Erg benieuwd naar deze Tour. Lang gepuzzeld maar uiteindelijk het volgende (budget) (RtY) weten samen te stellen.
Hopelijk lukt het dit team om weer genoeg punten bij elkaar te fietsen voor een ticket naar Yorkshire.
Dit jaar iets meer ingezet op de punten voor het algemeen klassement, ben de afgelopen twee jaar een aantal keer uit de top-20 geknikkerd toen de punten voor de klassementsmannen werden verdeeld.
36,1 Bernal; De grote favoriet wat mij betreft. Goed voorjaar, hopen op 200 AK punten aan het einde.
29,6 Groenewegen; 'Zekere' punten, verwacht minimaal 3 etappeoverwinningen van hem.
25,0 Matthews; Zitten in potentie 12 etappes bij waar hij punten kan pakken. Hopen dat hij telkens meesprint.
24,8 Alaphilippe; Verwacht ik veel van en kan op verschillend terrein punten pakken.
23,4 Pinot; Geeft aan in topvorm te verkeren. Laat maar zien dan :)
19,5 Kruijswijk; Verwacht top-5 in het AK. Solide klimmer en wat punten in de tijdrit normaal gesproken.
18,8 Uran; Altijd afwachten met hem. Zie hem wel hoog eindingen en heeft een prima spurt bergop.
18,4 Buchmann; Kan altijd zijn karretje aanhaken. Verwacht hem in de top-10. Goede ploeg om hem heen.
16,9 Mas; Piekt in de derde week, daar waar niet normaal veel klimkilometers zijn deze editie.
16,8 Valverde; Sprint vaak mee, kan zowel punten sprokkelen in het tussengebergte als in het hooggebergte.
10,7 Laporte; Verwacht ik vaak tussen plek 5 en 10 te vinden in de sprints.
8,8 Barguil; Wil z'n kampioenstrui laten zien. Kan voor de bollen gaan.
8,5 Dennis; 'Zekere' punten in de tijdrit. Verwacht hem ook tussen de 10e en 20e plek in het AK.
7,9 Pasqualon; Sprint vaak mee, goed voorjaar. Mocht niet ontbreken.
5,1 Bevin; De man invorm. Kan op ieder terrein uit de voeten zo lijkt het dit seizoen.
5,0 Garcia Cortina; Hopen dat hij niet te veel hoeft te knechten. Liet al zien dit jaar vaak kort te zitten.
4,5 Kragh Andersen; Alleskunner. Zal punten pakken in de tijdrit en hopelijk op lastig terrein.
4,2 Bettiol; Sprint vaak mee, ook een goed voorjaar. Ben benieuwd.
3,6 Naesen; Zit er ook vaak bij. Afwachten hoe hij dit jaar voor de dag zal komen.
2,4 Richeze; Als lead-out misschien een aantal keer top-20. Vorig jaar nog 6e in Parijs.
Succes allen!
De keuze voor Teunissen pakt in het budgetspel alvast lekker uit, zij het nu natuurlijk nog erg onverwacht.
Toch blijf ik verbaasd over het feit dat maar 3%(!) hem heeft, die ging altijd al veel punten pakken door z'n bloedvorm.
Een aardig begin, 80e met qua "sprinters" alleen maar Sagan, Matthews, Bettiol (ook zo weinig gekozen) en Teunissen :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.