Misschien dat ik me ook meng voor Cardosa.
Het enige onevenwichtige in m'n team is dat mijn ouderen (28 en 29-jarigen) vooral mijn vlakke renners zijn, en mijn jonkies (de 26-jarigen) mijn klimmers. Een oudere klimmer en een jongere flatter zou m'n team meer uitgebalanceerd maken.
Maar of ik voor zoiets miljoenen ertegenaan wil gooien ...
Nee, toch niet.
Cardoso vulde mijn laatste zwakke plek op, met hem is mijn team af. Vandaar dat ik er zoveel voor over had. Met deze 20 renners ga ik nu de laatste rechte lijn in, gelijk wie of wat nog op de TL komt.
Flebus/Vanbesien staan samen op 4M, waardoor Cardoso me eigenlijk maar 6M kost. Een normale prijs voor zo'n renner.
Vanbesien vind ik persoonlijk trouwens een topper. Is makkelijk tot 7 14 0 te trainen, en dan weet ik echt niet wie hem kan kloppen op zijn terrein. De bedoeling is Tijmense, anders heb ik mezelf voor schut gezet - hehe.
Flebus is onduidelijker. Met ietwat FA op hill kan het een 7 9 9 worden. Altijd handig en inzetbaar. Als je het wat pusht een 7 10 10 ... maar dat is koffiedik kijken. Zijn sprint/TT is reeds vrij ok, dus de koper kan het proberen.
Mengeling van eigen kweek (of althans, als 18-jarige gekocht) en latere aankopen. Mijn investeringen zitten vol (deel van de langetermijnvisie) en met 2.5M rente per seizoen is het niet moeilijk rondkomen in 1:1. Ander onderdeel van mijn strategie was om elk seizoen iets beter te worden. Dat is op zich gelukt, al heb ik nog geen race gewonnen in 1:1. Ik vermoed wel dat het plafond met mijn strategie onder de eerste plek ligt, dus wellicht dat ik ook een keertje uitverkoop ga houden om vervolgens jonge renners proberen op te leiden tot toppers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.