Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 10 ... 88 89
Karperdrol

veltini,
kan jij zonder Valverde met zekerheid 1 of zelfs 2 kopmannen maken, die top 7 zullen rijden?
Ik heb er ook over nagedacht, maar ik vind het erg lastig

mactjappie

Verwachten jullie Lampaert echt als topper voor de klassiekers? Ik vind het zo lastig om iets zinnigs over hem te zeggen.

Rad

'@Veltini; dat is inderdaad de key, ik had vorig jaar geen Valverde en Alaphilippe en toch top 100 geëindigd. Een Dan Martin kan bijvoorbeeld 2x top 5 eindigen en die kan je dan 1ste kopman maken in de heuvels, dat was mijn insteek. Helaas ging dat vorig jaar niet helemaal goed, maar dat is de gok die je soms moet nemen.

Met dit spel gaat het om een zo breed mogelijk team te hebben dat in elke koers puntjes bij elkaar kan fietsen.

TrEb

'@ mactjappie zelf zie ik lampaert in de hierarchie achter Stybar en Gilbert. Ik verwacht dat er op hem meer gelet wordt en hij daardoor weinig ruimte krijgt.

Phoenix0000

Nu een team zonder Greg, Stybar, Sagan, Gilbert.
Toch ook niet heel gek. Elke race wel 3 podiumkandidaten op te stellen. Vind dat het lastigst met De Ronde en Roubaix eigenlijk. Daar heb je dan idee net te kort te komen. Ander 12 wedstrijden geen enkel probleem.

Poeksel

'@Jeroen: resultaten in het verleden geven geen garantie voor dit jaar, maar de Scoritoprijs is daar wel op gebaseerd. Er zijn denk ik weinig renners waarvan je met redelijke zekerheid kan zeggen dat ze het veel beter of slechter dan vorig jaar doen. Voor die renners zijn berekeningen ook niet nodig denk ik...

steefje9

Die kasseimannen komt wel goed. Genoeg keus en kanshebbers op top 5 plaatsen. Zit alleen met het aantal sprinters te kloten.. Waar doe je verstandig aan.

Veltini

'@ Karperdrol. Ik denk dat de kopmanrol door velen wordt overschat. Met Ala en Valverde denk ik dat je team niet goed in balans is en dat de kans groot is dat je (veel) punten laat liggen in de eerste 10 wedstrijden (Schelde blijft lastig). Tenzij je natuurlijk de pareltjes als opvulling hebt( Naesen twee jaar geleden, Valgren vorig jaar). Maar dan eindig je ook in de top 50. In die eerste tien wedstrijden wordt denk ik de basis gelegd.

Keshi

Ik ga mee in wat jsprunk denk ik bedoelt. Echte top inwisselen voor meer goede renners gaf meer opties voor de man in vorm vorig jaar. Zoals vooraf bedacht dus meer opties voor kopmanschap maar koos iedere keer de verkeerde, die van mij werden vaak top10, maar bijna nooit 1-3. Of nog meer pijn, degene die dag niet tot kopman gemaakt reed podium. Teveel opties! Degene die weet of renner x uit de 2e laag 1 of 10 wordt, ik vind het knap. Ik ga daarom dit jaar weer voor de echte top, dan weet ik wat ik moet invullen en ze winnen toch altijd wel ergens. En met een beetje geluk zelfs vaker, daarom zijn ze immers zo duur. De multiplier voor de kopman mag wat mij betreft naar beneden om het leuker te maken.

Phoenix0000

'@keshi

Vergeet niet dat Greg en Peter samen maar 3x podium reden. Top is breder geworden dan 2/3 jaar terug.

Threeohthree

Vorm gaat uiteindelijk toch de doorslag geven lijkt me. GVA en Gilbert lijken het goed te doen evenals Kristoff en Degenkolb, ook sagan begon dit jaar prima (al is dat ook niet echt de discussie omtrent hem). Nu zijn er nog wel een paar die lekker bezig zijn, maar ik durf GVA op dit moment niet thuis te laten t.o.v. Stuyven, Benoot, of Terpstra. Nu zat ik overigens vorig jaar net zo, en dat pakte uiteindelijk slecht uit dus durf ook niet te hard te roepen.

Verder Quick Step inderdaad vervelend. Aan de ene kant denk ik ik neem zowel Gilbert als Stybar, aan de andere kant denk ik een ietwat bredere selectie is ook wel fijn. Al denk ik uiteindelijk maar echt 1 te hoeven slachtofferen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Stuyven en Stybar waren vorig seizoen zeer regelmatig, maar zijn allebei ontevreden over het ontbreken van overwinningen. Het zou mij niet verbazen als ze meer alles-of-niets gaan koersen dit jaar.

Kpenty

'@veltini tuurlijk worden in die eerste 10 wedstrijden de basis gelegd maar als je, bij wijze van spreken, de 8 duurste kasseienmensen in je team neemt ga je die voorsprong niet pakken. Die wedstrijden zijn niet goed te voorspellen en er is vaak wel een andere top 10 zowat. Niet alle toppers zullen het verschil in punten zo groot maken dat je door die kopman punten van Valverde en Alaphilippe dat niet meer dicht. Valverde en Alaphilippe gaat met kopmanpunten samen toch wel zo’n 900 a 1000 punten halen. En dat is een schatting zonder Strade Bianche en Amstel Gold Race. Dus nee, kopmanschap punten worden absoluut niet overschat. Ook zijn die twee gewoon de meest zekere keuze van de afgelopen jaren. Tuurlijk kun je een gokje wagen maar ik schat die twee samen belangrijker dan Sagan voor in je team.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Ieder jaar weer zit ik met Demare in mijn maag. Mag de beste man niet en onderschat hem ook altijd. Volgens mij stelt hij nou echt nooit teleur als je hem neemt, maar toch durf ik hem nooit te nemen. Dit jaar krijg ik hem er gewoon echt niet ingewerkt zonder op een 500k renner uit te komen. En die zijn puur gokken aangezien geen van allen een bekend programma heeft.

Lastig...

mactjappie

Ik vervang Valverde dit jaar door kwiatkowski tenminste als blijkt dat hij de Waalse klassiekers gaat rijden

Ab Normaal

'@LaPrimavera
Nou, ik heb Demare al vaak genomen en hij steelt meestal teleur.
Vorig jaar in het klassiekerspel dan een keer niet, maar in de grote ronde heeft hij me vrijwel altijd teleurgesteld.

Primavoormij

Ik twijfel ook aan Demare. Aan de ene kant kun je hem zonder na te denken een kopmanschap geven in KBK, MSR en GW. Aan de andere kant is hij wel fors geprijsd, en zijn er genoeg alternatieven voor KVK, MSR en GW. De voornaamste reden om Demare niet te nemen is omdat ik verwacht dat veel mensen hem juist wel nemen. Indien Demare toch naar verwachting presteert, zullen zijn alternatieven (bijvorbeeld Colbrelli en Kristoff) het naar verwachting niet veel slechter doen en loop je dus niet heel veel punten mis. Indien Demare niet naar verwachting presteert, ben je spekkoper.
Het is jammer dat Kristoff KVK niet rijdt en samen met Gaviria MSR gaat rijden. Anders had ik hem graag genomen in plaats van Demare en die 1M ergens anders aan besteed.

Laatst gewijzigd
Jori

Klassieke werk ligt Demare gewoon beter, zeker de genoemde koersen. In grote rondes zie je toch dat hij vaak ergens een dip heeft en dat hij eruit stapt. Toch is het voor mij zeker geen zekerheidje.

Betrouwbare kopman in races, maar moet je daar geen andere namen tegenover kunnen stellen? krijg je een soort mini-Sagan verhaal met concrete namen, dat wel. Maar bijv. een Jakobsen/Ackermann in Kuurne en een Viviani/Gaviria in MSR en GW lijken me geen slechte namen. Echter om dat plaatje te laten slagen, moeten de andere renner ook nog wel andere races hebben om voldoende punten te halen en juist die races zijn dus mega onduidelijk

Primavoormij

Ik vind die Eschborn-Frankfurt toch maar een vervelende race. Er is zo weinig over bekend. Op PCS staan een aantal startende teams, maar ik kan hiervan nergens bevestiging vinden. Wat betreft de renners is het helemaal niet duidelijk wie er aan de start komt te staan. Komt er op neer dat ik eigenlijk wel Kristoff of Degenkolb moet nemen (ervan uigaande dat die in ieder geval wel starten). Verder ben ik nu maar op basis van (waarschijnlijk) startende teams, nationaliteit en eventuele vorige deelnames en overig programma 2019 een schatting aan het maken van wie kan starten.

Jori

'@primavoormij: Eens, ik heb zelf daar 2 sprinters voor staan op basis van vorig jaar en deelnemende teams.
Is Kristoff trouwens een zekerheidje? Als Gaviria daar aan de start verschijnt, zoals de afgelopen paar jaren voor QS.
Kristoff is voor mij echt een no-go

jsprunk

Pff.. zit ik vanmiddag met zekerheid te verkondigen dat ik Sagan niet wil missen en Matthews te duur vindt. Zit ik nu te overwegen om Sagan te vervangen door Matthews (AGR/LBL) en een kasseienman voor 3M. De 2 750k-mannen (puur voor de bonus, geen speciale verwachtingen van) die ik dan met Sagan slachtoffer zou ik voor één 1.5M-man kunnen inruilen.
Grootste risico zie ik dan bij Gent-Wevelgem, dat lijken me de meest zekere punten voor Sagan. Je zou hem daar kunnen vervangen voor een sprinter, maar de clash vdPoel-vAert kan ook zomaar alle sprinters aan gort rijden. Er zijn echter ook wel koersen waarin dit trio extra punten kan pakken.

Nadeel is dat mijn team dan langzaam erg veel op dat van vorig jaar gaat lijken, waar het zeer beroerd ging :).
Ik heb dan ook nog maar in 2 koersen (Waalse Pijl en Eschborn Frankfurt) de winnaar van vorig jaar in mijn team. Echter, als je dat lijstje ziet, zijn er ook nogal wat waarvan het onwaarschijnlijk is dat ze dat kunststukje herhalen (of zelfs daar in de buurt kunnen komen). Dan denk ik met name aan Valgren (Omloop nog iets meer dan AGR), Jungels, Nibali en in iets mindere mate Benoot, Jakobsen en Groenewegen.
We slapen er nog 12 nachtjes over :)

d00pzor

in hoeverre zijn de upcoming participations van PCS correct? ben al een paar interviews/tweets/nieuwsberichten tegengekomen met andere data.

Phoenix0000

'@jsprunk

Ik zie dat Sagan risico ook juist bij RVV en PR.
Daar staat hij er eigenlijk altijd wel.

Jori

PCS verzamelt de gegevens net als jij: Eerst door interviews, later door de (voorwaardelijke) startlijst toe te voegen.
Klopt niet altijd, zoals bijvoorbeeld Valgren die wel start in Omloop. Alleen kunnen ze natuurlijk niet alles lezen en zijn ze ook gewoon afhankelijk van de invoer van de wielerliefhebbers

Moedig ook zeker aan om bij te dragen ("Contribute" ), heb zelf net het schema van Gaviria door gegeven. Meestal verwerken ze het erg snel

Laatst gewijzigd
Gids03

1ste keer dat ik aan dit spel mee doe maar waar kan je zien wie welke wedstrijden rijdt? Alvast bedankt

1 2 ... 10 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.