Bij Zweeler staat op de startlijst voor de Giro Awet Andemeskel uit Eritrea. Geboren 1992-02-05.
Bij PCS staat daar de Zweed Awet Gebremedhin, 5th February 1992 (27). Dat is dezelfde persoon neem ik aan.
Oh ja team is Israel Cycling Academy.
Op twitter noemt hij zichzelf Awet G. Andemeskel dus ik denk dat de "fout" bij PCS is, dat ze daar zijn tweede naam Gebremedhin gebruiken als achternaam.
Ja, de aftrap van het budgetspel is leuk, maar ja de eindafrekening is pas na Verona.
Het zal erop aankomen welke renner buiten de top-vijf kandidaten, Roglic, Yates, Lopez, Dumoulin, Nibali het meest gaat verrassen/scoren. Ik verwacht verder ook dat er veel etappes voor vluchters etc. zullen zijn.
Wie heeft geluk met uitvallers/wisssels. Gaan het zien hoe dat gaat uitpakken.
@ll in onze basis hebben we 9 dezelfde renners + als eerste reserver Lopez.
T.o.v. mijn basis Carthy/Ewan heb jij het koppel Jungels/Viviani
Iedereen (ik ook) die Miguel Angel Lopez als wissel heeft staan in het budgetspel begint met een achterstand. Koploper De Apotheker 1 heeft Landa, Carapaz (14de, loopt 7 punten mis) en Oomen als wissels staan. Maar hij heeft geen enkele sprinter in zijn team dus het kan lang duren voordat hij de eerste uitvaller heeft bij de 17 in het basisteam, misschien Mikkel Honoré als eerste.
In het budgetspel van de Giro staat Wielerflits1 vijfde in het subleagueklassement, Wielerflits2 elfde. De eerste 8 vallen in de prijzen. Momenteel sta ik 8ste bij Wielerflits1 maar Bertsu heeft 2 teams in de top 5 dus ik hoef alleen maar LyndaLid 2 in te halen. Dat is nog een verschil van 63 punten en er kunnen natuurlijk teams die nu nog lager staan omhoog komen.
Met de wissels gaat het wel hard, in beide teams nog maar 1 wissel over dus waarschijnlijk minder dan 17 renners over aan het eind.
Net even gekeken naar je team Sunrider, maar je onderscheid je toch wel met een aantal renners die niet veel gekozen zijn bovenin. Viviani, Nibali, Bilbao, Nizzolo Formolo, Gallopin en Sosa. Hier ga je het verschil mee maken, dubbel balen dus van Viviani. Ik gok dat je uitkomt op een 5e plaats en mijn teams gaan naar verwachting naar plek 11 en 20 . Uiteraard giswerk. de gene die roet in het eten kan gooien voor jou is izagirre die redelijk veel gekozen is. voor de rest heb jij het beste team van de top. Ik moet vooral hopen dat Nibali niet te veel punten gaat pakken dan zou ik nog kunnen stijgen maar ik verwacht daar een hele sterke giro van.
Ik waag ook nog een gokje op de 2e Giro week. Weinig sprinters want het verschil word in de 3, 4 volgende etappes gemaakt. Het is wel zo dat in de sprintetappes de top 3 wel bekend zijn dus dat zijn een sloot punten maar ook heel duur waardoor je geen klim toppers meer kunt selecteren. Iemand die meedoet een andere filosofie?
Edit, bij nader inzien de 3 sprint toppers gekozen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.