Zweeler 2019

1 2 ... 9 ... 16 17
bbflood1

Dumoulist, Wel verrassend dat je met jouw bijnaam dumoulin niet mee hebt genomen.

Laatst gewijzigd
FaasjeWilkes

Proficiat Kiggen en BBflood. En bedankt Kiggen voor de 5 euro in de subleague. Dat was zo ongeveer het hoogtepunt van mijn giro. Ik zet vol in op revanche bij de ronde van Luxemburg :)

Kiggen

'@bbflood, keuze is reuze haha.
Heb gespreid tussen de spellen in dit geval pakte het net goed uit.
Zit ook wel een dosis geluk bij natuurlijk.

Sunrider

Ondanks dat de inleg van 5 naar 7 euro is gegaan (waarom dat?) heb ik een team klaar staan voor de Dauphiné, zijn er nog meer geïnteresseerden dan kan er een subleague team aangemaakt worden.

Laatst gewijzigd
pirazzi

De UAE Tour was idd nog 5 €, ook World Tour.

Maartenhartong

Ja hoor doe mee

Sunrider

Wachtwoord voor de Criterium de Dauphiné subleague = CD2019

ChefSpijker

'@Sunrider >>> Bij de topklassiekers in het voorjaar is al beetje een andere weg bevaren. En die is goed bevallen. Met 7 ipv 5 euro hoofdspellen en dan een 1 euro spel ernaast voor de mensen die het te duur vinden of nog een ander type spel willen spelen.

Maar voor die prijsverhoging krijgen de deelnemers wel een veel hogere prijzenpot terug aangezien we het uitkeringspercentage dan ook opschroeven. Zo hadden we bij de Ronde van Vlaanderen dit jaar een prijzenpot van 5258 euro en vorig jaar nog 2520 euro. Dat is wel een enorm verschil. Dus hopelijk pakt het bij de Dauphiné (en Zwitserland) ook gunstig uit, dan hebben de spelers ook veel meer geld om te winnen dan een jaar geleden.

Overigens komt ons jaarlijkse stortingsspel met de Ronde van Zwitserland er ook weer aan. Waarbij we 1.000 euro weggeven en alleen mensen die een storting van minimaal 50 euro doen aan mogen deelnemen. Als het goed is staat die later vandaag weer live.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Ik heb een Wielerflits2 subleague aangemaakt voor het Tour de France 15 + 5 spel. Wachtwoord = TdF2019

Matisz

Aan kiggen en bbflood een dikke proficiat!

Bertsu

Ik vind het prima zo Chefspijker, ben wel voor een hoger te winnen bedrag. En inderdaad nog gefeliciteerd met de dikke prijzen mannen!

Rawolf

Ik vind de Dauphine wel een van de moeilijkste wedstrijden om te voorspellen, al die mannen die voorbereiden op de tour en nu net uit een hoogtestage komen.

Hoeveel sprinters nemen jullie mee? Ik tel eigenlijk maar 1 sprintetappe met een optionele 2e

Laatste man

Animo voor 2e subleague voor deel 2 seizoen?

Sunrider

'@Random, ik zie 2 mogelijke sprint etappes en in de eerste etappe zijn ook nog sprintkansen dus om een paar sprinters erbij te hebben lijkt mij niet verkeerd temeer daar sommige aanwezige sprinters goed een bergje over kunnen.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ChefSpijker, ik kan mij er op zo'n manier wel in vinden, bedankt voor de uitleg.

HF2013

'@Laatste man: ik doe wel met een team mee. Balen dat de subleagues steeds zo snel vol zitten, maar als we 2 volle subleagues hebben, is het natuurlijk geen nadeel.

skylimit

'@chefspijker ik vermoed dat het mes aan 2 kanten snijdt en dat de verhoging van de inleg voor deelname misschien
ook te maken kan hebben dat er minder deelnemers aan de (wieler)spellen zijn.
Ik bespeur bij mijzelf wel dat de animo toch wel wat minder is, kan ook samenhangen met de tegenvallende resultaten.
Het niveau van de deelnemers is volgens mij wel behoorlijk omhoog gegaan aangezien het een stuk lastiger is geworden om in de prijzen te vallen.

Laatste man

Eens. Hopen op wat goede deelnemers erbij.

WF2019.

ChefSpijker

'@skylimit >>> Als ik het goed begrijp, suggereer je dat Zweeler de inleg omhoog doet om minder ingeschreven teams te compenseren? Dan is dat vermoeden niet juist. Zweeler houdt nu juist minder per team over dan voorheen met de Dauphiné. Toen ging van de 5 euro 3 euro in de pot, en nu van de 7 euro 5,6 euro. Als Zweeler minder teams zou scoren, zouden dergelijke acties dus nog extra geld kosten.

Zweeler groeit juist prima door en daardoor kunnen we het uitkeringspercentage verder opschroeven voor steeds meer spellen. Er zijn ook genoeg spellen waarbij de inleg niet verhoogd wordt maar het uitkeringspercentage wel. Dat is bijvoorbeeld ook gebeurd met veel etappespellen en de weekspellen tijdens de afgelopen Giro.

Wij vinden alleen dat er best onderscheid mag zijn in bepaalde categorie koersen. Dat de Dauphiné evenveel kost als de Ronde van België is best apart. Dan kun je ervoor kiezen om de inleg bij de Ronde van België te verlagen of dus bijvoorbeeld van de Dauphiné wat te verhogen en die tussen dergelijke rondes en de grote rondes in te zetten.

Uiteindelijk is het lastig om iedereen tevreden te houden. Daardoor zullen er in de toekomst ook steeds meer spellen voor hetzelfde evenement aangeboden worden met verschillende inleggen en/of types. Zoals we nu voor de Dauphiné een 7 euro 15+3, 2,5 euro (Road to) budget en 1 euro groepenspel hebben. Wie weet komt daar over 2 jaar wel weer een categorie bij. Wat de toekomst gaat brengen kunnen wij ook niet precies uittekenen, alleen zullen we altijd wel dingen blijven proberen. Soms werkt iets wel, en soms werkt iets niet. Je kunt het pas weten als je het probeert.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ Laatste man, misschien is het een idee om bij de grote(re) spellen direct 2 subleague teams te maken door 2 verschillende deelnemers uiteraard. Meestal lopen de subleague teams snel vol. Voordeel is dat je, met een beetje goede wil van iedereen, eenvoudiger aan de noodzakelijke deelnemers komt.

Laatst gewijzigd
Maartenhartong

lijkt mij goed idee

Laatste man

Zeker een optie. Normaal komt een 2e league wel vol, nu hebben we toch nog 4 deelnemers nodig.

BarbaStok

Chefspijker....:
Is het iets om de etappe-dagprijzen in principe alleen toe te gaan kennen aan de teams die ook werkelijk de etappewinnaar in de ploeg hebben? Zoiets is op een gegeven moment in onze wielertoto ingevoerd en dat bleek een groot succes.
Als er dan een verrassende winnaar is in een solo of kleine vlucht, dan maak je een betere kans op een dagprijs. Voor veel etappes is er geen verschil in resultaat. Maar het is veel bevredigender en spannender bij winst van een outsider dan wanneer de dagprijs wordt uitgekeerd aan degene hoogst scoort doordat hij alle sprinters of klassementslui vanaf plaats 2 of zo heeft maar een verrassende winnaar als Nans Peters niet.
Het is natuurlijk een ingrijpende wijziging, maar ik garandeer je dat het bij enkele etappes veel leuker wordt! Kunnen ook zerolijstjes opeens een dagprijs winnen, of loont het meer om het type ritwinnaar/aanvaller eerder te pakken.

mk187

Poeh... ingrijpend idd! Maar misschien wel leuk. Zeker voor de zero teams. Al ben ik daar persoonlijk niet zo'n fan van.
Voor de sprintteams wel minder kans op prijs. En als je prijs hebt moet je die vaak delen met veel anderen met gelijk team. Daar zou ook nog iets op bedacht moeten worden :D

Laatste man

WF subleague 2 ga ik vanmiddag open zetten. Wellicht halen we dan nog de 5 deelnemers. Dauphine misschien toch maar spelen. Giro was een deceptie.

1 2 ... 9 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.