Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 25 ... 88 89
Jori

Het is wel een uitgemaakt zaak, omdat het oorspronkelijke parcours te zwaar was. Dit parcours is niet automatisch uitgedunde sprint, een aanval kan zeker. Op het WK was immers het einde ook vlak, nadat je de hel had overleefd ;) Maar voorheen waren Greg en Sagan wel nagenoeg kansloos voor de winst en nu is er met de juiste omstandigheden wel wat mogelijk. Ook precies de reden dat ze het hebben aangepast, een renner als Sagan aan de startlijst maakt je koers toch net wat interessanter.

Lutsenko een verbeterde versie van Kwiat vind ik wel heel ver gaan. Hij heeft potentie, maar buiten koersen in Azië is het er eigenlijk nog nooit uitgekomen. Kwiat heeft daarentegen al zo'n beetje alles gewonnen wat los en vast zit. Maar dat Lutsenko erg interessant is, kan ik zeker niet ontkennen.

Moscon is gewoon alleskunner: Deed het niet slecht op het wereldkampioenschap, 5e op zijn 22e in roubaix, voert nu de troepen van sky aan in UAE. Hij heeft alleen nog niet voor een klassement in een GT gereden. Gezien hij de giro rijdt, zie ik wel helaas niet meer aan de start komen van de Ardennenklassiekers.

Stuyven zijn wonden vindt Stuyven zelf meevallen, maar Naesen vond het er nogal vervelend uitzien en dat hij dat nog wel ging voelen.

Imbatido

In 2017 werd Matthews 4e en Van Avermaet 11e in Luik. En in 2011 was Van Avermaet al eens 7e, weliswaar niet in de sprint om de winst. Dat het parcours zwaarder was wil niet zeggen dat het ook moeilijker voor ze is om er te winnen. In 2016 met de Cauberg in het slot gingen er 30 renners naar de meet in de Gold Race, dat is de laatste twee jaar op een makkelijker parcours niet meer gebeurd.

Kortom: makkelijker parcours ≠ makkelijker winnen.

Laatst gewijzigd
Jori

Van Matthews razend knap, maar deze man werd ook al 5e in Waalse Pijl, zijn punchvermogen moet je ook niet onderschatten ;) en dat GvA 7e was, zegt mij juist alles. Op alle goede momenten, maar op het laatste moment is dat klimmetje gewoon te veel. Wel een heroïsch klimmetje overigens, zie nog steeds Poels daar gaan.
Maar nu met die lus is er gewoon nog net iets meer mogelijk en is een Greg op 7e plek opeens niet meer kansloos

AGR was altijd al makkelijker dan LBL, daar had je nog renners als Coquard en Colbrelli die overleefden en konden sprinten.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Om nog even het punt van Zadelpen toe te lichten: stel dat je voor Parijs-Roubaix voor 6,5M twee renners mag selecteren (waaronder een kopman voor drie keer punten).

Speler A: De Backer (500k, 1e) en kopman Sagan (7M, 10e) -> 100+132=232 punten
Speler B: Kopman Stybar (4M, 4e) en Degenkolb (2,5M, 14e) -> 210 + 28 = 238 punten

Je hebt de verrassende outsider, maar door lekke banden van de logische kopman scoor je minder dan iemand die eigenlijk een slechtere selectie heeft (en wiens renners lager eindigen). Als de kopmanfactor nou 2 zou zijn, dan was het 188 om 168 punten, dat zou voor het gevoel toch beter kloppen.

Ab Normaal

Misschien is het een optie om nog slechts 1 kopman te mogen kiezen en dit dient altijd een renner van max 2 mln te zijn. In zo’n geval gaat het eerder om kennis dan dom geluk. Je kunt dan namelijk geen topfavoriet selecteren.

TrEb

Continu heb ik GvA in m'n team, nu twijfel ik over hem. Hoe gaat hij het doen in een nieuw team en heeft hij sterke ondersteuning. Denk dat hij er toch uitgaat en valverde erin. Zijn er meerdere twijfelaars over GvA?

El Mel

'@TrEb Ik vind hem ook te duur, maar ik vind de alternatieven ook weer niet goed genoeg om hem eruit te halen ;)

Ab Normaal

Ik had hem niet, maar overweeg hem nu er in te zetten voor Tsaar Peter.

steefje9

Ik ben erg benieuwd naar jullie verdeling. Ik heb maar 3 (op papier) heuvel renners en daar zitten de grote 2 bij. 12 kasseien en 5 sprinters waarvan bij de kasseien ook nog wat rappe mannen zitten. Hoe denken jullie over naesen?

hartstikkebedankt

GVA er in gezet voor Sagan inmiddels

Primavoormij

'@steefje ik heb dezelfde verdeling. Naesen schat ik iets lager in dan Vanmarcke en Benoot. Een echte miskoop gaat het daarentegen vrijwel nooit zijn. Ik zie hem altijd wel steady 175+ punten halen.

BrackenRidgeCycling

4 sprinters voor maar 4000, 4 heuvel voor 7750 en 12 kassei.
bij kassei zit wel Bling en Luts, en natuurlijk een paar snelle mannen.
Ziet er goed uit op papier

Falco Waterman

De twijfel slaat dan toch toe op het moment van het naderen van de deadline... Kan je een goed team smeden zonder Sagan, GVA, Quick - Step... In de breedte staat er dan een fantastisch team, maar de knikkers worden verdeeld met overwinningen en captainpunten... Maar eens uitschrijven als je de nummer 1,5,8 hebt of 4,5,6,7,9,10... Lastige kwestie..

Daarnaast natuurlijk zeer interessant om te kijken naar welke koersen er op welke manier zijn aangepast. Hoe de afgelopen jaren de koersen zijn verlopen en-/of het dan wel of geen massasprint gaat worden.

Nog wel wat werk te verzetten dus...

Jasperdewaal11

Sagan eruit geklikt.......so help me god :s

Jori

Pffft, heeft iedereen op dit forum nu Sagan eruit gegooid?

BrackenRidgeCycling

Sagan er geen moment in gehad, gva gaat het doen van het jaar

Prime

Voor zij die de kopman regel maar niets vinden is de (gratis) Wielermanager van Sporza misschien wel interessant:
https://wielermanager.sporza.be/rules

Primavoormij

Iemand die je zonder na te denken eerste kopman maakt bij MSR GW E3 RVV en na iets meer nadenken een kopmanschap geeft bij PR en AGR kun je toch haast niet buiten je team laten... ook al kost hij 6 miljoen. Maarja, ieder zijn eigen mening!

user26858

'@Jori. Natuurlijk niet. Van Avermaet, Gilbert en Stybar kun je overwegen om eruit te zetten, maar Peter niet.

Mr10B

Sagan is voor mij ook indisputable. Velen lopen hier te klagen dat kopmannen (te) belangrijk zijn, dus ik heb liever elke koers 3 favorieten en 3 keer vulling dan 6 keer plek 6 tot 14. En Sagan is overal waar hij start mijn eerste kopman waarschijnlijk. Want als Sagan tegenvalt dan wordt hij nog altijd 6de. Als Naessen/Benoot/Stuyven tegen vallen kunnen ze makkelijk uit de top 10 zelfs top 20 vallen.

Rawolf

Ik heb valverde er toch nog ingepuzzeld maar nu moet ik opvullen met 2 500000 renners. I Garcia en van der Sande heb ik nu op t oog. Mis ik nog pareltjes van de onderste categorie?

BrackenRidgeCycling

kirsch

Treenert

Gilbert wordt hier nagenoeg onbesproken gelaten. Als Gilbert toch 'per ongeluk' in 5 koersen podium rijdt, zijn diegene die hem hebben spekkoper schat ik zo in.

user26858

'@Treenert. Het is GVA óf Gilbert, Sagan is ongenaakbaar. Ik vrees dat Greg meer punten haalt, ondanks zijn mindere team, terwijl Philippe de sympatiekere is met een groter palmares. Gilbert kan verrassen en Van Avermaet tegenvallen.

Wielerfan999

De Buyst, Pasqualon, Bettiol, De Bie, Madouas, Hofstetter, Guerreiro, Gaudu, Blythe, Ballerini, Pogacar, Molano om maar wat te noemen.

1 2 ... 25 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.