Zweeler 2019

1 2 ... 8 ... 16 17
Maartenhartong

ik doe ook mee, maar heb genoeg opties hoe het kan lopen. er zijn in ieder geval 2 etappes die in sprint eindigen dus daar kan je top 3 voor meenemen en daarnaast op vluchters te gaan gokken, of de mannen die aan moeten vallen van de klassements mannen.

Sunrider

Ik heb 1 top sprinter, 1 subtopper en 1 die top 10 kan rijden. Hierdoor raak ik niet op onoverkomelijke achterstand neem ik aan want ik ga er vanuit dat de klim toppers veel punten pakken.

Laatst gewijzigd
Bertsu

Ik denk dat ik de top 3 vd sprinters neem en hoop op een succesvolle vlucht later.

pirazzi

Zweeler weet al dat Moschetti niet meer van start gaat. Zijn wissel is doorgevoerd.
Grappig is dat in het Giro d'Italia (FREE) spel er een aantal teams is dat probeert zo weinig mogelijk punten te halen terwijl er geen prijs voor is. Om te oefenen zeker.

ivo001

Ik heb in 15+5 spel nog 3 wissels over:
De Gendt
Mollema
Bilbao

Dus als Ewan en Gaviria naar huis gaan morgen krijg ik weer mooie versterking. Zou ook niet erg vinden als Ackerman zijn plekje afgeeft aan Bilbao

Sunrider

Ik heb in 15+5 nog: Landa, Majka en Bilbao te wisselen. Heb geen Mollema geselecteerd.

Je bedoelt Ewan en Viviani uiteraard Ivo, die heb ik ook.

Laatst gewijzigd
ivo001

Je hebt helemaal gelijk sunrider!
Heb dan wel een mooi team voor de komende weken, maar wellicht al te veel achterstand opgelopen.
Al is het moeilijk in te schatten hoe veel goedgeplaatste teams nog tekort gaat komen in de bergen

Maartenhartong

15+5 is mijn achterstand te groot. Vandaag met etappe 3 x in de prijzen gevallen met 3 teams. 1 x normaal en 2x 1 euro. Niet verkeerd :)

ivo001

Mijn pure sprintteam staat na vandaag exact gelijk met mijn normale 15+5 team haha.
Beide op plek 1756

In het budgetspel heb ik al meer punten gehaald met Sean Bennett dan met TOm Dumoulin xD

Laatst gewijzigd
Sunrider

Je draait verduiveld goed Maarten. In het 1e deel spel sta je weer 7e, ik ben daar de top 30 binnen gekomen.

Matisz

Mijn giro is geslaagd afgelopen week op de 2de plaats in het giro 2e week spel. Eindelijk sinds lang. Ik "presteer" beter als ik effectief iets meer naar het wielrennen kan kijken. Ik kan dan ook nauwelijks nog kijken in tegenstelling tot vroeger. Heb dit al een aantal keer gezegd trouwens maar ik maak er tijd voor ...

Overigens vinden jullie deze giro niet duizendmaal spannender dan de tour net als 2 jaar terug toen thomas uitviel... als je geen team sky/ineos hebt die de boel lamlegt en alle andere ploegen in slaap wiegt doordat ze toch te sterk zijn... eigenlijk een ode aan het wielrennen hoe het echt zou moeten zijn. Koersen met open vizier vandaag winnen en morgen erdoor zakken. Ware helden. Wou dit even delen 😀

Timber

Eens. De Tour wordt straks weer een grote Ineos voorstelling met Froome, Thomas, Bernal, Kwiatkowski en wie nog wel meer. Movistar komt weer met hun grote drie, dat gaat opnieuw fout. Voor de rest zijn er weinig andere ploegen met een sterk blok, hoogstens 1 kopman met een luxeknecht. Erg jammer.

LyndaLid

Oh ik vind het juist echt een verschrikkelijke Giro, maar misschien komt dat ook doordat ik weinig kan zien.

Vrijwel geen schitterende etappes, qua decor vooral, die juist zo kenmerkend zijn voor de Giro.

Geen Nederlanders in een hoofdrol, ja Mollema die weer in zijn typerende stijl vooral schade probeert te beperken.

Renners waar ik eigenlijk niks mee heb die strijden voor eindwinst... Leuk zo'n Carapaz, maar een Giro winst voor zo'n renner (met alle respect) doet voor mij altijd af aan andere Giro-winnaars (zoals bijvoorbeeld Dumoulin). Ik vond de Giro vorig jaar veeeeeeeel mooier, terwijl uiteindelijk een Sky renner won.

Er winnen steeds van die net-niet grote renners de mooiere etappes, en ik heb het helemaal niet op weggegeven etappes aan vluchtgroepen.

Enfin, het zal wel met weinig kijken te maken hebben maar ik vind het echt een Giro van niks tot nu toe ;)

Overigens hoop ik nog steeds dat er uiteindelijk een OK prijsje uit kan rollen met mijn budget team met Carapaz, Landa, Roglic, Yates, Lopez, Formolo, Sivakov, Carthy en Polanc, maar dan moeten de favorieten eens voor etappewinst strijden ipv die saaie kopgroepjes.

Matisz

'@LL je hebt zeker een punt dat het niet de beste giro is zeker qua favorieten die strijden om de overwinning. In vergelijking met een doorsnee tour is deze giro nog steeds leuker al was het maar door het niet aflatende aanvallen van landa en anderen

Overigens veel succes met jouw ploegjes. Ik had in mijn budgetteam bewust niet gekozen voor carapaz, zag zijn prestatie van vorig jaar als eenmalig maar verkeerd dus... wel jammer dat carapaz buiten de giro in geen enkele andere koers zijn neus aan het venster steekt ... oke ja de ronde van asturie maar ja ..,

@Timber volledig mee eens we kunnen enkel hopen op een ander scenario

Laatst gewijzigd
Maartenhartong

Deze giro trekt mij ook minder, komt bij mij vooral door de lange " saaie" aanloop. veel lange etappes. Ik vond dat de giro zich altijd onderscheide van de tour, maar dit jaar komt het voor mij dicht bij de tour de france. Hoewel ik daar en nu hier bij de giro dan ook mijn etappes uitzoek om te kijken. Maar vaak bij de giro wilde ik juist elke dag kijken omdat er altijd wel wat gebeurde.

Misschien komt het ook door mijn slecht presterende poultje van de giro, daar om op naar de tour de france en de fantasie cycling 2e periode. voor beide subleague gemaakt..

wielerflits en wf2019 als wachtwoord

pirazzi

wf2019 is het wachtwoord voor 15+5, gelijk aan dat van het jaarspel tweede periode. WW wielerflits kreeg de melding wachtwoord onjuist.

Laatst gewijzigd
Maartenhartong

oeps ja was niet duidelijk mijn verhaal maar het klopt inderdaad

mk187

ingeschreven!
Hopelijk presteer ik beter in de tour dan in de giro :)

Kiggen

'@Lyndalid Inderdaad. Vandaag gaat het waarschijnlijk wéér een ontsnapping worden....
Ik durf wel te zeggen dat ik een leuke prijs ga pakken, of dit top 3 / 5 / 10 of 15 gaat zijn (mede door de AK punten) is nog de vraag...

Bertsu

De subleague gaat hard...
Ik vind het ook jammer dat er zoveel bergetappes naar de vluchters gaan. Soms is het prima, maar dit gebeurt te vaak.
Gelukkig nog wat leuke dagprijsjes gepakt, want de 15+5 en budgetteams gaan het niet redden denk ik.
Dan maar heel team Ineos in de Tour nemen.

Sunrider

Gelukkig net de laatste plek in de subleague kunnen nemen.
Ik vind het ook een saaie Giro en al die vluchtgroepen maken dat ik kansloos ben in alle spellen. Degene die veel sprinters hebben opgesteld gaan hier veel beter dan mijn teams met klimmers.
Ook in het 1e periode spel ben ik blijven hangen op tot nu toe de 23e plek door al die vluchtgroepen helaas.
Enfin, op naar het 2e periodespel en de Tour.

mk187

Er gebeurt genoeg deze Giro. Veel verrassingen en iedereen kan een etappe of een klassement (op berg na) winnen. Overal strijd en nog bijna niks beslist. En dat tot de 20e etappe! En dat er niet elke etappe een onklopbaar team SKY/Ineos op kop rijdt pleziert mij ook. Ok, vaak blijft een vlucht daarom weg. Maar dan dus 2 wedstrijden in elke etappe. Vorig jaar met Yates die aan het einde van elke etappe nog ff de boni's oppikte voor Dumoulin vond ik (sorry ben fan) vond ik frustrerender!
Meer vuurwerk van de top-6 was nog leuker geweest natuurlijk! :D
Maar ik tel mijn zegeningen. Ook al heb ik er last van bij mijn teams voor diverse pooltjes. Gelukkig nog wel een dagprijsje gepakt in het 15+5 spel en wat kleine in etappespelletjes zodat ik wel ongeveer quitte speel.
Veel plezier nog bij de laatste 2 etappes allemaal! Vandaag wel fireworks?!

bbflood1

Proficiat Kiggen met je overwinning in het Giro budgetspel. Zelf 5e, ook tevreden mee

Kiggen

Bedankt bbflood1, was nog spannend tot het laatste moment.
Jij ook goed gepresteerd dan :)
Daarnaast nog een klein prijsje met onze sub.
Een zien of we dat in de Tour kunnen evenaren!

Sunrider

Kiggen, BBflood, gefeliciteerd! Dat zijn pas prijzen. Wielerflits heeft de subleague gewonnen in het 1e periode spel. Ik deel daar in mee en win totaal zo'n 40 euro. Op naar de 2e periode en de Tour. Succes allemaal.

1 2 ... 8 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.