'@Imbatido; Er zit een verschil tussen vertrouwen hebben en hopeloos uit vorm. Kittel durfde in de Panne niet het risico te lopen in de bochten en durfde daarnaast niet blindelings het wiel van zijn lead-out Haller te volgen, waardoor hij niet in goede positie kwam en liet lopen. Daarnaast is Kittel vaak wel sterk in waaiers, niet bepaald een lichtgewicht sprinter die wegwaait. Daarnaast heeft Katusha ook nog Haller en Zabel mocht Kittel er al niet meer bij zitten, weet niet of direct Debusschere de uitgesproken man is na Kittel? Maar zou net zo goed kunnen zijn dat Debusschere gewoon los van Kittel zijn eigen pad zoekt
EDIT: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190410_04313520
@random wielerliefhebber.: Zulke percentages vallen toch vaak wel tegen, heb deze statistiek nog opgevist van omloop:
1. Sagan (78%)
2. Van Avermaet (75%)
3. Alaphilippe (60%)
4. Stuyven (56%)
5. Stybar (53%)
6. Wellens (52%)
7. Valgren (51%)
8. Terpstra (46%)
9. Benoot (46%)
10. Colbrelli (45%)
Ik neem de gok gewoon met Debusschere als 3e kopman, die heeft de volgende scenario's
1. Kittel zit er niet meer bij dus is de man van Katusha
2. Hij doet de laatste lead-out voor Kittel, nog steeds kans op top-20
3. Kittel heeft zijn vaste lead-outs Haller en Zabel; Debusschere sprint zijn eigen kans
'@imbatido: Aah ok, hij gaf vooral beetje een ontredderd interview, weet niet meer wat de strekking was, maar je kreeg wel beetje medelijden met hem. Maar Katusha claimt dus wel vol vertrouwen hier te starten, met volledig team ter zijn beschikking, al is dat dan dus maar de vraag of dat genoeg is
@random wielerliefhebber.: Maar er waren zoveel mooie renners mooi geprijsd en je mocht er maar 20.
Schachmann, Woods, Teuns, Philipsen, Keukeleire, De Buyst, Halvorsen, Ballerini bijvoorbeeld vond ik allemaal nog erg interessant en zeker niet duur.
En Lutsenko was vorig jaar ook wel teleurstellend, denk dat nog genoeg mensen hem uiteindelijk niet hebben gedaan
Hier alleen maar Ackermann en EBH aan de start. Hoef dus niet echt te dubben over de kopmankeuze haha. Van EBH had ik zeer hoge verwachtingen, maar net als zijn Dimension Data ploegmaat Valgren heeft-ie 0 hele punten opgeleverd tot nu toe. Vantevoren zeker wel goed over de Scheldeprijs nagedacht, aangezien ik in mijn vriendengroep de vorige x door deze koers gewonnen heb. Toch teveel gehoopt op 'Gav' en Viviani, die toch behoorlijke miskopen zijn gebleken.
'@MR10B Nu Jakobsen met zekerheid meedoet is het een opvallende statistiek ja, maar die zekerheid had je vooraf natuurlijk niet. Na afmelden voor KBK was de enige "zekere" wedstrijd Gent-Wevelgem. Al kon je natuurlijk wel anticiperen op deelname in de Scheldeprijs. Wat betreft Ackermann ben ik het wel met je eens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.