Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 27 ... 88 89
YungNikopolidis

'@Rad
Zeker interessant programma. Heb hem niet in mijn selectie zitten, maar maakte vandaag een goede indruk. Maakte gemakkelijk de overstap naar de kopgroep en wist zich goed te positioneren in de sprint. Twijfel neemt dus toch weer toe...

@Karperdrol
Denk dat zijn programma hetzelfde zal zijn als vorig jaar, met weer de Tirreno erbij. Hij is in ieder geval (nog) niet bevestigd voor Catalunya/Baskenland.

Rawolf

Wout van Aert vs Oliver Naesen?

Jori

-

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Geen Sagan en Greg nemen. Waar levert dat qua kopmannen eigenlijk echt problemen op?
Naar mijn idee eigenlijk alleen bij RVV en PR.
Die kleinere voorjaarskoersen waar je Greg zou kunnen gebruiken heb je met een combi van Naessen, Demare, Stuyven en evt Tentin/Colbrelli wel prima alternatieven.
Een MSR en AGR is ook met kleine extra investering in bv Gaviria of Viviani goed op te lossen (MSR) of met Colbrelli, Matthews en Alaphilippe en Valverde (AGR). Voordeel is meteen dat je voor de Scheldeprijs en Frankfurt wat mogelijk aantrekkelijke opties zal hebben.

Dat gat PR en RVV moet dan opgevuld worden door bijvoorbeeld Terpstra te nemen. Maar dat is wel risico. Eigenlijk enige twee koersen waar je ‘m kopman gaat maken. Voor 3,5..... Het is allemaal echt kiele, kiele. Je kan echt veel kanten op qua opstelling en denk dat het elkaar weinig gaat ontlopen en verschil dus gemaakt gaat worden met kopmannen kiezen.

Treenert

Terpstra in een nieuw shirt als absolute kopman is voor mij ook echt een groot vraagteken!!

Phoenix0000

Meer dan 2x top tien zal het niet snel worden gezien de koersen die hij rijdt. Vind ik 3,5 miljoen pittig. Absolute kopman of niet.

d00pzor

Ik twijfel alleen nog tussen Terpstra VS stuyven en valverde VS flip,

Denk dat ik bij jappie en flipje blijf, even kijken wat er deze week gebeurd.

Primavoormij

Die 750k gasten bezorgen mij koppijn. Er zitten te veel interessante namen tussen. Het liefst zou ik er 8 a 10 nemen maar dan houd ik te veel geld over. Ik twijfel nu tussen Kragh, Kung en Lutsenko voor 2 plekken. Lutsenko had ik vorig jaar ook, maar die bakte er toen niets van. Was geloof ik wel geblesseerd of iets dergelijks.

user27297

Wat denken jullie gaat Gilbert zijn grote droom, dit jaar uitkomen? Zal hij alle grote klassiekers kunnen winnen?

Falco Waterman

'@treenert,

Kwia in de vorm van 2017 lost niet op dit soort ‘berg’ etappes. Het ging hier over een klim van 10 kilometer met een gemiddelde stijging van 6,5%. Moet te doen zijn voor een op en top Kwia, lijkt mij? Ben naast Gaudu ook zeer onder de indruk van Buchmann, geen idee waar die gaat koersen en hoe dat zit met Schachmann / Formolo en Sagan...

Jori

Kwiat bouwt bewust seizoen langzamer op, wil er echt pas staan tijdens LBL. Slaat dit jaar dus ook oa Tirreno over

arviidd

Net toch maar met pijn Stybar uit mij team gehaald. Zie hem heel veel punten halen aleen zou ik hem nergens kopman maken. Nu alleen maar Alaphilippe in mijn team van Quickstep dat voelt dan ook weer niet helemaal lekker. Lastig!

Primavoormij

Stybar geen kopman in SB en PR?

user20050

Heren van het forum, ik heb nog een dillema waar ik zelf niet helemaal uit kom.
Daarom zou ik graag jullie mening weten:
Stybar + Valgren of Gregg + Teunissen

Stybar en Valgren rijden doorgaands veel wedstrijden, waarbij Valgren ook nog kanshebber is in sommige heuvelklassiekers en Stybar zit natuurlijk in het team waar veel teampunten mee valt te verdienen.

Gregg hoeft weinig over gezegd te worden rijdt veel wedstrijden en maakt vaak kans op de winst, en Teunissen kan als dark horse fungeren.

Hoe denken jullie erover?

Laatst gewijzigd
Threeohthree

'@Primavoormij: Ik had daar zelf al een leuke onorthodoxe oplossing voor bedacht! Gewoon alle dure renners nemen zodat je meer plek over hebt voor 750k renners =P. Maar nee, zonder geouwehoer, ik zit d'r ook mee in m'n maag, en wil eigenlijk ook nog een andere 750k renner mee voor de heuveltjes maar er is gewoon geen plek.

arviidd

'@primavoormij: Nope, zou bij mij op plek 5 komen als kopman in SB en PR.

Over de 750k mannen ben ik het helemaal mee eens. Er zitten een hoop intressante renners tussen en dan heb je ook nog wat 750k renners die goed zijn voor teampunten.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Het meeste denkwerk zit inderdaad in de 750k-mannen, terwijl ik er van uit ga dat dat achteraf weinig verschil gaat maken :)

d00pzor

Lastig ook vind ik de selectie van lampie, vorig jaar stelselmatig top 25 wat volgens mij betekent dat ie als.knecht vlak voor de sprint z'n werk gedaan had en dus liet gaan. Dit jaar is ie kopman dus kan je stelselmatig top 10 pakken alleen die verdomde stsrtlijst! Zou toch graag meer zekerheid hebben over waar die start

Jori

'@d00pzor: Kijk naar wat hij vorig jaar reed, kijk naar wat Terpstra vorig jaar reed (wiens rol hij zou hebben overgenomen) en dan lijkt het mij een redelijk makkelijke conclusie

Laatst gewijzigd
Ric

Heb het ook eens bekeken zonder sagan en GVA. Had ze eerst juist allebei. Je kan echt een heerlijk team maken dan. En je kan ook echt elke klassieker prima 3 kopmannen kiezen. Ik ben dan alleen bang dat je elke keer net de verkeerde hebt. Heb je vanmarcke als kopman dan doet Matthews het goed. Neem
Je Benoot dan doet Vanmarcke het ineens goed. Kortom elke keer verkeerde keuzes waardoor je jezelf enorm gaat frustreren. Ik pak dus denk ik weer terug naar sagan en GVA

Imbatido

Mijn team is zo goed als af, maar ik merk dat het erg verleidelijk blijft om Sagan of Van Avermaet eruit te klikken. Ergens heb je toch het idee dat je team daar beter van wordt, vooral omdat het er dan in de breedte net wat beter uitziet. Twee jaar geleden ging het daar alleen gigantisch mis bij mij zonder Van Avermaet, maar toch hou je de illusie dat je genoeg goede renners hebt om het ontbreken van zo'n topper te kunnen compenseren.

Probleem is alleen dat renners uit de tweede rij als Naesen, Vanmarcke, Benoot, Gilbert, Stuyven, Stybar, Valgren, Terpstra etc. veel onzekerheid met zich meebrengen. In mijn ogen zijn Sagan en Van Avermaet de enige zekerheidjes (voor zover je dat kan zeggen) voor vooral RVV en PR, die praktisch altijd rond de top 3 zullen finishen. Ook als het eens op een sprint uitdraait zit je dan nog altijd goed. Dan hoef je eigenlijk nog maar één 'twijfel' uit dat rijtje te nemen, en anders moet je er daar toch al twee uit pakken. Die 'twijfels' komen doorgaans ook eerder wat tegen onderweg dan Sagan, die zelden valt of achter een valpartij belandt. Als je een beetje pech hebt met die renners lever je dan zowel op je 1e, 2e als 3e kopman veel punten in.

Jopster

Keuzestress tot de max.
Mijn team is eigenlijk klaar voor zaterdag alleen spoken er nog zo veel namen door mijn hoofd die ik niet "thuis" kan laten.
Het is allemaal zo onvoorspelbaar dat ik nu al kan zeggen dat het beste team wat mogelijk zou kunnen zijn ik ook ooit in mijn team heb gehad, omdat werkelijk elke renner in mijn team heeft gestaan.

Masterw

Van Baarle of moscon
Twijfel twijfel kunnen t beide goed doen.
Neig naar van Baarle lijkt top fit.
Jullie mening?

Treenert

Belgisch podium zaterdag met Vanmarcke voorop, voorspel ik.

Gids03

Ik twijfel nog over boasonn hagen of zijn er betere opties zou hij voor eigen kansen mogen gaan . Hoeveel wedstrijden rijd sagan nou precies ? Twijfel toch om hem uit mijn team te halen .

1 2 ... 27 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.