Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 78 ... 88 89
siets

Ackermann is wel hard balen zo ja, kwam volgens mij vast achter Morkov nadat die wegstuurde?

Jori

Morkov buitengewoon lomp en slim. Beukt paar mensen weg en rijdt Ackermann klem. Jury kan hem wel bestraffen maar dat boeit niet, Jakobsen wint daardoor makkelijk. Wel zonde voor mijn kopman. En Greipel ook tegenvallend

ditisdavid

Philipsen beperkt in ieder geval de schade voor mijn team...

Enerzijds kan je nu willen dat je Jakobsen had gehad, anderzijds zijn de topdrie qua Scoritopunten allemaal andere Quicksteppers en heb je Alaphilippe nog, dus net als vorig jaar kon je amper goed kiezen voor deze koers. Blijf van mening dat ze deze eruit moeten gooien, niemand die er nog een echt doel van lijkt te maken. Kun je nog beter een De Panne erin doen gezien het veld daar.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

We hebben het al een aantal keren over de wedstrijden gehad die meetellen voor het klassiekerspel, maar naar mijn mening is dat ook terecht. Zou veel logischer zijn om in ieder geval De Panne (nota bene een .UWT) en de Brabantse Pijl, en misschien ook Nokere Koerse en Bredene Koksijde aan dit spel toe te voegen.

Poeh Alaphilippe keihard gevallen hoor in Baskenland. Veel pijn en blijft zitten maar lijkt in eerste instantie niet op een breuk

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Prima dit. Phillipsen wat punten. Greipel helaas niks. Morkov goed werk voor me geleverd door Ackermann te blocken en ook de actie van EBH vond ik geslaagd haha...
Maar 30 plekken gezakt ongeveer. Prima. Op naar zondag.

Overigens.... erg benieuwd naar hoe erg de valpartij van Flipje aankomt. Lag/zat er slecht bij...

Laatst gewijzigd
TomLaser

Ik vind de Scheldeprijs, KBK en Eschborn Frankfurt juist wel leuk. Daardoor moet je nog meer varieren met renners en loont het om sommige pareltjes mee te nemen. Renners als Walscheid, Jakobsen en Hofstetter lonen dan opeens. En rekening houden met Eschborn was ook een extra uitdaging. Ik hoop dat dat goed gaat uitpakken met Degenkolb.

Ab Normaal

Weer een ruk uitslag met ruk kopmannen in een ruk seizoen van het klassiekerspel.
Nog geen enkele keer een goede kopman gehad dit jaar.
Boek dicht, op naar de Giro.

DKrikk

Ik doe met je mee @Ab Normaal.

4 sprinters aan de start vandaag en alleen Philipsen haalt wat punten binnen. Nu nog verder gezakt in plaats van wat gestegen.

wesley1983

zo, blij dat die kutkoers voorbij is. Ik kom heel goed weg met enkel Philipsen en Politt als kopman. Het kon veel slechter....

Rawolf

0 punten vandaag, schitterend. Met dank aan Morkov

Laatst gewijzigd
Gladiool

Bora is het zelf schuld. De sprint was uitermate slecht opgezet. Leadout die bijna in de dranghekken rijdt, en vervolgens gewoon geen snelheid heeft. Ackermann let niet op en had moeten anticiperen en eerder aanzetten. Kan ie wel schelden op Morkov, maar die gooit slim de deur dicht.

Zoals al door meerderen gezegd, kut race, kut kopmannen, kutroulette.

Ook geen antwoord erop gehad waarom ze De Panne niet opnamen en roulettekoersen Scheldeprijs en EF wel.

Jori

Denk dat ze over de keuzes niet veel hebben nagedacht, behalve naar oud-winnaars en dergelijken gekeken.
E-F is typisch iets voor Kristoff, Degenkolb. Daarnaast stond Gaviria ook elke keer dat hij kon aan de start, scoorden Matthews en Naesen ook heel goed en stonden verder nog renners als Gasparotto, EBH, Bouhanni, Pasqualon aan de start. Prima klassiekerrenners of eventueel potentiële aantrekkelijke gokjes.

De Panne zal intern nog wel flink over vergaderd worden, mijn gok is namelijk dat ze hebben gemist dat het world tour was en ws ook dat het niet meer een rittenkoers is :p

@TomLaser: Walscheid werd pas week van tevoren duidelijk, Bol was daar namelijk ook kandidaat en dat overleggen ze pas later dus. Hofstetter alleen op basis van vorig jaar, verder onderzoek wees precies tegenovergestelde
Jakobsen was ook niet direct duidelijk, maar die wil ik je nog wel geven.
Daarnaast pik je net de typische namen eruit. Wat zeg je tegen de mensen met Bonifazio, Theuns, Halvorsen, Bol, Pasqualon, McLay/Modolo, Consonni, Gaviria, Viviani, Greipel, Ackermann? De lijst mensen die je mist is groter dan de lijst die daadwerkelijk presteert, wat maar een naam of 3 is deze editie

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Een koers als Scheldeprijs hoort juist in het Klassiekerspel. Zorgt ervoor dat er wat strategisch element bij komt kijken. Net zoals de Brabantse Pijl ook een leuke dimensie zou geven. Eschborn-Frankfurt vind ik een ander verhaal, die is wel erg laat op de kalender + daar is op voorhand qua deelnemers wel erg weinig van bekend.

Ik heb Ackermann als 1e kopman buiten de punten en Greipel als 3e kopman buiten de punten. Desondanks door Jakobsen als 2e kopman en Philipsen die 9e wordt toch nog enorm gestegen. Terwijl het eigenlijk dus niet eens een lekkere uitslag is.

Mensen met Ackermann / Greipel / Bouhanni (/ Kittel), hebben natuurlijk pech, maar veel mensen hebben hun algemene selectie ook gewoon niet op orde / zijn zich niet bewust genoeg van de puntentelling.

Niels22

Ben wel benieuwd hoe hoog Pietje staat, heeft een hoop wijsheid in pacht lijkt het...

elstupidoloco

'@pietje

Helemaal mee eens dat de Scheldeprijs een extra tactisch element in zich heeft. Op het moment dat ik met Ackermann, greipel, debusschere, en boasson hagen minder punten pak dan iemand die alleen senechal heeft, kan het woord tactiek me even gestolen worden 😜. Klassiekerspel draait gewoon enorm om mazzel hebben en ook nog een beetje om geluk.

Jori

Wou een heel verhaal typen over cijfertjes en dergelijken, maar Elstupidoloco verwoordt het toch een stuk beter :p

Kpenty

Wat een redelijk mooie wedstrijd voor me moest worden eindigt met 0 punten. Ondanks de frustratie die ik nu heb ben ik nog steeds van mening dat de Scheldeprijs in het klassiekerspel thuis hoort. Je kunt met een gerust hart 3 a 5 goede renners vinden die hoogstwaarschijnlijk starten in de Scheldeprijs. Ja je moet geluk hebben dat diegene niet valt, maar dat geldt voor echt iedere wedstrijd. Zo heb ik het ongeluk met Kittel die valt en Greipel die nergens te bekennen is. Heb wel besloten dat ik de oude garde van de sprinters voortaan thuis laat.Alleen favoriet Greipel, als hij goedkoop is, in de tour is misschien nog een optie. Heb voor Kittel gekozen, omdat de meesten toch voor Jakobsen en/of Ackermann kozen en ik hoopte hiermee een verschil te maken. Doe ik dus nooit meer. Ook Bouhanni kiezen is na dit seizoen voor mij een not done.

ivo001

Mijn eerste punten met Moscon!

Vandaah toch 10 punten gescoord! =D

skylimit

"leuk" spel, 0 punten valt nog mee:) 2 man aan de start Nils Politt en Mads Pedersen. Alles maar op Parijs-Roubaix, echter zonder Nikki Terpstra en Matthieu van der Poel. Kopmannen kiezen wordt wel een puzzeltje. Weet niet of Stybar nog zo goed is. Van Aert normaal gesproken wel een van de kopmannen. Hopelijk heeft Sagan zijn topvorm nog niet gevonden, dan kan dat ook nog weer gunstig uitpakken.
Zwaartepunt van mijn team is wel op de kasseinklassiekers gericht. Voor de heuvels is het wat karig zonder toppers als
Valverde, Alaphilippe, Schachmann etc. maar ja met de hertekende finale van L-B-L kunnen daar veel meer renners in de top tien rijden. Hopen op een goede Wellens, Van der Poel (Amstel Gold Race), Vanavermaet zal misschien ook nog wat punten kunnen scoren. Natuurlijk gaat Valgren ook nog scoren,

bakfiets

Ik heb dit nog nooit gehad maar vandaag voor het eerst dat ik een uitslag waardeloos vind en er flink van baal. Ik heb met ackerman n greipel en debusschere hier 3 man die potentieel top 20 of veel meer kunnen rijden. Vooraf zo bedacht en ik had hier zeker veel mee kunnen stijgen. Presteren ze het álle drie niet top 20 te rijden. Voor het tweede jaar op rij 0 punten in de scheldeprijs. Vorig jaar met Groenewegen en demare kon ik er nog vrede mee hebben. Maar vandaag zouden zeker een greipel en ackermann top 20 kunnen rijden. Gevolg is dat ik 300 plaatsen naar rond de 800 ipv 300 plaatsen stijg. Ik overweeg sterk volgend jaar geen rekening meer te houden met deze wedstrijd in mijn selectie.

rbc1912

Dit jaar met Ackermann, Viviani en Gaviria ook veel in sprinters geinvesteerd, maar dat betaalt zich totaal niet uit nog (met alleen Frankfurt nog voor de boeg). Maar valt het goed, dan zijn het wel dikke punten natuurlijk.

BrackenRidgeCycling

Bewust niet voor deze koers gekozen, alleen Greipel.
10 puntjes met Moscon, buiten de top 200 nu.
Schade valt nog mee

kevinraar

Alweer gezakt nu vn 2837 naar 3210 had goede hoop heb alleen punten gescoord met dupont

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Niels22, ik sta momenteel op 58.5%. Om te janken dus. Ik mis de pareltjes, zit met Sagan in mijn maag, Seppie en heb relatief veel mannen voor het drieluik (dus ga normaliter nog wel aardig stijgen).

Vorig jaar daarentegen ben ik 9e geëindigd bij het Klassiekerspel en heb ik zeer lang in de top-10 van de Index gestaan (met als toppunt plek 2). Maar goed, ongeacht of iemand op 99% of op 30% staat, iedereen mag meelullen toch?

Daarnaast ben ik er 100% van overtuigd dat je er minimaal 3 uit de lijst: Ackermann/Jakobsen/Philipsen/Greipel/Bouhanni moest hebben. Met hun prijskaartje, de kopmanfactoren en de koersen Kuurne en Scheldeprijs, waren dat enorme koopjes. En dan nog andere koersen voor sommige van hen als toetje.

Het zegt wat over mijn selectie, maar Jakobsen staat puur door deze koers op plek 6 qua de meest gepakte punten voor mij. En voor Ackermann had hetzelfde kunnen gelden of zelfs wellicht wel plek 4 (als ie in Kuurne wat beter geëindigd was). Dat geeft denk ik behoorlijk goed aan hoe belangrijk deze renners waren in je algemene selectie.

Het zou wat mij betreft dan ook veel logischer zijn als men hier wat kritischer zou zijn op de kopmanfactor en het prijskaartje van die desbetreffende renners. Die waren namelijk veel te goedkoop.

@elstupidoloco, ik schreef: "Mensen met Ackermann / Greipel / Bouhanni (/ Kittel), hebben natuurlijk pech....". Jij behoort duidelijk tot die categorie, dus je had je niet echt aangesproken hoeven te voelen.

En er zit absoluut een behoorlijke geluksfactor in dit spel. Varierend van valpartijen, tot kopmanfactoren, tot hoe bepaalde koersen zijn verlopen. Ik vind de kritiek op de Scheldeprijs alleen niet zo op zijn plaats. Die pech die jij vandaag bijvoorbeeld hebt, die had je in Kuurne wellicht ook al, of in Sanremo, of in Dwars door Vlaanderen, etc.

Ik vind een Klassiekerspel met daarin verschillende koersen een stuk leuker, dat maakt het echt een puzzel in plaats van puur de beste kassei-renners aanklikken. Een koers als de Scheldeprijs hoort er wat mij betreft dan ook zeker bij.

En ze zouden er van mij ook de Brabantse Pijl en de Panne (en eventueel eentje uit Bedene/Nokere/Le Samyn) aan toe mogen voegen. Die laatste koersen hebben wel iets minder aanzien. En Eschborn-Frankfurt mag er van mij juist uit, die vind ik dan weer niet bij dit spel passen.

Verder vind ik 20 coureurs eigenlijk iets te veel. Ik zou 18 leuker vinden. En zo zijn er nog wel tig dingen die ik liever net ietsje anders zou zien.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Leuk joh, research doen voor de Scheldeprijs.. 2 top 10-favorieten aan de start hebben, die allebei buiten de punten eindigen..... Volgend jaar negeer ik de Scheldeprijs gewoon weer :p Dan had ik Philipsen gewoon 1e kopman kunnen maken en had ik 1,5x zoveel punten gehad :)

Blijf dat Klassiekerspel toch een frustrerend rotspel vinden :p Gelukkig binnenkort weer puzzelen voor de Giro! :)

1 2 ... 78 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.