Zweeler 2019

1 2 ... 14 15 16 17
Zwieler

'@Spaakje Uiteindelijk is elke beslissing die wij nemen niet de goede. :-) Er zullen altijd deelnemers zijn waar de uitslag niet gunstig voor is, en daarom boos op ons worden. Inmiddels zijn er al meer spellen, die de uitslag doorgevoerd hebben, en een aantal die dat niet gedaan hebben. Elke organisatie van spellen heeft het recht nu om zelf te beslissen wat ze doen.

Dit is de reactie die we sturen naar iedereen die de tijd nam om ons te mailen:

Beste....,

Bijgaand de etappe-uitslag die door de Tourorganisatie gebruikt is om tot het aangepaste algemeen klassement te komen. Bij de officiële time keeper Tissot is deze ook onder Stage Ranking terug te vinden bij Etappe 19: https://www.tissottiming.com/2019/tdf/nl-nl/default/Stage/19/pdf

De uitkomst van deze etappe is duidelijk een onvoorziene omstandigheid. Er is een uitslag opgemaakt door de organisatie en heeft deze ook doorgevoerd naar het algemeen klassement, alleen besloten om geen etappeprijzen uit te delen aan het einde van de dag. Wel een gele, groene, witte en bolletjestrui.

Zoals ook in de regels vermeld staat: Bij alle onvoorziene omstandigheden beslist Zweeler Ltd.

Wij hebben er dus voor gekozen om de etappe-uitslag als een normale etappe-uitslag te benaderen, zodat de spellen 'normaal' afgehandeld kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

pirazzi

Met gemakkelijk bedoelde ik dat Zweeler anders van alle deelnemers het inleggeld had teruggestort.

Spaakje

'@Zwieler, duidelijk. Ben het er niet mee eens, maar anderen wel. Zoals je zegt, het is niet mogelijk om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden over is. Het is niet altijd simpel om er objectief naar te kijken. Mijn beste team in het 15+5 spel zakt nu waarschijnlijk buiten de prijzen wat zeker mee speelt in mijn mening moet ik toegeven. Voor een ander team is het weer gunstiger. Maar als ik op deze manier mijn nulteam had verloren zou ik wel gek worden! Succes met de spellen en hopelijk hebben jullie en wij niet veel vaker te maken met dit soort situaties.

HF2013

2e halfjaarspel gaat goed. Tour helaas weer een tegenvaller. Loopt de laatste tijd niet best. Scorito gaat beter, maar vind de budgetspellen van Zweeler veel leuker.

skylimit

'@hf2013, ja de budgetspellen zijn leuker, al zou het fijn zijn als je toch nog ergens een extra wisselmogelijkheid zou hebben of een joker kunt inzetten. Met het late uitvallen van Pinot en iets eerder Fuglsang loopt je bij de eindafrekening een hoop punten mis.
Met een strategisch ingericht sprintteam / punchers en enkele etappe kapers zou je zomaar eens hoog kunnen eindigen,
terwijl het spel toch in principe draait om het eindklassement. Weet niet of hier nog opties voor zijn, want het budgetspel laat je vrij te kiezen wie je wil. Maar het blijft zuur als door pech op het eind nog een aantal top-15 rijders wegvallen.
Dat is het spel en de koers, op het eind komt er toch heel veel geluk bijkijken en vind ik het nog steeds een gokspel i.p.v. een kennisspel.

Bertsu

Eens, wat geluk is zeker nodig.
De AK-mannen pakken met wat te weinig punten ten opzichte van de sprinters, waar ik ook Stuyven en Trentin onder reken. Die waren hun geld wel waard geweest.
Pinot eruit was wel jammer, maar klein prijsje reken ik wel op. 15+5 was weer eens niets.

Nickoz

Uiteindelijk toch van plek 136 naar 34 gestegen in het RtY budgetspel, helaas geen top-10 en dus geen ticket.

Achteraf gezien enorm zonde dat ik op de laatste dag Thomas in heb gewisseld voor Groenewegen, die keuze heeft me uiteindelijk m'n top-10 klassering gekost. Maar dat is natuurlijk achteraf. Op naar de Vuelta.

Laatst gewijzigd
ivo001

Een nulpunten team wat het gehaald heeft, dat is wel netjes!

3 teams pakken vandaag met Hugo Houle in de laatste etappe toch nog punten, oef.

Bertsu

Pijnlijk.
Vandaag op de valreep nog eerste met mijn sprintteam en nog 45 euro met budgetteam, kan nog net uit.

Laatste man

Dramatisch jaar!

Vuelta:
WF2019

Bertsu

Check. Ook weer zin in.

mk187

Bin dabei

MichielH

Hoeveel procent van de inzet gaat naar de prijzenpot bij bijvoorbeeld de Vuelta spellen?

MichielH

Ik ben er inmiddels achter dat het (in ieder geval voor het budgetspel van de tour) slechts 60% is. Dat is jammer.

Laatst gewijzigd
pirazzi

84 teams hadden Bjorg Lambrecht in het Fantasy Cycling 2019 spel en 224 in het Fantasy Cycling 2019 2nd Period spel, kun je nagaan wat een veelbelovende renner het was ...

Laatst gewijzigd
Timber

Komt het Vuelta budgetspel ook snel online?

ChefSpijker

Dat zal ergens volgende week worden. Denk rond woensdag.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Zie geen brood meer in het 15 + 5 spel, ik speel de Vuelta alleen met budget teams mee.

Bertsu

Je moet het ook niet voor je brood spelen, maar voor de lol!
Ik doe gewoon weer beide mee.

skylimit

'@bertsu, nou ja, helemaal alleen voor de lol is het toch niet als je naar het inleggeld kijkt. je wilt er toch wel eens een keer wat van terug zien, anders gaat de lol er echt wel een keer van af.

Timber

'@ Sunrider. Eens. In het 15+5 zie je overal dezelfde teams. Met het budgetspel kun je tenminste nog wat verschil maken met de juiste gokjes.

Rawolf

Zijn er hier meer die meedoen aan de BinckBank tour op Zweeler?

Ik heb vooral ingezet op sprinters, wel 8/9 meegenomen. Van Ineos heb ik Lawless terwijl het merendeel Halvorsen geeft, hopelijk pakt dat goed uit.

Als joker heb ik Affini meegepakt, die kan zomaar eens veel punten opleveren zeker als hij gaat meesprinten. Kan ook goed plaatsen in de TT hopelijk.

Rawolf

Wat een ongelooflijk geluk heb ik, Bettiol had ik opgesteld en die rijd blijkbaar niet daardoor is voor de etappe reserve Teunissen erin gekomen en die pakt gelijk punten!

Lawless gaat wel slecht uitpakken zo te zien

Theuns heb ik niet maar dat is ook wel een verrassing imo

bbflood1

https://nl.zweeler.com/game/cyclingTour/FantasyVueltaaEspana2019Budget/home#

Nog maar een paar renners, maar Roglic favoriet bij zweeler

Subleage aangemaakt: WFVuelta

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Ik doe mee bbflood1 (ballondoshospital)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 14 15 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.