Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 3 4 ... 88 89
nasibal

De kopmanfactor is ook het voornaamste wat ik aan het spel anders zou willen zien. Falco legde het goed uit: “Kopmanschap te belangrijk. Terwijl het uitkienen van dat talent dat top 7-15 gaat rijden veel meer voldoening geeft in mijn ogen….”

100% eens, aangevuld met deze klapper van Primavoormij:

e welbevochten punten met een goede 750k aankoop kunnen in 1 klap teniet worden gedaan door een kopman keuze

Elke leek kan (bijvoorbeeld) een Sagan, GVA en Degenkolb in willekeurige volgorde op papier knallen en de mazzel hebben dat het ook nog de juiste volgorde is. Zij die bedreven zijn in het spelletje zouden op z'n minst de mogelijkheid moeten kunnen hebben om het verschil te maken met die oost-koreaan die voor een kraal en een speld 3x 7e wordt. (Mits dat te voorspellen was uiteraard, niet als het om een Urannetje gaat ;) ). Nu kan dat niet en wordt je afgerekend omdat je toevallig de nrs 1, 2 en 3 zonder verklaarbare reden in een andere volgorde had staan dan je buurman.

kevinraar

ga weer een team maken

Laatst gewijzigd
Malathion

Tjonge wat een hoop kritiek en hypothetische aanpassingen op een spel waar iedereen zin in lijkt te hebben.

Ik stoei nu twee dagen en vind het een enorme uitdaging. Nog nooit gedwongen om zo scherp keuzes te maken. Een goed gebalanceerd team met Sagan, GvA, Bala en Flipje is vrijwel onmogelijk.

Kpenty

Sorry hoor @jori en @mr10b maar Gilbert was echt na Terpstra de beste op de keien. Dat je hem op dezelfde hoogte plaatst als Vanmarcke en Naesen vind ik wel echt heel naïef zeg jezus. Gilbert is op dit moment mijn eerste kopman.

Mr10B

Gilbert zit in heel veel van mijn team selecties. Ik plaats hem ook zeker niet op dezelfde hoogte als een vanmarcke, naesen of stuyven. Maar ik denk wel dat je 2 van de volgende 3 moet kiezen: gva, Gilbert, stybar.

Al neig ik nog steeds misschien wel naar alle 3, en dan een kopman te veel hebben voor de kasseien koersen. (want ook sagan) want mocht dan 1 van de 4 weg vallen heb je nog steeds zekerheidjes.

Wel is het zo dat wanneer je alle dure renners neemt, Gilbert een "makkelijk" slachtoffer is omdat je voor 1 Gilbert en een 1.x miljoen renner stuyven en vanmarcke kan kiezen. Gilbert had vorig jaar 456 punten. Stuyven + vanmarcke was vorig jaar > 700 punten.

Phoenix0000

Heel typisch dat velen hier denken dat de bedrevenheid in deze spellen gaat om de pareltjes te kiezen die anderen nog niet hebben gevonden. Zolang je dat nog denkt ga je nooit structureel hoog eindigen.

Volgens mij gaat het er juist om dat je de context (bijv type races, onzekerheden etc) goed kan inschatten en daar een team op vormgeeft. Dat heeft echt met strategie te maken. De poppetjes zijn leuk, maar de research daarnaar moet ook weer niet overdreven worden.

Of er dan een sprintrace met meer onzekere factoren wordt toegevoegd moet niet veel uitmaken.

Falco Waterman

Mijn vrienden zijn geen wielervolgers, die klikken op de naam die ze kennen. Het ‘onbekende aanstormende talent’ die 3x top 10 haalt geeft mij meer voldoening dan een gok doen op de context en type races. Want zekerheden heb je niet. Daarnaast kan je juist wel hoog eindigen als jij dat talent spot. Maar je moet natuurlijk wel weten dat een Naesen praktisch elke koers op het asfalt ligt.

Kpenty

Over de kopmannen ben ik het trouwens eens. Ik ben dan ook meer voor 1 kopman per wedstrijd die keer 2 is ofzo. Vind de kopman kiezen namelijk ook wel een vorm van tactiek maar het moet niet te doorslaggevend zijn zoals het nu is.

Vorig jaar het spel verloren door de verkeerde kopmannen bij Parijs Roubaix terwijl mijn eerste keuze goed genoeg was geweest.😢

Phoenix0000

Dat heeft idd met je eigen doelstellingen en context te maken. Wil je laten zien dat je de kenner bent in jouw groepje van vrienden die de koers niet volgen dan kun je dat doen. Wil je hoog in de wielerflitspoule eindigen dan onderscheidt je je daar niet mee. Die voldoening om aan anderen te laten zien hoe veel je er van weet vind ik zelf nou net 1 van de strategische gevaren.

De kunst zit ‘m er nou net in zoveel mogelijk toeval en onzekerheden uit te sluiten zonder dat het je te veel punten gaat kosten. Juiste balans in je team vinden. Daarvoor moet je verder kijken dan die paar leuke vondsten.

04398

Valgren staat niet op voorlopige deelnemerslijst voor omloop, zonde.

user27297

Mijn team is bijna af.
Nog enkele knopen door te hakken:
1) Jungles of mohoric of cort
2) stuyven of Telstra
3) valgren of colbrelli of kristoff of degenkolb
4) viviani of ewan
5) groenewegen of laporte
6) kittel of ackermann of bennet

Grtz

user27297

Terpstra

Falco Waterman

'@Stijn; Mohoric / Jungels vrij lastige keuze moet ik bekennen... Daarnaast Stuyven, Colbrelli, Viviani, Groenewegen en Ackermann als ik bij jou moest kiezen.

Rawolf

Ik twijfel tussen Stybar of terpstra. Wat zouden jullie doen?

Rawolf

Neig zelf naar terpstra

Jori

'@kpenty: Joh, sla je nu niet door? Leuk dat je de beste of een na beste bent, als kopman moet je altijd nog zoveel mogelijk goedkope plaatsjes winnen. Reken nog maar even uit hoeveel punten van Gilbert (en bijv. Benoot, Naesen, Vanmarcke) er van teamgenoten komen en het verschil is gewoon schrikbarend klein voor 2 miljoen, terwijl ik voor 2 miljoen extra toch een sloot extra kopmanpunten verwacht.
(2x winst Terpstra, 1x winst Viviani, 1 winst Jungels, 1 winst Alaphilippe, 1x 3e Terpstra)

Maar direct Gilbert afstrepen, dat trouwens ook zeker niet. Met DDV extra en de aangepaste LBL finish zijn er weer 2 extra koersen voor hem bijgekomen, waar hij wat zou kunnen. Vergeleken met vorig jaar ontbreekt enkel Strade.

Verder eens met Phoenix, al lijkt me de balans niet verder gaan dan 3 goede kopmannen per wedstrijd en de rest moet algemeen zoveel mogelijk punten binnen slepen, no questions asked. Op de kasseien heeft iedereen altijd wel 3 goede kopmannen, dat is afwachten voor het seizoen. In de Waalse klassiekers lijkt me dat iedereen wel Alaphilippe en Valverde heeft, dus dan gaat het om plek 3 en hoe je die vult.

Maar juist de echte en semi sprinterskoersen, daar wordt het interessant en onduidelijk. Namen die ik eigenlijk niet meer had verwacht ooit te selecteren, komen toch opeens erg hoog op het lijstje, kijkende naar de programma's die je verwacht. Maar met name in die regio heb ik moeite om de renners van Quick-Step, Bora en UAE te voorspellen, teams die je toch bovenaan zet als het om een sprinten gaat. En Ewan's overstap zou ook wel voor een buitengewone interessant programma kunnen zorgen (bijv. MSR, Scheldeprijs, Frankfurt)

soj

'@ stijn ik zou voor stybar gaan heeft betere ploeg , en Terpstra wilt zich in rondes meten las ik in interview.
Stuyven , ewan zijn bij mij altijd zekerheidje evenals mathews.
Vind trouwens Terpstra ook te duur met zo,n matige ploeg om hem heen.
van sky wil ik v Baarle, Moscon.
Trek,, Stuyven, pedersen
Quick step Stybar viviani maar ik probeer gilbert nog in te passen.
Valgren , kreuziger

arjenzvob

Ik twijfel heel erg over GVA. Hij is in potentie natuurlijk een veelwinnaar en het hele team is om hem heen gebouwd. Maar daar zit t hem nou juist voor mij. Is zijn team sterk genoeg? Moet hij niet alles zelf dicht gaan rijden om vervolgens te weinig over te hebben voor de winst? Wat is jullie visie hierop?

Goelau

'@04398 Valgren zal starten in de omloop: https://www.hln.be/sport/wielrennen/koers-kort-kristoff-wint-eerste-rit-in-oman-campenaerts-mag-op-beide-oren-slapen-werelduurrecordpoging-komt-er~aea9c1ed/

Rawolf

Bij Ccc is in de ondersteuning zeker niet slecht met oa van Hooydonck van hoecke van keirsbulck, schar en nog n paar. Van avermaet was de 2e dje ik in m'n team zette

soj

'@arjenzvob, ik twijfel ook over GvA vorig jaar minder voorjaar gehad en mischien zn leeftijd er komt zoveel jong talent die er gelijk staan .
Maar als ik zou moeten kiezen tussen bv GvA en Valverde dan kies ik persoonlijk voor GvA ook omdat hij meer koersen rijdt.

Ab Normaal

Voordeel van GvA is dat waar hij start hij kopman is.
Dat vind ik bij QS altijd zo lastig.

Jori

Zitten er in Scorito ook bepaalde "bonus" renners die gewoon dubbele punten krijgen voor hun prestatie?
Ik zat te kijken bij Schachmann en volgens Scorito haalt hij gewoon 112 punten op met 1 achtste plaats in de Waalse Pijl.
Andere koersen niet tot scoren en ook geen teampunten

Sjonge Jonge

Team punten voor zowel Alaphilippe als Jungels

Jori

aaah excuus, helemaal vergeten dat hij vorig jaar nog onder contract stond bij Quick-Step, sorry!

1 2 3 4 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.