Zweeler 2019

1 2 ... 13 ... 16 17
ivo001

Klopt, mijn 2e team was 63e. Had daar wat extra goedkopere tijdrijders ingestopt, maar Kung en Kragh wisten nikste bereiken.

ChefSpijker

'@skylimit >>> Voorlopig laten we subleagueprijzen bij de kleinere spellen weg inderdaad. Vaak waren er maar een paar subleagues en dan vooral onbekenden die toevallig bij elkaar zitten. Voor de grotere spellen zie je meestal nog wel echt subleagues van bepaalde vriendengroepen of zoals hier het Wielerflits Forum. Dan heeft een subleague meer functie. En inderdaad de mooiste etappes hebben we een 2 euro staan ipv 1 euro. De komende twee ritten zijn weer 1 euro, dat zijn op papier toch mindere etappes.

skylimit

'@chefspijker, jammer dat jullie die optie van subleagues hebben weggehaald bij de kleinere spellen (al dunkt mij dat de tour de france geen klein spel is). Wat is het probleem dat een subleague compleet wordt gemaakt met onbekenden ?
Er zijn minimaal 5 deelnemers nodig voor een subleague, en de prijzen zijn ook nog eens individueel, dus ik ziet dat probleem van onbekenden niet zo. De meeste gebruiken trouwens ook nog een nickname, dus ik vermoed dat de meeste elkaar niet kennen, anders dan als nick van een wielerforum etc.
Zijn er niet meer dan 2-3 subleagues per spel, dan zijn er geen prijzen voor de subleague, dat zou volgens mij een prima
stelregel kunnen zijn. Maar ja het zal wel weer een kosten-baten plaatje zijn.

ChefSpijker

Ik vind 't jammer dat je weer met zo'n laatste opmerking komt. Zoals ik al zei, vaak zijn het juist ook maar een paar subleagues bij de kleinere spellen. En dan nog niet eens allemaal vol. Dan is het zonde om daar bijvoorbeeld 20 euro naar toe te doen als kennelijk het gros van de spelers het niet interesseert. Bij de hoofdspellen van de Tour zijn er honderden euro's naar de subleagueprijzen gegaan. Dan is er wél genoeg animo en geven we ook genoeg (in mijn ogen) subleagueprijzen weg. Dat heeft verder weinig met kosten-baten te maken. De subleagueprijzen worden ook gewoon uit de totale pot gehaald. Het is niet zo dat Zweeler dan 20 euro extra over houdt.

Zo zijn een tijd geleden de etappeprijzen voor de 15+3/5 spellen ook verdwenen buiten de grote rondes. Soms ging daar wel 30 tot 50 euro per etappe naartoe en er werden amper specifieke etappeteams gemaakt voor rondjes als Parijs-Nice en de Eneco Tour. Het gros van de spelers heeft dan niets aan die etappeprijzen dus hebben we de keuze gemaakt om ze weg te halen daar en dus meer naar het algemeen klassement te doen.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@chefspijker. ok. misschien toch eens jezelf de vraag stellen waarom er geen of minder animo is voor etappeteams bij
kleinere rondes dan in voorbije jaren? Of misschien voor die rondes ook gewoon etappe-prijzen toekennen i.p.v. alleen
op het einde van de ronde.

ChefSpijker

Ik doelde op etappeprijzen binnen de 15+3/5-spellen. Zoals die er nu ook zijn bij de Tour 15+5. Waar mensen specifiek sprintteams, bergteams etc voor maken. Daar was juist al verminderde interesse voor toen er wél etappeprijzen toegekend werden bij de kleinere rondjes. En die zijn daardoor weggehaald. Net als nu de subleagueprijzen bij kleinere spellen dus. Als er veel teams of in dit geval veel subleagues worden gemaakt bij al die spellen, gaan wij ze natuurlijk niet weghalen.

Laatst gewijzigd
ivo001

Dit is wel de laatste keer dat ik een specifiek sprint team maak in het 15+5 spel denk ik, het is te lastig geworden om een dagprijs te pakken.

Had vandaag 1 t/m 13 en 15, alleen impey buiten de puntjes, en dan ben je 18e.

skylimit

'@ivo001 ja en niet alleen bij het 15+5 spel. In het algemeen is het een stuk lastiger geworden. Voor mij blijft het toch een vorm van gokken en geluk hebben. Enige kennis is meegenomen, maar is zeker niet doorslaggevend.
Met valpartijen, ongelukjes etc. kun je simpelweg onmogelijk rekening houden.

robertus

Je hebt ook meer kans met 10 lijsten bij 15 +5 spel met minimale verschillen in de lijsten. Bij budget gaat die vogel minder op.
Zelf vind ik een paar lijsten wel voldoende en spannend genoeg.

skylimit

'@t-rex bij het budgetspel kan of is het eindklassement en de daarmee te behalen punten een grote c.q. te grote factor.
Met nu bijvoorbeeld Pinot, Thomas, Bernal, Kruijswijk, Landa en Buchmann in je team ga je hoog eindigen, daarin tegen
als je Adam Yates, Bardet, Fuglsang, Mas en misschien ook nog voor Daniel Martin gekozen hebt, kan je het hoogstwaarschijnlijk schudden bij de eindafrekening. Ok, misschien is er met veel inside kennis mogelijk hier een kansberekening op los te laten en op basis daarvan tot je teamsamenstelling te komen.
Voor mij blijft het gokken en hopen dat je geluk hebt met je keuzes.

Maartenhartong

hoop ook op de eindafrekening, geen idee hoe het bij andere teams zit. maar heb nu alaphilippe, Bernal, Buchman, Porte, Kruiswijk, Pinot en G. Martin nog over van klassement mannen. Flipje zal er nog wel doorheen zakken maar zullen het zien. Ik sta nu 120e.. maar geen idee hoe iedereen ervoor staat zullen we tegen die tijd wel zien.

skylimit

'@maartenhartong, sta ook 120e en heb flipje(zoals iedereen waarschijnlijk), thomas, uran, pinot en landa. Aru en Gaudu nog, momenteel 16 en 17e.
Ben Fuglsang gisteren kwijt geraakt en Lutsenko staat te ver om nog een reeele kans op top-20 te maken.

Maartenhartong

zullen het zien! denk dat er nog wel wat verschuivingen gaan plaats vinden... het warme weer zal sommige renners parten gaan spelen, de 3e week zal wel wat wijzigingen inbrengen en er komen vaak verschillende renners naar voren in de pyreneeen en de alpen.

Huggyfonz

hier plaats 497 met ongeveer 240 punten achter jullie bij budgetspel. met inderdaad een tegenvallende aadam yates, enric mas en zonder alaphilippe(ik hoop echt dat hij compleet wegzakt maar ben er bang voor😊) maar dan wel met pinot, thomas, buchmann, porte, quintana, kruijswijk en landa. hopelijk levert me dat nog iets op.

Maartenhartong

kan nog alle kanten dan op inderdaad. maar t.o.v. mij thomas, quintana en landa tegenover flipje bernal en g. martin. kan alle kanten op vallen.

nog iemand die vandaag meedoet? zo een vluchtersdag vind ik altijd wel leuk om gokje op te wagen...
ik heb
gva (in de kopgroep)
lutsenko
Fraile (in de kopgroep)
Meurisse ( in de kopgroep)
Costa ( in de kopgroep)
Politt ( in de kopgroep )
Stuyven ( in de kopgroep )
Naesen
Bettiol
Benoot
Mohoric
Boasson Hagen ( in de kopgroep.

Nickoz

Tot zover mijn ambities om nog een rol van betekenis te gaan spelen in het budgetspel haha..

arjenzvob

Wat gaat Zweeler doen met de etappe van vandaag? Geld terug? Ticket voor morgen?

ChefSpijker

We wachten eerst af of er een officiële uitslag komt. Indien er een uitslag komt zal deze gewoon meetellen bij Zweeler.

arjenzvob

En als die er niet komt. Wat al algemeen bekend is....

ChefSpijker

Er is alleen bekend dat er geen ritwinnaar wordt uitgeroepen. Niet dat er geen uitslag komt. Er moet immers wat komen wat ook doorgevoerd wordt voor het algemeen klassement. Op de ticker van de officiële site van de Tour stond ook al een 'voorlopige rituitslag' vermeld.

Dus we wachten nog even rustig af.

Laatst gewijzigd
Spaakje

Er is toch geen officiële etappe uitslag? Lijkt me dan niet correct dat deze rit mee telt in de spellen.

pirazzi

Dit is voor Zweeler de gemakkelijkste oplossing.

Laatst gewijzigd
Spaakje

Natuurlijk is dit niet het makkelijkst, geen uitslag door rekenen is nog altijd makkelijker. Maar dat is ook totaal niet relevant. Er is geen officiële uitslag dus kan je ook niet doen alsof. Bij andere spellen is er ook niks mee gedaan.

jp.vanoosterhout

bij het wielerspel van het AD heeft men ook gewoon de uitslag meegerekend !!!! vind ik logisch

Spaakje

Oh ik had juist begrepen dat het daar ook niet mee telde maar die speel ik zelf niet. Sportpools en Scorito tellen de uitslag niet mee. Ik vind het juist totaal niet logisch, lang leve de verschillende meningen. Je zal maar je nulteam kwijt raken door de verdwaalde nr 20 op de top.

1 2 ... 13 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.