Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 59 ... 88 89
Gids03

Doet lutsenko niet mee aan msr dan ?

romanoww

Captain Hindsight strikes again.

Treenert

'@ Starlynk, ik heb gelukkig ook goed gegokt met Groenewegen.

TimCarpentier

Wat met het kopmanschap in MSR?

Ontsnapping: Alaphilippe, Sagan, en nog zoveel mogelijke andere

Of sprint: Viviani, gaviria, colbrelli, degenkolb, groenewegen, ewan, .....

Moeilijk te kiezen als je meerdere renners van verschillende calibers hebt in deze koers.

Wat denken jullie?

TrEb

'@Tim, ik wacht eerst op de weersvoorsvoorspelling. Met veel regen hebben aanvallers meer kans

Kpenty

Altijd safe voor sprinters gaan. Als er aanvallers wegkomen is dat altijd maar een heel beperkt groepje. Niet te voorspellen wie er van de aanvallers bij zit, dus ik ga voor sprinters die al laten zien hebben dat zij gewoon (bijna) altijd top 10 eindigen is MSR.

Pietje Precies

Ik ben het voor een groot deel met Starlynk eens. Subtiele toevoeging is echter wel om welke race het gaat.

Hoe de puntentelling (captainfactoren) in elkaar steekt, kan het namelijk zeer verstandig zijn om een renner voor 1 race mee te nemen, mits dat een moeilijke race is. Dus voor een Scheldeprijs en in iets mindere mate Eschborn-Frankfurt kan het wel verstandig zijn om iemand puur daarvoor mee te nemen.

In Kuurne is dit veel minder nodig met renners als Trentin, Colbrelli, Ackermann, etc al aan het vertrek. Desondanks heb ik na het nieuws over het afhaken van Jakobsen, alsnog overwogen om Groenewegen mee te nemen op het 20e stekkie.

Helaas niet gedaan, maar da's achteraf. Was eigenlijk juist één van de weinige renners waarvan je zijn programma voor 99% zeker wist.

arjenzvob

Valverde definitief in MSR. Wist ik natuurlijk en daarom een no brainer voor mij.... ahum.

Alle gekheid op een stokje. Dit forum zit vol met mensen die vooraf stil zijn, en achteraf de grootste mond hebben. Tja, bewijsdrang? Iets compenseren gok ik.

Ik gok op een sprint in MSR: Sagan op 1, Viviani 2 en Gaviria 3

kevinraar

Wat zou je top 3 kopmannen zijn als je alleen uit deze renners mag kiezen
Sagan
Alaphlippe
Groenewegen
Trentin
Hagen
Kristoff
Valverde

Laatst gewijzigd
TrEb

?

Laatst gewijzigd
TrEb

Ik zat er al op te wachten wanneer zou kevinraar zijn vraag gaan stellen met '' welke renners zou je kiezen' ;-)

Van dit rijtje met renners zou ik valverde, groenewegen en kristoff kiezen.

Starlynk

'@Pietje: m.i. is een renner voor één race meenemen altijd een gok. De dingen die jij noemt zijn meer zaken om te kunnen bepalen of die gok de moeite waard is of niet. Ben het er helemaal mee eens dat de gok zeker kan lonen om iemand mee te nemen voor één race waar diegene zwaar favoriet is en er weinig tot geen alternatieven zijn. Zoals je zegt waren er voor Kuurne echter wel (nog net) voldoende alternatieven. Dat die het uiteindelijk slechter deden dan Groenewegen is (achteraf) een feit maar dat had (vooraf) voor hetzelfde geld andersom kunnen zijn.

Maar goed, mijn punt was meer dat het wel bevestigt dat het Klassiekerspel veel meer een geluksspel is dan de andere wielerspellen. Er werd in de discussie hier vooraf door sommigen beweerd dat dat nonsens was en dat je gewoon iets meer research moest doen, maar ik durf wel te stellen dat er meer mensen door research Groenewegen niet gekozen hebben dan dat er mensen door research Groenewegen wel gekozen hebben. ;)

Ik heb Groenewegen zelf ook zeker wel overwogen, maar uiteindelijk mijn 1m (door research) aan Ackermann uitgegeven i.p.v. aan Groenewegen omdat die waarschijnlijk ook Scheldeprijs rijdt en mogelijk ook nog wat andere wedstrijden (waarin mogelijk ook nog teampunten voor Sagan etc. etc.), terwijl het bij Groenewegen, zoals je zegt, 99% zeker was dat hij alleen KBK zou rijden..... Tsja, dikke pech :p

hartstikkebedankt

Ik zou ook op een sprint spelen omdat die sowieso een grotere kans op top 10 of top 20 hebben.

Ik heb zelf Sagan, Colbrelli, Matthews en Trentin die in aanmerking komen. De enige andere renner uit mijn team die ik zou overwegen een kopmanplekje te geven, is Alaphilippe (hoewel ook GvA zomaar top 10 kan rijden, zeker met slecht weer en als Valverde er vandoor zou gaan). Waarschijnlijk kies ik echter 'gewoon' voor de eerste 3 genoemde namen.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Haha Flipje gaat massasprints winnen nu MSR nog

Ajvenema

Kan ik Flipje niet x6 doen voor MSR, en dan verder geen captains?

Phoenix0000

'@hartstikkebedankt

Matthews rijdt 'm toch niet neem ik aan...

Phoenix0000

Mijn enige zekerheid voor MSR Gaviria deed het lekker vandaag.....64ste vandaag, bij deze dus geen zekerheid meer.
ik heb ze trouwens allemaal. Type Gaviria, Viviani, Groenewegen..... Of type Degenkolb, colbrelli, Stuyven, TRentin, of type Alaphilippe, Valverde... En dan nog Roelandts, Basson Hagen, Kristoff, Greg.... Weet niet meer waar ik moet beginnen. haha!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Oja Matthews.. Haha Alaphilippe in de TA, dan kies ik misschien wel Sagan / Colbrelli / Alaphilippe of nog Trentin als derde. Stuyven heb ik ook nog trouwens.

@Phoenix, zou zeker gaan voor Kristoff en waarschijnlijk ook voor Viviani

kevinraar

Ik denk dat dit hem word
1 kristoff
2 sagan
3 laaste kopman twijfel ik tussen Alaphlippe Groenewegen en hagen

Laatst gewijzigd
Kpenty

'@kevin Alaphilippe sprint wel even Viviani eruit dus goeie keuze als 1e kopman. Helaas heb ik hem niet anders deed ik het ook

kevinraar

dat denk ik niet heb kristoff als eerst kopman niet alaphlippe

Ragnar Lolbroek

1. Viviani
2. Sagan
3. Groenewegen

Andere kopman opties: Kristoff, Trentin, Alaphilippe, Greg, Valverde, Matthews.
Volgens mij staat het wel goed dan.

Jori

Alaphilippe staat momenteel bij mij gewoon als kopman 3, na Viviani en Gaviria. Soms moet je stoppen met afvragen hoe een renner zijn punten haalt en gewoon accepteren dat Quick-Step renners massaal in de top-10 staan na afloop en dat eentje wint. Al twijfel ik zeker nog of ik voor kopman 3 toch niet terug moet naar Trentin.

Naesen is een leuke extra naam die gaat starten, zal geen vetpot qua extra punten zijn, maar een plek tussen 10 en 20 lijkt me wel reëel en zeker mooi meegenomen. Lutsenko aangegeven zich te focussen op een extra blok training voor de Ardennen.

Verder moet ik zeggen dat ik voor het eerst ontzettend veel zin heb in MSR. Voorheen was het in mijn ogen altijd afwachten tot de laatste 200 meter om een sprint te zien, maar nu is het voor het eerst dat ik vol verwachting naar de Poggio en eigenlijk al Cipressa ga kijken met het idee dat er nu zeker iets gaat gebeuren. Verbaas me wel dat er geen voorlopige startlijst is, is dat altijd zo voor MSR?

Rawolf

https://www.procyclingstats.com/race/milano-sanremo/2019/startlist

http://www.cyclingfever.com/editie.html?detp=view&_ap=startlijst&editie_idd=MjkyMzk=

Jori

Dit zijn de door fans bijgehouden sites van aankondigingen van renners en vanuit de organisatoren.
Maar bij MSR is er dus geen enkele aankondiging vanuit de organisatie, zoals wel bijvoorbeeld bij omloop, kuurne en je zelfs nu al namen bij scheldeprijs en E3 kan zien (bijv e3 heeft in voorlopige lijst verrassend genoeg geen Vanmarcke, wat uiteraard later bij de definitieve lijst wel wordt hersteld)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 59 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.