Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 67 ... 88 89
JANTHEMAN

Groenewegen ziek..

Laatst gewijzigd
Gids03

Ja wat zou het morgen weer worden een sprint met viviani gaviria ? Ik denk het niet ik ga voor
1 avermaet
2 colbrelli
3 trentin

Jori

Weinig nieuwswaarde, maar wel een leuk artikel:
https://sporza.be/nl/2019/03/30/naesen-pensioen/

Rikaya

'@jori
Ik denk dat het puur geluk is van die kopmannen! Mijn resultaten van eerdere
Scoritos vielen idd zwaar tegen. Een combinatie van te weinig verdieping en dit forum nog niet ontdekt te hebben waren de voornaamste redenen denk ik!

De 20 renners die ik nu heb uitgekozen zit wel meer
Research achter en zeker ook een groot deel door dit forum, waarvoor dank!

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik gister op het laatste moment Stybar erin heb gezet en hem gelijk maar kopman maakte; ik dacht dat ik tenslotte gek zou zijn als ik geen quickstepper in mijn top drie zou hebben.
Voor morgen ga ik maar hetzelfde doen...

Jori

'@rikaya:
Combinatie: Eerst bouw je van je een enorme aantal namen een selectie van 20, daarna filter je de namen voor kopmannen tot de echte kanshebbers van 5 a 6 qua punten en daarna moet het een beetje meezitten.

Qua teamsamenstelling klopt de balans ook gewoon, heb je zelfs de in mijn ogen verrassende Van Aert als onmisbare kracht. Ik zie enkel dat je ook in de Pogacar hype bent gegaan :p Waar waarschijnlijk een extra scheldeprijssprinter een veiligere keuze was geweest qua punten (voor 500k heb ik Halvorsen nog overwogen en had ik zelf ook nog wildcard Direct Energie, dus Bonifazio gemist). Maar de mensen die nog boven je staan, missen bijna allemaal geloof ik Valverde en ook de scheldeprijs gaat velen een echt probleem geven.

Groenewegen afhaken is goed nieuws voor mij met oa Van Poppel, maar maakt de overal kopmankeuze lastiger:
Immers heeft QS nu de beste sprinter in huis met Viviani, dus hoeven ze niet per se vooraf de koers open te breken. Maarja, dat doen ze toch wel altijd :p

DKrikk

Ik heb ergens zo'n voorgevoel dat QS het niet erg vindt als het een harde koers wordt. Sprint van elitegroepje van 10 met daarbij 3 man van QS en dan zonder Viviani?

Jori

'@DKrikk: En dan mannen als Sagan, Colbrelli en Trentin die van het groepje het snelste zijn?

DKrikk

'@Jori: Sagan en Trentin zullen op papier snelste zijn ja (Colbrelli verwacht ik minder van), maar QS weet die snelheid vaak prima kapot te fietsen en daardoor aan langste eind te trekken.

hartstikkebedankt

Rijdt Debusschere nou morgen?

Jori

'@DKrikk: Maar vaak heeft QS niet de luxe om vanachter te wachten, dus sturen ze vaak 1 solo op kop of met mindere rijders en laten dan de rest achtervolgen. Nu hoeven ze niet per se de selectie te forceren en is het vooral aan anderen

@hartstikke; Ja

DKrikk

'@Jori: Bij MSR hadden ze in principe een vergelijkbare situatie en durfden ze ook te forceren. Maarja, Flipje had toen net bewezen een massasprint te kunnen winnen.

Jori

Maar Viviani is een mindere zekerheid in MSR, Alaphilippe kon in die vorm niet verliezen en Viviani kwam ook nog eens te voet te staan voor de Poggio, waardoor zelfs met een sprint het onzeker was geweest of Viviani er wel bij was geweest.
Maar je hebt wel gelijk: Viviani is voor DQS gewoon een extra smaak en zonder Groenewegen helemaal geen verkeerde, maar DQS heeft wel bewezen dat het niet bang is om het over een andere boeg te gooien.

kevinraar

slechte score in de e3 maar 498 punten gehaald gezakt van 1086 naar 1936 mij kopman voor gent wevelgem zijn
1 stybar
2 naesen
3 trentin

overige renners uit mij team die meedoen
Terpstra
sagan
kristoff
debusschre
ackerman
valgern
hagen
dupont

Hoe zouden jullie top 3 Kopmannen eruitzien als he alleen zou mogen kiezen uit deze 4 renners
Sagan
Stybar
Naesen
Trentin

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@kevin: ik zou voor 1 Sagan 2 Trentin 3 Naesen gaan. Ik verwacht eerder Viviani dan Stybar morgen, is de laatste klassieker dat hij rijdt.

Jasperdewaal11

Trentin en gva al als kopman , 3e stek word colbrelli of gaviria. De laatste heb ik nog niet zo'n denderende indruk vam

siets

1. Viviani, 2. Degenkolb, 3. Gaviria.
Laat dit alsjeblieft in een sprint eindigen :)..

kevinraar

Bedankt wesley

Karperdrol

Gaviria heb ik voor dit ritje meegenomen, al twijfel ik nu wel of ik hem kopman moet maken.

Platje

Ik heb hetzelfde karperdrol.. Geen viviani in het team dus denk toch dat ik voor sagan trentin en naesen ga.. daar heb je de redelijke zekerheid dat ze top 10 rijden en van gaviria durf ik dat helaas niet te zeggen.. maar mn keuzes zijn tot nu toe niet top geweest dus hij zal wel top 3 rijden

Laatst gewijzigd
DKrikk

'@Karperdrol: vergelijkbare twijfel. Gaviria, GVA of Stybar krijgt laatste plek. Het is bijna een must op een DQS man op te nemen en ik heb geen Viviani.

fringale

1. Sagan
2. Trentin
3. Viviani

en dat is dan vooral ten nadele van Stybar, Greg, Naesen, Colbrelli en Gaviria. Ik gok dus een beetje op de twee paarden, elitegroepje en sprint met een grotere groep, kwestie van vooral de voorsprong in m'n subpoule proberen te consolideren.

Ps : ik vind het kopmanschap wel wat te veel doorwegen : x2, x1.5 en x1.25 had meer dan voldoende onderscheid gemaakt. Het is eerder een spel van de juiste kopmannen in plaats van de beste 20 renners...maar het blijft wel een spel natuurlijk.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

ik ga voor Gaviria, Trentin, Debusschure. Stybie, WvA, GVA, Ollie, Tiesj, Kristoff, Cort, Stuyven en Gianni doen het wat rustig aan vandaag

Kpenty

Gaviria wel meegenomen voor MSR en deze wedstrijd maar ik geloof er niet in. 1. Trentin, 2. Naesen en 3. Van Avermaet. Hopen op een sprintje met een elitegroepje.

Primavoormij

Vandaag ga ik voor 1. Viviani 2.Gaviria 3. Sagan.

Tot nu toe een zeer teleurstellende poule gehad, sta nu op 49% (!). Mijn index is al gezakt van 99% naar circa 96%. Dit komt door een combinatie van de verkeerde keuzes hebben gemaakt (geen QS: Stybar, Lampaert en Jungels) en pech ( o.a. 1) uitvallen van Vanmarcke en Stuyven en 2) KBK en MSR die niet in een sprint eindigen zoals vooraf verwacht).

Hoop vandaag toch eindelijk goed te kunnen scoren. Zie wel op tegen DDV, RVV en PR. Laten we hopen dat Sagan in RVV en PR in ieder geval beter gaat presteren. Voor de SP heb ik wel drie goede kopmannen aan de start staan: 1. Ackermann 2. Greipel en 3. Bouhanni. Voor de Ardennen heb ik ook een aardig team op de been.

Met een beetje geluk zou ik nog rond 80% kunnen eindigen. Dan is de schade toch aardig beperkt gebleven.

EDIT: ik lees nu mijn eigen stuk terug waarin ik zeg dat ik op zie tegen RVV en PR. Dat zijn gvd de mooiste races van het jaar! Volgend jaar misschien maar geen klassiekerspel meer doen.

Laatst gewijzigd
arturo

1. GvA
2. Naesen
3. Trentin

Ik hoop op waaiers en strijd op de plugstreets. MvdP en WvA die hun duivels ontbinden op de Kemmelberg.

1 2 ... 67 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.