Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 79 ... 88 89
romanoww

Gisteren nog over de spelopzet met een aantal vrienden gehad.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er geen grote ronde-variant met het gekozen team wordt gemaakt. Selectie van 15 tot 20 renners, en elke race er 9 opstellen. Gezien de type koersen dwingt het je wederom een uitgebalanceerd team te hebben, maar je kan je team wel beter spreiden (i.p.v. de 18 man die ik met de RVV in koers had, die m.u.v. 7 man niet in de punten reden).

Jasperdewaal11

Nou gaan we dan. Met nog 1 kasseienklassieker te gaan kunnen we al bijna een eindevaluatie doen van mijn team.

Toppers:

Greg, Stybar, Alaphillipe en Trentin zijn de grote kleppers die hun punten scoren. In hun kielzog staan Wellens, Philipsen en de Buyst (ondanks zijn ongelukkig val) ook al in het groen. Waarbij Wellens en Alaphillipe nog races krijgen naar hun smaak dus veelbelovend :)

Twijfels of ze hun prijs gaan waard zijn:

Matthews, Valverde, Teuns hebben hier en daar al wat gescoord en komen dus nog in 3 races aan hun trekken dus dat kan helemaal goed komen.

Tegenvallers:
Stuyven, Terpstra, Vanmarcke, Colbrelli en Valgren zijn bij mij de zware tegenvallers!!
Stuyven werd ziek en lijkt er doorheen te komen dus ik vergeef hem als hij zondag top 10 rijd.
Vanmarcke is een pechvogel en was dus een risico maar dacht na zijn overwinning in het begin van het seizoen dat het weleens zijn seizoen zou kunnen worden.
Terpstra was natuurlijk ook ongelukkig met zijn val vorig weekend maar blijkt wel dat hij gewoon een goede ploeg nodig heeft anders is hij zijn 3,5 mil niet waard.
Colbrelli & Valgren zijn gewoon miskopen. Valgren kan misschien nog wat goedmaken maar geloof ik niet echt meer in.

Dan had ik nog wat opvullers met:
Roelandts, v Keiersbulck, EBH, Gaviria en Ackermann die niet heel duur waren maar eigenlijk ook niet genoeg punten binnensprokkelen.

Missers:
Ja ik had dus liever Naesen, v Aart, Jungels, Benoot, v/d Poel en Lutsenko gehad. Maar ag...

Dus ja blijft bij tijd en wijlen een frustrerend spel en niet altijd te voorspellen maar goed blijven leren en op naar de Giro :P

Laatst gewijzigd
Rawolf

Pietje daar ben ik het absoluut niet mee eens. Philipsen in z'n eerste jaar met de profs en Bouhanni die tegenwoordig geen deuk in een pakje boter rijd. Die zijn bij mij nooit in aanmerking gekomen.

Dan heb je Jakobsen die van tevoren alleen Kuurne had waar hij niet de topfavoriet was. Voor Scheldeprijs was eerst Viviani genoemd namelijk.

Ik ben daarom uit dat rijtje ook alleen voor Ackermann gegaan die meer heeft laten zien als Jakobsen, van tevoren in meer wedstrijden kopman was en die waarschijnlijk EF rijd als Duitser. Maar de van te voren overduidelijk betere keuze valt tegen.

Greipel heb ik even overwogen maar niet gedaan omdat hij vorig seizoen al minder was en omdat hij waardeloze ondersteuning kriijgt

Laatst gewijzigd
Starlynk

Die val van Alaphilippe in het Baskenland kan ook nog flinke impact gaan hebben op het klassiekerspel, alhoewel ik vermoed dat alle serieuze spelers Flipje wel zullen hebben. Maar de mensen met een zeer smalle basis voor de heuvelklassiekers zullen wel balen als hij ze niet rijdt....

BrackenRidgeCycling

Ik ben Serious maar geen Ala of Bala hier. heb vertrouwen in een Pool, 2 Belgen, 1 Rus en een landgenoot!
Sepke , Cort , Jens D and Gianni vallen mij tegen

Laatst gewijzigd
Jori

Tja,veel sprinters waren vooraf de makkelijke-keuzes-snel-punten-pakkers, maar vallen deze editie toch wel tegen door koersverloop KBK, MSR, G-W en Scheldeprijs. Qua scheldeprijs-sprinters, je selecteert ze wel voor 1 race verder in het seizoen waar tussendoor nog dingen kunnen gebeuren, als blessures of blubberbenen. De prijs daarvoor is zo gek nog niet. Renners die je kon combineren met bijv KBK of E-F waren van tevoren te goedkoop geprijsd door de hoge kopman factor, maar daar had je toch best veel werk aan om die te vinden.

Als je de hoge kopman factor weghaalt en dezelfde races houdt, zal niemand meer de scheldeprijs sprinters willen, daarvoor is het risico dan te hoog en winst dan te laag, al hangt dit altijd samen met plekken in je selectie en prijsverhouding van de renners.
Daarom lijkt mij de combinatie van mindere kopmanfactor met extra koersen De Panne en Bredene/Nokere ideaal.
In dat geval waren de logische renners veel meer gemiddeld geweest qua resultaat (bijv prestaties van Viviani, Gaviria, Groenewegen, Bouhanni in de panne, prestaties Ackermann in Nokere, Jakobsen in Scheldeprijs en de pech van Jakobsen in Bredene, Ackermann/Halvorsen in Schelde, niet starten Viviani, Gaviria, Bouhanni in schelde, Walscheid en bol rolverdelingen etc.)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Helemaal eens met Starlynk dat geluk gewoon een te grote factor is. Ik sta momenteel op 26,5% (!). Met afstand mijn slechtste score ooit in een Scorito pool. En ik vind mezelf een redelijke kenner die het wielrennen goed volgt.

Dit is mijn team geworden, na uiteraard de nodige afwegingen zoals iedereen die maakt.
Sagan, GvA, Naesen, Vanmarcke, Terpstra, Trentin, Alaphillipe, Valverde, Matthews, Wellens, Gaviria, Viviani, Colbrelli, Roelandts, EBH, Ackermann, Greipel, Bouhanni, Pasqualon en Gaudu.
Dat is toch niet zo'n heel slecht team? Maar ja, bij dit spel, zonder mogelijkheid ergens in te grijpen als je veel pech hebt, heb ik te maken gehad met heel veel valpartijen en blessures of net pech bij je twijfelgevallen.
Zo had ik al direct aangegeven dat ik graag Stybar wilde maar daar kwam ik net 500k voor tekort.

Komt daarbij de kopmankeuze, die in 100% van de gevallen verkeerd uitgepakt heeft.
Omloop: GvA, Vanmarcke, Naesen
KBK: Trentin, Colbrelli, Ackermann
SB: GvA, Ala, Wellens
MSR: Gaviria, Viviani, Sagan (leuk die 2e plek van Naesen, maar als je hem kopman maakt in MSR heb je of een slecht uitgebalanceerde selectie, of weinig verstand van wielrennen of dom geluk.
E3: Naesen, Terpstra, GvA
GW: Sagan, Viviani, Gaviria
DDV: Terpstra, Naesen, EBH
RvV: GvA, Trentin, Valverde
Schelde: Ackermann, Greipel, Pasqualon (0 punten!)

Kortom, vrijwel alle kopmankeuzes pakken verkeerd uit en gewoon heel veel blessures en valpartijen. 10 mensen 10 meningen, dus iedereen zou accenten anders leggen of bepaalde keuzes niet maken. Maar zo'n slecht team is dit niet, ook uitgebalanceerd zodat er in elke race minimaal 4 renners aan de start staan. En toch maar 26,5%...

Pietje Precies

'@Random, je doet net alsof ze stuk voor stuk 2 miljoen of meer kostte. In een spel wat om de kopmannen draait is 750k - 1m voor iemand die je tweemaal kopman maakt (met een reële kans op een hoop punten) een lachwekkende prijs.

Philipsen inderdaad in zijn eerste jaar, maar dat maakt in de Scheldeprijs weinig uit. Ik heb hem vooral als back-up meegenomen, achteraf onnodig.

Bouhanni vond ik zelf ook de minste uit het rijtje, maar er eindigen gisteren veel zwakkere coureurs dan Bouhanni in de top-10.

Qua Jakobsen is je opmerking vreemd. Van Kuurne was namelijk al bekend dat hij door ziekte niet zou starten en hij was voor dat bekend werd na Groenewegen de grootste kanshebber op de zege. En van de Scheldeprijs was juist bekend dat dat een doel van hem was: https://www.wielerflits.nl/nieuws/fabio-jakobsen-mijn-wielerhart-ligt-in-vlaanderen/.

Ackermann vond ik ook de mooiste keuze en die valt inderdaad helaas verkeerd uit. Behoorlijk klote. Had met meer geluk ook al 300-400 punten gepakt kunnen hebben. Extreme hoeveelheid voor zo'n prijskaartje.

Greipel is zeker minder, maar zelfde verhaal als Bouhanni dat veel zwakkere coureurs gisteren wel in de top-10 eindigen.

------------------
@Ab, je hebt zo te zien nog meer pech gehad dan ik.... en das best knap! De kopmannen zijn helaas te bepalend. In het openingsweekend had ik zeer vergelijkbare captains met Greg - Sep - Trentin en Trentin - Colbrelli - Greipel. Dat bleek een behoorlijke voorbode voor de rest van het spel.

In het drieluik kunnen we (ik heb ook Alaphilippe, Valverde, Matthews, Wellens en Woods i.p.v. Gaudu) normaliter nog wel leuk stijgen!

Laatst gewijzigd
ivo001

Mijn ardennenkopmannen lagen gisteren op de grond in het Baskenland, hopelijk herstellen ze nog goed voor de aankomende klassiekers.

Overigens gisteren met 10 punten toch beter dan 46% van de deelnemers gescoord haha.

Sta slechts op 41% nu, door een aantal renners die (vooral door ziekte/valpartijen) die flink tegenvallen.
Hoop nog wel redelijk te stijgen met Valverde, Alaphilippe, Kwiatkowski, Moscon, Colbrelli, Trentin, Lutsenko, Sagan, van Avermaet en van Aert aan de start te hebben in de meeste ardennenklassiekers.

Jori

'@Ab: Ik heb net even de selecties vergeleken, maar je bent vooral erg ongelukkig geweest bij de samenstelling
Wij hebben in totaal 5 verschillende renners:
Lampaert, Stybar, Benoot, Lutsenko, Danny van Poppel vs
Sagan, EBH, Terpstra, Pasqualon, Gaudu

vooraf is dat een klein verschil, echter telt dat qua pure scoritopunten, zonder kopman dus, al op tot een verschil van 1080 punten. Verder heb ik met kopmannen een extra 300 punten verschil gemaakt, wat verschil maakt tussen 93% en ca 85%, 86%.

Vooral de combinatie Lampaert en Stybar is gewoon ziekelijk veel punten als je naar de rest kijkt

Ab Normaal

'@Jori
Klopt, uiteindelijk heb ik tegen het einde toch voor Sagan gekozen en daardoor moest ik Stybar downgraden naar Terpstra. Een beslissing die enorm veel punten gekost heeft. Daardoor ook Pasqualon en Gaudu moeten nemen.
EBH en Roelandts waren voor mij opvullers die veel koersen reden en voor eigen kans. Vooraf nooit gepland als kopman, kon vriezen en dooien met die twee.
Die ene beslissing heeft het verschil gemaakt tussen een dramatische score of een redelijke score.
En dat is, en ik kan gelukkig zeggen dat ik dat vooraf al aangegeven heb, mijn grootste hekel en frustratie aan dit spel.
Ik vind dit oprecht niet leuk en speel dit puur voor de index, die overigens nu ook weer voor een jaar verpest is.
Sta nu precies op plaats 100 puur door deze dramatische score.
Zou ook mooi zijn als er een soort van turn regel komt voor je index. De hoogste en laagste score vallen af.

Kling

Ab, jongen. Je springt vanmiddag toch niet ergens van een brug, hè?

ivo001

Die hele index kan me gestolen worden. Wielrenner is de enige sport van scorito die me interesseert.

Ajvenema

RIP mannen. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie je nu moeten voelen, en hoop het ook nooit te hoeven meemaken... Kevin, op hoeveel procent sta jij eigenlijk?

kevinraar

ik sta op 77 procent stond 3 wedstrijden geleden nog op 93 procent
mij kopmannen voor roubaix zijn
1 kristoff
2 sagan
3 naesen

overige renners
stybar
trentin
debusschre
dupont
pedersen
hagen

Laatst gewijzigd
kaboutertje

En ik maar denken dat Baskenland ook meetelde in het klassiekerspel. Hopen dat Schachmann de vorm meeneemt naar de Ardennen, al zal hij alsnog geen kopman worden denk ik...

Poeksel

Ik zou in ieder geval best alsnog Schachmann willen hebben.

Jori

Ja Schachmann maakt indruk, kunnen enkel hopen dat hij gemorkovd wordt zoals die andere bora renner :p
Had ook pech in strade, ongelukkige lekke band op verkeerde moment.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Schachmann wordt denk ik mijn tweede of derde kopman in de Waalse pijl

Jori

Lutsenko ook nog gevallen, lijkt niet al te erg.
Maar adviseer alvast Valverde, Matthews en Wellens om in bubbeltjesplastic te racen, ik zie namelijk een verband

https://video-it.eurosport.com/ciclismo/giro-dei-paesi-baschi/2019/pioggia-e-curve-altra-brutta-caduta-al-giro-dei-paesi-baschi-a-terra-lutsenko-e-pello-bilbao_vid1184817/video.shtml

Laatst gewijzigd
skylimit

Met een score van 98,2% en een 252ste plaats heb ik dus nog weinig te klagen, als ik het hier allemaal zo lees. En dan nog te bedenken dat ik zonder kopmannen in SAN REMO ben gestart, was het vergeten en te laat.
Dus ja, die kopmanfactor is veel en veel te bepalend. Als je elke koers 3 goede kopmannen hebt/kunt selecteren dan maakt het niet zoveel uit als je daarnaast een aantal "kneuzen" in je team hebt,

hartstikkebedankt

Hm zo zonder Terpstra en met een gehavende Vanmarcke die ik voor PR vantevoren als kopman had bedacht wordt het waarschijnlijk GVA, Sagan en Stuyven

Jori

Ik ben erachter gekomen dat mijn mannen niet de druk aankunnen als ik ze openbaar als kopman aanstel, daarom zal ik ze dit niet vertellen en pas achteraf onthullen, zodat ze zich weer beter kunnen focussen op de wedstrijd. Gelieve dit besluit te respecteren ;)

Kpenty

Ik ga nog 2 volle dagen in overleg met het team welke kopmannen we gaan uitspelen. We moeten wat goed maken dus een Van Avermaet en Stybar, die veel mensen zullen kiezen, vallen hoogstwaarschijnlijk al af voor de kopman keuze. Zit aan Degenkolb te denken, maar verder??

Jori

EBH, Benoot, Gilbert, Trentin zullen weinig gekozen worden als kopmannen.
EBH liet zich al zien in scheldeprijs en lijkt eindelijk van de ziekte verlost te zijn, Benoot is eigenlijk hele voorjaar al goed, maar rijdt in de stijl van Vanmarcke.
Gilbert was ziek, maar je ziet toch dat hij hersteld is en plannen heeft: https://sporza.be/nl/2019/04/11/deceuninck-quick-step-roubaix/
Trentin is enkel in RvV tegen gevallen, verder rijdt hij erg goed. Al zou Roubaix hem wel het minst moeten liggen en mist hij wel een ploeg

Laatst gewijzigd
1 2 ... 79 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.