Leuk toch? Allereerste scorito editie waar je Sagan gaat overwegen, hoewel vuelta ook wel spannend was, maar dat lag toen meer aan zijn doelstellingen en blessure.
Kwiat, met welk programma en resultaten gaat hij zijn 2 miljoen waard zijn? Ik sluit het zeker niet uit, maar zie voor nu interessantere namen
Valverde rijdt meer, maar paar klassiekers zal het toch wel pittig worden. Je debuut in de ronde op 39-jarige leeftijd bijv.
Frankfurt houdt iedereen zo stil mogelijk, grootste vraagteken en bijna helemaal niks aan starters bekend. Niemand heeft een zekerheidje aan de start bij Frankfurt.
Lampaert zijn kracht is ook zijn zwakte: zijn enorme motor. Als hij voorop ligt met uitval, halen ze hem niet meer terug zonder de rest van QS in stelling te brengen, dus is hij weg. Als QS de boot heeft gemist, is Lampaert natuurlijk bij uitstek geschikt samen met Jungels om hoog tempo te rijden. Verder heeft Lampie wel een leuk sprintje nog. Nadeel van Lampie tov Stybar is dat hij minder gevestigde naam is en vooral geen Strade Bianche lijkt te gaan rijden.
80% a 90% van mijn team staat al een aantal dagen, er zijn echter nog een paar zaken waar ik over twijfel:
- Hoe is het met Stuyven na zijn valpartij? Volgens mij zijn het slechts oppervlaktewonden, maar dit kan toch impact hebben op zijn fitheid. Ben ook van plan om hem vaak kopman te maken als ik hem neem.
- Wat is de rolverdeling binnen QS in de Scheldeprijs? Wordt Jakobsen of Viviani de vooruitgeschoven sprinter? Of allebei?
- Wat is de rolverdeling binnen Cofidis voor de klassiekers? En dan met name in de Scheldeprijs en E-F.
- Wat zijn nou precies de ambities van Moscon? Een man van zijn kaliber is voor 1.5M een koopje, mits hij echt zijn zinnen heeft gezet op de klassiekers.
Ik ga nog maar even wat research doen.
Ik heb het gewijzigde parcours van LBL gemist. Die extra lus aan het eind, betekent dit dat het een vlakke aankomst is en dat als de sprinters met inhoud de laatste puist overleven gaan sprinten voor de zege?
Of is het te zwaar voor ze en blijven we dezelfde kandidaten voor de zege houden?
De heuvelklassiekers zijn toch veruit de lastigste koersen om renners voor mee te nemen. Voor mij alleen ala en wellens zekerheidjes (natuurlijk ook valverde maar die past er niet in qua budget). Maar een derde man voor 2 miljoen of minder met wat zekerheid is niet echt te vinden.
'@Ralph: Hij rijdt zn eerste klassieker pas op 23 maart. Maar toch, ik ben dr ook niet heel happy mee. Ik had hem ook vanaf het begin al in mn team. Probleem is er zijn ook niet heel veel goede directe vervangers. Je zou Bling kunnen nemen maar dan moet het team bij mij in ieder geval weer om, en Kristoff vertrouw ik gewoon niet wanneer hij best vaak samen met Gaviria rijdt.
Team zojuist voor de 34e keer omgegooid, maar ben er nu wel uit denk ik. Mijn team bevat nu 14 kasseien, 4 heuvels en 2 sprinters. Maar bij de kasseienmannen zitten veel rappe jongens die ook punten zullen behalen in de sprintetappes. Slechts 1 Nederlander in mijn team. Dylan van Baarle er net uitgekieperd. Zat al op de schopstoel, maar Samlanbeej heeft net het laatste zetje gegeven. Ook maar één Sky-renner, mede omdat ik gewoon moeilijk kan inschatten hoe de rolverdeling daar zal zijn.
Die kopmanregels verpesten een beetje de leut voor mij in dit spel. Als je steeds 6 t/m 10 goed er bij zit, maar je kopman rijdt lek, of valt, dan ben je nergens.
Heb je alleen goede kopmannen, en verder niks, scoor je uitmuntend. Vind dat jammer. Zou het leuker vinden als je gehele team er toe doet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.