Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 12 ... 88 89
Poeksel

Ik meen dat ie dat al een tijd geleden gezegd had, maar tijdens Oman ook inderdaad: http://www.cyclingnews.com/news/kristoff-gaviria-is-faster-so-ill-work-for-him/

Er staat o.a. dat hij het openingsweekend wilde rijden, maar niet mocht: hij moet voor Gaviria werken in de UAE-tour. Maar hij ziet nog wel kansen voor zichzelf in de klassiekers.

Laatst gewijzigd
Jori

Idd met name cyclingsnews heeft veel over Gaviria-Kristoff. Begon geloof ik met artikel van Kristoff over dat hij dure lead-out man was en nu bij elk goed resultaat van Kristoff krijgt hij natuurlijk weer zulke vragen onder zijn neus gedrukt.

Iemand trouwens idee van Valgren? zijn schema lijkt me namelijk niet te kunnen kloppen, bijna alle klassiekers rijden en vervolgens ook nog door naar de Giro?

hartstikkebedankt

Uit december van Indeleiderstrui:

"Over een deelname aan een van de grote rondes is Valgren nog niet zeker, al houdt hij de deur open voor een eerste deelname aan de Giro. 'Het zou geweldig zijn om te kunnen strijden voor een etappeoverwinning in een grote ronde. Het is daarentegen zwaar om het volledige programma in het voorjaar af te werken en dan gelijk aan de Giro d'Italia mee te doen.'"

De Giro zou dus meer een ambitie van hemzelf zijn, zou dus ook kunnen dat hij die niet rijdt.

KissMyAce

Ik vind het moeilijk om te bepalen of Mathieu een serieuze kandidaat is om in mijn team te nemen. Nadeel is dat hij geen ervaring heeft in klassiekers en dat ik niet goed kan inschatten wat zijn kwaliteiten waard zijn tegen andere toppers. Bovendien rijdt hij maar 3(?) koersen en dat voor 2,5m
Aan de andere kant als ik hem een beetje vergelijk met van Aert….. dat zou hij toch ook minimaal moeten kunnen

Poeksel

Jori, de informatie op PCS klopt inderdaad niet.

https://www.procyclingstats.com/race/omloop-het-nieuwsblad/2019/startlist

Michael Valgren zou nummer 118 hebben. Er starten 7 rijders per ploeg, dus dat wordt lastig (aangenomen dat er geen regel is dat de titelverdediger als extra renner mag rijden).

@KMA: vier koersen (GW, DVV, RVV, AGR).

Laatst gewijzigd
Kpenty

Mathieu is het geld niet waard. Veel te weinig wedstrijden en de wedstrijd waar die het meest kans heeft doet niet mee aan het klassiekerspel.

Laatst gewijzigd
Raimondas Roomsaus

Zit nog met dilemma over laatste (kopman)plekje voor KBK/SP. Verwachten jullie meer van Philipsen, Bouhanni of Greipel?

Ab Normaal

In dat artikel lees ik het toch anders.
Kristoff werkt voor Gaviria in de massasprints maar gaat in de klassiekers voor eigen succes.
Hij zegt zelfs dat Gaviria hem nog nooit verslagen heeft in MSR.

Jori

Thanks, dat had ik ook gelezen, maar van onze eigen WF:

Voordat Valgren zijn vizier zal richten op het WK, hoopt hij eerst te schitteren in het voorjaar. De vraag is echter in welke koersen. “Mijn probleem is dat ik overal goed wil presteren”, zo doelt Valgren op zowel de kei- als klimklassiekers. Daarnaast wil hij graag zijn debuut maken in de Giro d’Italia.

“Aangezien je daar als vluchter veel meer kansen krijgt. In de Tour is alles zo gereguleerd. Ik zou graag een Giro-etappe willen winnen. Maar het is lastig om een volledig klassiek voorjaar te combineren met de Giro. Het is daarom zaak om het met de ploeg te bespreken”, aldus de kersverse aanwinst van Dimension Data. “Ik kan verschillende programma’s rijden.”

daar klinkt het alsof hij ook nog in de klassiekers kan gaan snijden om zo de giro mee te pakken

EDIT: @Poeksel Valgren heb ik daar laten toevoegen, omdat hij niet op de voorlopige startlijst staat, maar wel een grotere zekerheid is dan elke andere naam op die lijst. Zijn naam is namelijk rechtstreeks bevestigd door een ploegleider ipv een voor-gefabriceerd lijstje. Gezien PCS niet weet wie ze dan zouden weg moeten halen, hebben ze de voorlopige lijst aangehouden en simpelweg Valgren als extra man opgegeven

@ab normaal: Prima hoe jij het interpreteert, ik heb alleen mijn conclusie getrokken op basis van meerdere artikelen en daar heb ik geen exacte bron meer van. Ook prima, immers hoef ik niet iedereen te overtuigen, enkel mezelf ;)

Laatst gewijzigd
Rad

Valgren zal 'zijn' klassiekers echt niet zomaar laten lopen, bij mij staat hij erin. Mis eigenlijk alleen nog een type Naesen/Vanmarcke (die ik vorig jaar allebei in m'n team had) maar moet ook nog budget overhouden voor de sprint/heuvelkoersen.

Ab Normaal

Maar waar Valgren voor de meeste andere renners vorig jaar een outsider was zullen ze ‘m dit jaar niet zo makkelijk laten rijden.

laupie

Ik zit ook een beetje met Valgren in mijn maag, deed vorig jaar bij 3 races maar echt mee om de knikkers van de 10 gereden. En is daarnaast verkast van Astana naar Dimension Data waar ik nou niet echt een hoge pet van op heb als klassiekerploeg. Plus wat Ab zegt, dit jaar is ie bekend.

Dat gezegd te hebben is het natuurlijk wel iemand die flink ontwikkeling heeft laten zien en mogelijk dit jaar wederom verbeterd en is dan wel een koopje voor 2,5 voor iemand die zowel kasseien als heuvels verteert.

KissMyAce

Astana nou ook niet echt een klassiekerploeg

BarryE1

PCS is ook niet helemaal actueel wat betreft Vanmarcke

Overigens lastig te achterhalen wat de rolverdeling van Cofidis is qua klassiekers (Laporte/Bouhanni) Iemand daar al iets gevonden?

hartstikkebedankt

Bouhanni rijdt Kuurne en ik denk ook MSR als kopman, waar hij een goed track record heeft met 3 deelnames: 4e, 6e en 8e. Laporte rijdt denk ik ook MSR maar verder een aantal andere koersen zoals GW, DDV, RVV en PR

GreenDay

Het zou de eerste keer zijn dat ik aan Scorito deelneem, maar ik vind het ter beschikking gestelde budget echt belachelijk hoog... Ligt dat nu aan mij?

user26858

'@Green Day.

You made my day. Waar ik struikel over een keuze voor twee man tussen Tiesj, Sep, Wout, Yves, Oliver en Bling heb jij een oom Dagobertzwembad vol met geld over?

laupie

Het bedrag dat je overhoudt krijg je teruggestort op je rekening

GreenDay

'@Laupie: in dat geval betaal ik die 3,5 euro met veel plezier!

@Frank: ik heb uit dat lijstje alleen Bling. Iets met platgetreden paadjes... :-)

Wat ik meende te zeggen: op wielerprono.be werken ze met CQ-punten. Daar krijg je een totaal budget van 7.000 CQ-punten, om 12 renners te selecteren. Daar heb ik uit pure miserie Vakoc geselecteerd omdat die welgeteld 0 CQ-punten kost (omwille van blessureleed vorig jaar). Ter indicatie: Sagan scoorde 2.800 CQ-punten. Dan voelt een team waarin je zonder verpinken Gilbert, Sagan, V. Avermaet, Valverde, Kwiatkowski, Alaphilippe, Valgren, Moscon, etc. kunt selecteren aan als een verademing. Of misschien zelfs een beetje overkill.

Poeksel

Greenday, dat spel hebben we ook op Wielerflits, maar dan met 8000 punten: https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/megaflits-wielerspel-voorjaar-2019/

En daar kost Sagan maar 2278 punten! Hoef je geen Vakoc te nemen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

'@GreenDay: veelgehoorde klacht hier, maar dit keer ben ik het er mee eens. Als ik mijn selectie naast die van vorig jaar houdt, hoef ik op papier eigenlijk nergens aan kwaliteit in te boeten en kan ik wel een aantal upgrades doen in de categorie Albasini->Valverde, Keukeleire->Colbrelli, of Lutsenko->Moscon.

user26858

'@Greenday. Bling steekt er bovenuit. Op papier dan. 18 namen staan. Nog 3,5 miljoen over.

Gladiool

Ach om de EF loterij nog groter te maken, wordt het parcours aangepast. Iets zwaarder waardoor een finalesprint mogelijk niet eens plaatsvindt :')..

Rad

Hmm toch Degenkolb overwegen? Of zou Colbrelli deze wedstrijd ook aandoen?

rosencrantz

'@GD uiteraard heb je een punt, op WP moet ze het budget dan weer omhoog doen. Zit je daar trouwens in de wielerflitspoule?

1 2 ... 12 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.