed genoeg, misschien beetje pech t wegvallen van Roosen? Als van poppel en Roosen op het laatst samen hadden kunnen werken was t misschien nog gelukt. Groenewegen 4e met sterkste sprint van 't pak.
Dat was mgl ook nadeel, hij wordt als erg sterk beschouwd en andere ploegen daarom misschien minder geneigd hard mee te rijden.

Beetje kort door de bocht van lindeman die reacties hier. Heeft misschien de eerste 100 km op kop peloton gereden? (Weet ik niet, maar zou kunnen ).

Tjv zal in Vlaamse koersen denk ik eerder mee moeten zijn om zo voorin te blijven hangen. Of echt nog verbeteren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Uiteindelijk kom je dan ook Timo nog te kort, maar de sterkte van Quickstep was weer net te veel. Ook net te weinig sprintersbelangen bij de andere ploegen zeker ook na het wegvallen van Colbrelli en later ook Trentin. Het is jammer maar slecht was het ook niet. En het klassieke seizoen is pas net begonnen... nog niet wanhopen.

JoaJoch

'@ti-raleigh
Jep, die uitspraak begint inmiddels wel een beetje pijnlijk te worden.

Groenewegen had hier natuurlijk altijd moeten winnen, als ik hem was zou ik toch heel erg teleurgesteld zijn in mijn ploeg.

kelderfan

'@rahimns
Je hoeft zeker niet te wanhopen. Daarvoor is 't zeker nog te vroeg. Alleen de gekozen tactiek werkte niet goed en als je dan ook nog Timo Roosen moet missen, die al problemen met die knie had, dan weet je dat je te kort komt.
Dan is 't eigenlijk jammer dat Fabio Jakobsen door ziekte ontbrak.
Het is ook jammer dat Amund Jansen niet in de Omloop is opgesteld, want die was vandaag met Taco van der Hoorn sterk bezig.

Rawolf

De ploeg heeft gedaan wat ze konden en dan kan je moeilijk kwaad worden op je ploeg.

Missen hier Roosen en andere sprinters ploegen, met fdj en Bahrein erbij voor colbrelli en demare kan je hier gewoon voor de overwinning sprinten

Romāns Vainšteins

Vandaag hebben ze een prima koers gereden vind ik. Genoeg steun voor de bowlingbal (waardoor hij uberhaupt nog iets heeft om 4e te worden) en ook 1 goede van Poppel van voren. Dat hij die chasse patate er nog uitgooide is niks om je voor te schamen want hij zag het wel degelijk juist dat het zijn laatste strohalm was. Ze nemen initiatief en hebben er zin in.

ti-raleigh

Het lijkt er op dat ze zelf ernstig geloven in die uitspraak. Vertrouwen is goed maar dit weekend had ik het idee dat ze een beetje te veel zelfvertrouwen hadden.

Yeez

Wanhopen? Het gaat wel snel hier. 5 overwinningen en dominantie in UAE, en nu is alles slecht?

@kelderfan lindeman jeugd begeleiden? Wat zit je nu weer te gebruiken?

kelderfan

'@jessevdalen
Lekker op de koffie. Ja TJV heeft plannen, maar dat moet je weten. Lindeman is helaas niet een renner die je erbij moet hebben. Bovendien is hij met de jonge garde altijd goed bezig. Zie Tour de l'Ain Rabobank Development Team met Sam Oomen, Lennard Hofstede en Timo Roosen.;)

Laatste man

Schattig, het trolletje is er weer.

De ploeg heeft maximaal gereden met een man minder. Je moet de koers dragen voor Dylan, dan moet je veel op kop. Danny mee voorin was een goede zet. Helaas lieten veel ploegen (en het wegvallen van Trentin) en afweten in de laatste 10km.

S. Morgenstern

Ik had vandaag geen sprint verwacht, net als de meeste renners bij de start, dus lijkt me het koersbeeld van vandaag niets om negatief over te doen. Prima koers gereden, met buiten een gevallen renner (Roosen) en de renner die de eerste honderd kilometer heeft gecontroleerd (Lindeman), iedereen er nog bij na de Kwaremont. Niets om je voor te schamen.

Dat iemand die in iedere koers een toptien verwacht, tegelijk kan spreken over de misplaatstheid van Wolfpack-light is trouwens ook tamelijk bizar. Volgens mij maken ze die naam tot nu toe redelijk waar, met steeds in één groepje verder het aantal man dat de grote broer ervoor heeft zitten, maar wanneer je de kwaliteiten overschat dan is zo'n tegenstrijdigheid voor jezelf misschien wel te verantwoorden!? Op mij komt het echter wat trollerig over.

achtpuntzes

Alleen de gekozen tactiek werkte niet goed

Welke gekozen tactiek? Groenewegen kon niet mee toen het groepje was vertrokken en dan heb je niks meer te kiezen maar moet je achtervolgen en dat hebben ze gedaan.

Yeez

'@vlek hele goede uiteenzetting!

xistnc

Vandaag heeft de ploeg gedaan wat ze moesten doen. Maar het was net niet goed genoeg. Onverwacht kwam Groenewegen nog best dichtbij.

Leuk om te zien dat Van Poppel opnieuw kon wat hij gisteren kon. Die heeft lekker getraind voor wat nog komt, dit voorjaar.

Wolfpack 2.0 heb ik niet eerder gehoord. Wolfpack-light wel. Te light, overduidelijk. Maar de stress waarin een aantal hier onmiddellijk weer schieten, lijkt me ook wat overdreven.

JoaJoch

'@Laatste man, @vlek en @xistnc en nog een paar
Groenewegen was hier de absolute topfavoriet, als die dan niet wint heb je als ploeg per definitie niet 'maximaal gereden' of een 'prima koers gereden' of 'gedaan wat ze moesten doen'. Dat vind ik nou redelijk bizarre en ambitieloze opmerkingen. Mag hopen dat ze er bij de ploeg niet zo over denken.

Maar goed, het is al vanaf dag 1 duidelijk dat de meeste hier een hele andere en vreemde kijk op topsport hebben dan ik..

Laatst gewijzigd
xistnc

'@AlfredoBinda
Het is vooral vanaf dag 1 overduidelijk dat jij een enorme dramaqueen bent. Best komisch hoor!

JoaJoch

Dus je bent een dramaqueen op het moment dat je niet meegaat met de overdreven positieve en kritiekloze mening van de gemiddelde fanboy hier? Goed om te weten.

Misschien eens een idee om buiten het veilige bubbeltje van dit topic te kijken, ik kan het jullie van harte aanraden!

ghostwriter

'@AlfredoBinda
Je doet nu net alsof een ploeg het gehele peleton hun wil op kan leggen als ze maar de perfecte tactiek hebben en allen het uitersten geven. Jumbo-Visma heeft alles gedaan wat ze konden doen en dat was deze Kuurne-Brussels-Kuurne niet genoeg omdat er eigenlijk maar één andere ploeg was die hetzelfde wilde bereiken als Jumbo-Visma.

"Maar goed, het is al vanaf dag 1 duidelijk dat de meeste hier een hele andere en vreemde kijk op topsport hebben dan ik.."

Inderdaad, een kijk waarmee je een week geleden durfde te beweren dat de start van het wielerseizoen van Jumbo-Visma dramatisch was. Jouw "andere kijk" is dus vooral een totaal onrealistische kijk.

"Misschien eens een idee om buiten het veilige bubbeltje van dit topic te kijken, ik kan het jullie van harte aanraden!"

Wat een onzinnige en nietszeggende opmerking. Zo'n uitspraak die zovaak door zoveel mensen in verschillende vormen is herhaald dat het alle betekenis heeft verloren.

Laatst gewijzigd
AWestie

Haha ik zit ook niet per se in team AlfredoBinda, hij heeft wel een hele smalle kijk op topsport. Ik begrijp daarentegen wel dat 'ie van sommige woorden/zinsnedes jeuk krijgt, ieder zijn gevoeligheden. Voor een koers die door de afvallers, het onvermogen van andere ploegen en het weer helemaal niet zo overduidelijk in het voordeel meer was van Dylan heeft hij toch nog een puike uitslag gereden. Nu maar weer terug naar winnen in rittenkoersen, Dylan ;)

Romāns Vainšteins

Gillende keukenmeid vind ik ook wel passen bij het oeverloze geschuimbek op alles wat Jumbo niet wint van Bibi Binda.

Zo'n wolfpack - light opmerking ook, wie onthoudt zoiets nou serieus ? Who cares ? Wie zit er nou de bubbel.

Laatst gewijzigd
tdola

Roosen in strade lijkt me onwaarschijnlijk met die grote hechtwond. Weet niet hoeverre selectie van pagina 1 al bevestigd is, maar ben benieuwd wie ze dan gaan inzetten. Iemand van tirreno selectie?
Andere gegadigden lijken me hofstede, leezer, kuss, Olivier of vingegaard.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

QS is in het voorjaar Wolfpack. Al jaren! Om jezelf te willen vergelijken met dat team door je wolfpack light te noemen is ernstig misplaatst. En zelfs een beetje arrogant. Groenewegen en de sprinttrein mogen arrogant zijn, want die hebben gepresteerd. De klassementsrenners en de sprinttrein mogen arrogant zijn, want die hebben gepresteerd. Maar de voorjaarsrenners dienen bescheiden te zijn, hard te werken en veel te leren. Ik schreef al vaker hier dat ik niks van die renners zou verwachten, alleen iets betere prestaties dan vorig jaar. Ze hebben geen 5 kopmannen zoals bij QS. Ook geen afmaker of echte topper zoals Sagan, Avermaet etc.... Waarom dan verwachtingen scheppen met die wolfpackonzin? En waarom denken dat je dusdanig sterk bent dat je het gewicht van de koers kunt bepalen? Initiatief tonen, ja. Maar dit sloeg een beetje door. En voor de azijnpissers, zwartkijkers en mensen die een kapstokje zoeken, ik ben niet negatief over de ploeg, integendeel zelfs. Maar ik ga niet alles ten goede relativeren, en dat het gelul over wolfpack maar snel moge verdwijnen. Veel plezier verder met trollerige oneliners

xistnc

De essentie van 'light' is toch juist dat ze beseffen dat ze een paar maatjes minder zijn? Nogal gezocht om over die als geintje begonnen term te vallen.

ghostwriter

'@ti-raleigh
Je hebt duidelijk niet begrepen waarom ze zichzelf het Wolfpack-light noemde. Niet omdat ze dachten dat ze met Quick Step konden concurreren maar omdat ze net als Quick Step een aantal (Teunissen, Roosen, Van Poppel en Van Aert) mogelijke kopmannen hebben die allen voor elkaar in dienst willen werken. Het ging om de intentie waarmee ze als ploeg willen koersen en niet om wat ze verwachten te bereiken.

kelderfan

Over trollerige oneliners gesproken. Ja, die @LM zag een trol voorbijkomen, maar keek net in de spiegel en dat vergat hij te melden.
ti-raleigh
Wat verkeerd ging was, dat TJV te weinig mannen in de finale hadden. Danny van Poppel heeft goed gereden, maar hij zat alleen tegenover de overmacht aan DQS-renners. Of dat komt omdat een aantal renners bij Groenewegen moesten blijven of dat zij nog niet sterk genoeg zijn is natuurlijk niet duidelijk.
De komende trainingscamp 12-19 maart a.s. lijkt mij een nuttige bijdrage.

1 2 ... 94 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.