Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 19 ... 88 89
Primavoormij

Mijn team begint ook vorm te krijgen. Op dit moment staan er ontzettend veel pure sprinters en sprinters met inhoud in. Voor MSR bijvoorbeeld heb ik wel een man of 10 die ik serieus een kopmanschap zou kunnen geven. Het gevaar is wel dat indien 1 a 2 kasseienmannen tegen- of uitvalt, ik problemen kan krijgen met het kopmanschap in ritten als E3, RVV en PR. Daarnaast moet ook altijd nog maar blijken of KBK en GW wel in een sprint eindigen. Nog even puzzelen.

GreenDay

'@Phoenix: omdat nagenoeg iedereen Sagan, Greg en Gilbert neemt?

Ajvenema

Ik ga er zonder al teveel angst maar 1 van dat illustere drietal selecteren. Zie genoeg goedkopere alternatieven.

Ab Normaal

Ben ik de enige die denkt dat geluk gewoon weer een grote facrot gaat zijn?
Want zeg nu zelf, mannen als Sagan, GvA, Stybar, Gilbert, Naesen, Benoot, Stuyven, Vanmarcke, Terpstra, Degenkolb en zo kan ik nog wel even doorgaan, hebben het toch allemaal al laten zien en kunnen allemaal excelleren en tegenvallen.
Er is toch met de beste wil van de wereld niet te voorspellen wie wel goed gaat zijn en wie niet?

Het is toch puur je gevoel volgen en zorgen dat je voor elke koers zeker 4 kopmannen hebt en verder aanvullen met renners die puntjes in zoveel mogelihk koersen sprokkelen?

Er kan hier toch niemand garanderen dat een bepaalde renner top is op het moment suprème?

Jun Allrich

'@ Ab Normaal al jaren aan een stuk rijdt QS alles en iedereen kapot. Bij mij gaan er sowieso 4 van die jongens in...

Kpenty

Tuurlijk heeft een spel waar je gaat voorspellen te maken met geluk. Zo zal je nooit invloed kunnen hebben op blessures, een onverwachte koersverloop etc. Dus volgens mij ben je niet de enigste, want iedereen weet dat je geluk en ongeluk kunt hebben bij scorito. Maar iedereen heeft last van die blessures. Dan draait het om jouw verdeling in je team hoe goed je een blessure kunt opvangen. Ja geluk is een factor, maar geluk dwing je af hè.

Niels22

Uiteraard een groot gelijk van Ab, garanties heb je niet, enkel je eigen verwachtingen/hoop.

Zelf altijd in de 'war' met die klimkoersen, die toppers kosten eigenlijk teveel voor te weinig koersen.

Primavoormij

Geluk speelt altijd een rol maar desondanks zijn er hier veel mensen die structureel in de top 10% van een poule eindigen. Een aantal factoren waar je het onderscheid mee kan maken is:
- Goed beleid tav kopmanschap
- Goede kennis van het spel en puntenverdeling
- Research mbt doelen van renners en rol in de ploeg
- Spotten van koopjes en andersom te dure renners
- Goede balans van kassei/sprint/heuvel renners

Daarnaast is het naar mijn mening ook een kwestie van elimineren van onzekerheden. Om maar wat dingen te noemen: Kristoff heeft in 'zijn' ritten Gaviria in de ploeg. Vanmarcke valt bijna ieder jaar van zijn fiets of heeft een lekke band op een cruciaal moment.

elstupidoloco

'@Ab

Tot die conclusie kom ik ook steeds meer. Alle klassiekers van de afgelopen 10 jaar nog even bekeken op YouTube en alle uitslagen naast elkaar gelegd.
Een veelvoud aan mogelijkheden in koersverloop, weersomstandigheden, vorm(-verlies), pech, geluk, valpartijen maakt het een loterij.
Mijn gevoel is dat ik ook veel minder grip op heb op de voorspelling dan bij de grote ronden.

Jori

Weet niet meer wie, maar vorig jaar voorspelde 1 van Lotto-soudal (ploeg?)leiders dat Niki Terpstra echt heel goed stond. Spijt dat ik daar niet naar heb geluisterd, was ook geen koekenbakker of iemand die er wat verder van af stond. Geloof dat Marc Sergeant het zei, maar kan het niet meer terugvinden

Poeksel

Over voorspellingen gesproken: https://www.wielerflits.nl/nieuws/wielerflits-scorito-klassiekerspel-pooltips-2018/

Ik geloof dat van de tien tips alleen Cort en Demare hun prijs waard waren vorig jaar. De meesten zijn ook in prijs gedaald.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Ja, maar dat roepen zoveel mensen, ze zijn er allemaal klaar voor, hebben goed getraind en voelen zich goed.
Maar ja, Naesen, Styuven, enz. Allemaal jongens die het echt kunnen, kijk Sagan en GvA ziet iedereen.
Maar wie kan nu echt zeggen met alle argumenten wie er beter gaat presteren van die twee (Naesen en Stuyven)?
Laten we eerlijk zijn, dat weet niemand.
Dat is puur geluk. En zo zijn er meer.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik heb dit spel helaas nog niet echt onder de knie en weet niet zo heel goed waardoor. In de grote rondes ben ik in 2017 en 2018 5/6 keer boven de 95 procent geëindigd. In het klassiekerspel 40,5 en 65,5 procent. Ik hoop dit jaar in ieder geval wel boven de 80 uit te komen.

Jori

Ploegleiders over hun eigen team zijn vaak overdreven negatief of juist positief.
Maar ploegleiders over hun concurrenten zijn vaak verrassend scherp, omdat dat ook hun taak is. Zij moeten inschatten wie de forcing maakt, wie je absoluut niet weg mag laten rijden, waar het kan gebeuren etc.
Bij Quick-Step waren ze ook echt boos na het openingsweekend op Terpstra, omdat hij dus zo goed stond en alles.
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/de-klassiekers/154998/terpstra-onzichtbaar-in-openingsweekend-quick-step-zijn-prestaties-stemmen-ons-niet-blij

@hartstikkebedankt: Spel is ook wat lastiger om consequent hoog mee te scoren, omdat zeker bepaalde races pas laat in het seizoen worden verreden, zeker als je vergelijkt dat een GT in 3 weken over is en wij dan nog niet eens bij de scheldeprijs zijn. Lijsten zijn incompleet, meer renners kunnen geblesseerd raken in tussen tijd (want er zit meer tijd tussen).

hartstikkebedankt

Ja de voorspelbaarheid is minder, maar dat is in principe voor iedereen zo. Ik denk dat mijn vorige selecties nog niet helemaal in balans waren maar de uitkomst is wat meer random voor iedereen op deze manier.

Laatst gewijzigd
Prime

Daarnaast tipte Sergeant vorig jaar ook op Jasper De Buyst, dat viel net iets minder uit.

Jasperdewaal11

Vanmarcke die wint, thats a new one

Mr10B

Had ik eindelijk mn team af gaat vanmarcke op eens winnen..

Ah well, ik heb er wel vetrouwen dat ik nu een goed team heb staan. Vorig jaar niet meegedaan met klassiekerspel, dus we gaan nu sowieso stijgen op de algehele ranking (moment 96.8% zonder mee te hebben gedaan aan het klassiekerspel en scorito GP)

Jopster

Zo team is klaar, hoop dat ik er een week van af kan blijven.
Vorig jaar 40% gescoord terwijl ik bij GR meestal rond de 95% zit.
Vorig jaar was klassiekerspel ook eerste spel nadat bekend werd dat het geld zou gaan kosten.
Daardoor minder deelnemers dan dit jaar denk ik persoonlijk, waardoor er meer mensen mee doe die misschien minder verstand hebben van de spellen en/of spelen voor hun index.
Hoop dat ik rond de 80% ga zitten. Heb Sagan,GvA,Ala in een team gekregen dus zeer content.

kevinraar

heb ik ook grote rondes altijd boven de 80 procent klassieker spel was vorig jaar maar 54 procent

Poeksel

Ik scoor ook veel slechter in het klassiekerspel dan in de rondespellen. Vooral vorig jaar ging het slecht, voorbode van een relatief matig seizoen:

Wielrennen 2018 2017
Giro d'Italia 89,4% 99,8%
Tour de France 98,9% 99,0%
Vuelta a Espana 97,7% 100%
Klassiekerspel 64,3% 90,4%

Ik zie niet zo snel hoe het aantal deelnemers op te zoeken is, maar misschien is die bij de grote rondes veel hoger en doen aan het klassiekerspel vooral de betere spelers mee?

jsprunk

Vanmarcke was bij mij al een zekerheidje, dus dit komt mooi uit. Jakobsen zie ik niet meer zo zitten nu Viviani ook de Scheldeprijs rijdt (KBK durfde ik hem al geen kopman te maken), dus vermoedelijk toch maar Jakobsen en Swift voor Greipel en een 750k-sprokkelaar.

nasibal

Ben ik de enige die denkt dat geluk gewoon weer een grote facrot gaat zijn?
Want zeg nu zelf, mannen als Sagan, GvA, Stybar, Gilbert, Naesen, Benoot, Stuyven, Vanmarcke, Terpstra, Degenkolb en zo kan ik nog wel even doorgaan, hebben het toch allemaal al laten zien en kunnen allemaal excelleren en tegenvallen.
Er is toch met de beste wil van de wereld niet te voorspellen wie wel goed gaat zijn en wie niet?

De klassiekers zou ik willen vergelijken met een etappe uit een grote ronde waarvan je voor 90% zeker bent dat er een grote vluchtgroep uit de greep van het peloton gaat blijven. Je kan zo een x aantal namen noemen die onderdeel van die groep gaan maken. Dikke kans dat in praktijk een groot gedeelte van die namen ook aanwezig gaat zijn. Er gaan er echter ook steevast 2 of 3 ontbreken en welke is totaal niet te voorspellen. Daarnaast is er net zoveel kans dat enkele van de voorspelbare namen die er wél bij zitten uiteindelijk top 5 rijden als dat ze eindigen op plek 13, 17 en 21.

De jongens die Ab hier noemt gaan grotendeels allemaal wel meezitten bij de favorietengroep. Per koers gaan er echter 2 of 3 ook de slag missen. Wie dat zijn en In welke volgorde de rest over de finish gaat komen is puur giswerk. De echte kwaliteit zit het in het vinden van die 2 namen die weinigen voorspellen maar óók 8 van de 10 keer in die favorietengroep terecht komen, ongeacht welk plekje in de top 15 ze vervolgens bezetten.

jsprunk

'@nasibal: dat is kwaliteit, maar als je die pareltjes vooraf geen kopman maakt, heb je er alsnog geen (nasi)bal aan. Dan scoort je pareltje 32 punten die niemand heeft, maar dat is goed te maken met een 3e kopman die per ongeluk 7e wordt ipv 10e.
Volgens mij is dat juist de kritiek hier, dat het goed gokken (want dat is het) van de subtoppers belangrijker is dan het kiezen van de juiste sub-subtoppers die een paar uitschieters hebben.

nasibal

'@jsprunk
Exact, helemaal mee eens. Het is kwaliteit, maar je wint er dit spelletje helaas niet mee. Met geluk wel. Ik schaar me wat dat betreft dus volledig achter Ab. Nogmaals ook de reden waarom ik met smart wacht op de Giro en de klassiekervariant aan me voorbij laat gaan. Dat maakt dit forum overigens niet minder interessant om van een afstandje bij te houden ;)

Hoe zit het eigenlijk met de verhevenen uit de betaalde poule en bijbehorende app-groep?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 19 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.